Siirry suoraan sisältöön

Harjoittelu IILaajuus (15 op)

Tunnus: STTSW502

Laajuus

15 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Tanja Hilli-Harju,

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa työskennellä asiakaslähtöisten periaatteiden mukaisesti ja luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen / kumppanuuden toimintaterapiaprosessin perustaksi. Opiskelija osallistuu asiakkaiden, perheen tai työryhmän jäsenten ohjaustilanteisiin toiminnallisuuden ja osallistumisen mahdollistamiseksi. Hän toimii yhteistyössä asiakkaiden kanssa puolustaen heidän oikeuksiaan toteuttaa toiminnalliset tarpeensa. Opiskelija toimii arvostaen ja kunnioittaen yksilöllisiä eroja, kulttuurisia uskomuksia, tapoja ja ymmärtää niiden vaikutusta toimintoihin ja osallistumiseen.
Opiskelija käyttää ammattieettisiä ohjeita toimintaterapiaprosessissa. Hän analysoi toimintaa ja tekee siitä synteesiä tarkoituksenmukaisesti.
Opiskelija tutustuu ja käyttää yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää sekä tarkastelee arvioinnin tuloksia asiakkaan näkökulmasta.

Sisältö

-ohjattu harjoittelu toimintaterapeutin työympäristössä, hankkeessa, projektissa tai yrittäjyyttä tukevassa harjoittelupaikassa
- harjoittelun sisältöalueeseen liittyvät kirjalliset ja virtuaalitehtävät sekä ohjaustapaamiset

Esitietovaatimukset

Harjoittelu I
Johdanto toiminnan mahdollistamiseen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hyväksytysti suoritettu harjoittelu edellyttää että opiskelija on osoittanut osaavansa työskennellä asiakaslähtöisesti ja luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen / kumppanuuden. Opiskelija on ohjannut asiakkaita toiminnallisuuden ja osallistumisen mahdollistamiseksi. Hän on näyttänyt toimivansa yhteistyössä asiakkaiden kanssa puolustaen heidän oikeuksiaan toteuttaa toiminnalliset tarpeensa. Opiskelija on osoittanut arvostavansa yksilöllisiä eroja, kulttuurisia uskomuksia ja tapoja.
Opiskelija on käyttänyt ammattieettisiä ohjeita toimintaterapian prosessissa. Hän on analysoinut toimintaa tarkoituksenmukaisesti.
Opiskelija on perehtynyt ja käyttänyt yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää.Hän on tarkastellut arvioinnin tuloksia asiakasnäkökulmasta.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytysti suoritettu harjoittelu edellyttää että opiskelija on osoittanut osaavansa työskennellä asiakaslähtöisesti ja luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen / kumppanuuden. Opiskelija on ohjannut asiakkaita toiminnallisuuden ja osallistumisen mahdollistamiseksi. Hän on näyttänyt toimivansa yhteistyössä asiakkaiden kanssa puolustaen heidän oikeuksiaan toteuttaa toiminnalliset tarpeensa. Opiskelija on osoittanut arvostavansa yksilöllisiä eroja, kulttuurisia uskomuksia ja tapoja. Opiskelija on käyttänyt ammattieettisiä ohjeita toimintaterapian prosessissa. Hän on analysoinut toimintaa tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija on perehtynyt ja käyttänyt yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää.Hän on tarkastellut arvioinnin tuloksia asiakasnäkökulmasta.

Ilmoittautumisaika

01.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

23.05.2022 - 31.08.2022

Opintopistemäärä

15 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

94 % Lähiopetus, 6 % Verkko-opetus

Yksikkö

Hyvinvointiyksikkö

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 50

Koulutus
  • Toimintaterapeutti (AMK)
Opettaja
  • Tanja Hilli-Harju
Ryhmät
  • STT19SM
    Toimintaterapeutti
  • STT19S1
    Toimintaterapeutti

