Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöiset elämyksetLaajuus (5 op)

Tunnus: MMTI1200

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää, mitä merkityksellisten elämysten tuottaminen tarkoittaa palveluliiketoiminnassa. Opiskelija ymmärtää yleiset käsitteet ja ilmiöt, jotka liittyvät kokemusperäisiin palveluihin ja pystyy arvioimaan matkailijoiden asettamia palveluvaatimuksia.

Opiskelija ymmärtää tutkimuksen merkityksen sekä tiedonhankintamenetelmien ja informaation luonteen välisen yhteyden. Opiskelija osaa hankkia, tulkita, analysoida ja jäsentää informaatiota sekä prosessoida kerättyä informaatiota merkityksellisten elämysten luomisessa.

Sisältö

• Kohderyhmäajattelu
• Elämystalous
• Elämysmallin prosessi
• Palvelumuotoilun perusteet
• Innovatiiviset tutkimusmenetelmät
• Analysointimenetelmät

Esitietovaatimukset

Opiskelija ymmärtää matkailu- ja palveluliiketoiminnan keskeiset käsitteet, ilmiöt ja rakenteet.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija
1= tunnistaa asiakaslähtöisyyden ja tutkimusdatan tärkeyden merkityksellisten elämyspalveluiden luomisessa. Tuntee tutkimusaineistoanalysoinnin perusteet.
2= tuntee tutkimusaineistoanalysoinnin perusteet. Havaitsee analysoidun informaation ja merkityksellisten elämyspalveluiden kehittämisen välisen yhteyden.
3= tuntee erilaiset menetelmät analysoida asiakastietoa ja osaa hyödyntää analysoitua asiakastietoa merkityksellisten elämyspalveluiden kehittämisessä.
4= osoittaa taitoa pohtia erilaisia asiakastiedon analysointimenetelmiä ja osoittaa innovaatiota merkityksellisten elämyspalveluiden kehittämisessä.
5= osoittaa taitoa pohtia erilaisia asiakastiedon analysointimenetelmiä sekä osaa hyödyntää analysoitua asiakastietoa merkityksellisten elämyspalveluiden kehittämisessä. Osoittaa innovaatiota ja kykyä perustella prosessissa käytetyt ratkaisut.