Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinoinnin suunnitteluLaajuus (5 op)

Tunnus: EK00BZ69

Laajuus

5 op

Vastuuhenkilö

  • Nina Viertorinne
  • Heidi Neuvonen

Osaamistavoitteet

Opintojakson tarkoitus
Tällä opintojaksolla opit viemään strategisia päätöksiä markkinointisuunnitelmiksi ja taktiikoiksi. Opit analysoimaan ja arvioimaan kriittisesti tehtyjä toimenpiteitä sekä hyödyntämään MRACE-mallia osana digitaalisen markkinoinnin suunnittelua ja toteutusta.

Opintojakson osaamiset
Kansainvälisyys- ja viestintäosaaminen
Työelämässä toimiminen

Opintojakson tavoitteet
Osaat seurata ja hyödyntää markkinointialan kansainvälistä kehitystä työssäsi ja toimia ammatillisesti työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa. Osaat johtaa digitaalista markkinointia hyödyntäen erilaisia malleja taktisessa ja operatiivisessa toteutuksessa. Painotat päätöksissä data-ohjautuvan (data driven) ja analyyttisen markkinoinnin näkemystä. Tunnistat eri mar-tech-välineiden mahdollisuuksia.

Sisältö

Digitaalisen markkinoinnin mallin hyödyntäminen markkinoinnin suunnittelussa ja toteutuksessa, markkinoinnin data-ohjautuvuus ja analytiikan merkitys sekä erilaiset markkinointiteknologiat.

Esitietovaatimukset

Koulutus sopii soveltuvan korkeakoulututkinnon suorittaneille sekä niille, joilla korkeakoulu toteaa muutoin olevan opintoja varten riittävät tiedot ja valmiudet. Soveltuvia korkeakoulututkintoja ovat esimerkiksi tradenomi, insinööri ja restonomi.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointiaineisto osoittaa, että opiskelija:
Hyväksyttävä osaaminen
• kykenee löytämään ja hyödyntämään ajankohtaista lähdeaineistoa
• hallitsee harjoitustehtävissään käyttämänsä käsitteistön ja kykenee esittämään ajatuksensa ymmärrettävästi. Tehtävien ratkaisuilla on yhteys käytäntöön.
• teoreettinen tieto jää osittain irralleen käytäntöön sovellettavasta tiedosta ja käytännöstä
• osallistuu aktiivisesti yhteiseen työskentelyyn
Tavoiteltava osaaminen
• käyttää tiedonhankinnassaan erilaisia ja luotettavia lähteitä monipuolisesti
• käsittelee harjoitustehtävissä käyttämäänsä käsitteistöä luovasti, jäsentyneesti; problematisoi tarkastelemiaan ilmiöitä. Tehtävän ratkaisut tuottavat arvoa ja niillä on selkeä yhteys käytäntöön.
• kykenee integroimaan teoreettista, käytännöllistä ja itsesäätelytietoa niin, että pystyy tuottamaan uusia näkökulmia harjoitustehtävän teemaan.
• osallistuu aktiivisesti yhteiseen työskentelyyn problematisoimalla aiheena olevia asioita ja tuomalla keskusteluun uusia näkökulmia.

Lisätiedot

Opintojakso on osa Digitaalisen liiketoiminnan kehittäjä -erikoistumiskoulutusta.