Tavoitteet

Opiskelija osaa työskennellä asiakaslähtöisten periaatteiden mukaisesti ja luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen / kumppanuuden toimintaterapiaprosessin perustaksi. Opiskelija osallistuu asiakkaiden, perheen tai työryhmän jäsenten ohjaustilanteisiin toiminnallisuuden ja osallistumisen mahdollistamiseksi. Hän toimii yhteistyössä asiakkaiden kanssa puolustaen heidän oikeuksiaan toteuttaa toiminnalliset tarpeensa. Opiskelija toimii arvostaen ja kunnioittaen yksilöllisiä eroja, kulttuurisia uskomuksia, tapoja ja ymmärtää niiden vaikutusta toimintoihin ja osallistumiseen.
Opiskelija käyttää ammattieettisiä ohjeita toimintaterapiaprosessissa. Hän analysoi toimintaa ja tekee siitä synteesiä tarkoituksenmukaisesti.
Opiskelija tutustuu ja käyttää yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää sekä tarkastelee arvioinnin tuloksia asiakkaan näkökulmasta.

Sisältö

-ohjattu harjoittelu toimintaterapeutin työympäristössä, hankkeessa, projektissa tai yrittäjyyttä tukevassa harjoittelupaikassa
- harjoittelun sisältöalueeseen liittyvät kirjalliset ja virtuaalitehtävät sekä ohjaustapaamiset

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Harjoittelun sisältöalueeseen liittyvä materiaali.

Opetusmenetelmät

Ohjattu harjoittelu harjoittelupaikassa
Kirjalliset ja virtuaaliset tehtävät
Ohjaustapaamiset

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Ohjattu harjoittelu toimintaterapeutin työympäristöissä, hankkeessa, projektissa tai yrittäjyyttä tukevassa harjoittelupaiksassa.

Kansainvälisyys

Harjoittelu ulkomailla on mahdollinen. Myös harjoittelu kotimaassa yhdessä vaihto-opiskelijan työparina on mahdollinen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ohjattu harjoittelu harjoittelupaikassa 300h
Kirjalliset ja virtuaaliset tehtävät 105h
Opiskelijan kuormitus yhteensä 405h = 15 op.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Hyväksytysti suoritettu harjoittelu edellyttää että opiskelija on osoittanut osaavansa työskennellä asiakaslähtöisesti ja luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen / kumppanuuden. Opiskelija on ohjannut asiakkaita toiminnallisuuden ja osallistumisen mahdollistamiseksi. Hän on näyttänyt toimivansa yhteistyössä asiakkaiden kanssa puolustaen heidän oikeuksiaan toteuttaa toiminnalliset tarpeensa. Opiskelija on osoittanut arvostavansa yksilöllisiä eroja, kulttuurisia uskomuksia ja tapoja.
Opiskelija on käyttänyt ammattieettisiä ohjeita toimintaterapian prosessissa. Hän on analysoinut toimintaa tarkoituksenmukaisesti.
Opiskelija on perehtynyt ja käyttänyt yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää.Hän on tarkastellut arvioinnin tuloksia asiakasnäkökulmasta.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytysti suoritettu harjoittelu edellyttää että opiskelija on osoittanut osaavansa työskennellä asiakaslähtöisesti ja luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen / kumppanuuden. Opiskelija on ohjannut asiakkaita toiminnallisuuden ja osallistumisen mahdollistamiseksi. Hän on näyttänyt toimivansa yhteistyössä asiakkaiden kanssa puolustaen heidän oikeuksiaan toteuttaa toiminnalliset tarpeensa. Opiskelija on osoittanut arvostavansa yksilöllisiä eroja, kulttuurisia uskomuksia ja tapoja. Opiskelija on käyttänyt ammattieettisiä ohjeita toimintaterapian prosessissa. Hän on analysoinut toimintaa tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija on perehtynyt ja käyttänyt yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää.Hän on tarkastellut arvioinnin tuloksia asiakasnäkökulmasta.

Esitietovaatimukset

Harjoittelu I
Johdanto toiminnan mahdollistamiseen

Ilmoittautumisaika

01.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

03.01.2022 - 20.05.2022

Opintopistemäärä

15 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

94 % Lähiopetus, 6 % Verkko-opetus

Yksikkö

Hyvinvointiyksikkö

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 50

Koulutus
  • Toimintaterapeutti (AMK)
Opettaja
  • Tanja Hilli-Harju
Ryhmät
  • STT19SM
    Toimintaterapeutti
  • STT19S1
    Toimintaterapeutti

Tavoitteet

Opiskelija osaa työskennellä asiakaslähtöisten periaatteiden mukaisesti ja luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen / kumppanuuden toimintaterapiaprosessin perustaksi. Opiskelija osallistuu asiakkaiden, perheen tai työryhmän jäsenten ohjaustilanteisiin toiminnallisuuden ja osallistumisen mahdollistamiseksi. Hän toimii yhteistyössä asiakkaiden kanssa puolustaen heidän oikeuksiaan toteuttaa toiminnalliset tarpeensa. Opiskelija toimii arvostaen ja kunnioittaen yksilöllisiä eroja, kulttuurisia uskomuksia, tapoja ja ymmärtää niiden vaikutusta toimintoihin ja osallistumiseen.
Opiskelija käyttää ammattieettisiä ohjeita toimintaterapiaprosessissa. Hän analysoi toimintaa ja tekee siitä synteesiä tarkoituksenmukaisesti.
Opiskelija tutustuu ja käyttää yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää sekä tarkastelee arvioinnin tuloksia asiakkaan näkökulmasta.

Sisältö

-ohjattu harjoittelu toimintaterapeutin työympäristössä, hankkeessa, projektissa tai yrittäjyyttä tukevassa harjoittelupaikassa
- harjoittelun sisältöalueeseen liittyvät kirjalliset ja virtuaalitehtävät sekä ohjaustapaamiset

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Harjoittelun sisältöalueeseen liittyvä materiaali.

Opetusmenetelmät

Ohjattu harjoittelu harjoittelupaikassa
Kirjalliset ja virtuaaliset tehtävät
Ohjaustapaamiset

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Ohjattu harjoittelu toimintaterapeutin työympäristöissä, hankkeessa, projektissa tai yrittäjyyttä tukevassa harjoittelupaiksassa.

Kansainvälisyys

Harjoittelu ulkomailla on mahdollinen. Myös harjoittelu kotimaassa yhdessä vaihto-opiskelijan työparina on mahdollinen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ohjattu harjoittelu harjoittelupaikassa 300h
Kirjalliset ja virtuaaliset tehtävät 105h
Opiskelijan kuormitus yhteensä 405h = 15 op.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Hyväksytysti suoritettu harjoittelu edellyttää että opiskelija on osoittanut osaavansa työskennellä asiakaslähtöisesti ja luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen / kumppanuuden. Opiskelija on ohjannut asiakkaita toiminnallisuuden ja osallistumisen mahdollistamiseksi. Hän on näyttänyt toimivansa yhteistyössä asiakkaiden kanssa puolustaen heidän oikeuksiaan toteuttaa toiminnalliset tarpeensa. Opiskelija on osoittanut arvostavansa yksilöllisiä eroja, kulttuurisia uskomuksia ja tapoja.
Opiskelija on käyttänyt ammattieettisiä ohjeita toimintaterapian prosessissa. Hän on analysoinut toimintaa tarkoituksenmukaisesti.
Opiskelija on perehtynyt ja käyttänyt yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää.Hän on tarkastellut arvioinnin tuloksia asiakasnäkökulmasta.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytysti suoritettu harjoittelu edellyttää että opiskelija on osoittanut osaavansa työskennellä asiakaslähtöisesti ja luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen / kumppanuuden. Opiskelija on ohjannut asiakkaita toiminnallisuuden ja osallistumisen mahdollistamiseksi. Hän on näyttänyt toimivansa yhteistyössä asiakkaiden kanssa puolustaen heidän oikeuksiaan toteuttaa toiminnalliset tarpeensa. Opiskelija on osoittanut arvostavansa yksilöllisiä eroja, kulttuurisia uskomuksia ja tapoja. Opiskelija on käyttänyt ammattieettisiä ohjeita toimintaterapian prosessissa. Hän on analysoinut toimintaa tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija on perehtynyt ja käyttänyt yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää.Hän on tarkastellut arvioinnin tuloksia asiakasnäkökulmasta.

Esitietovaatimukset

Harjoittelu I
Johdanto toiminnan mahdollistamiseen