Siirry suoraan sisältöön

Esteettömien palveluiden johtaminenLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: MZMH0600

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi
englanti
Vastuuhenkilö
Petra Blinnikka

Osaamistavoitteet

Opiskelija tietää palvelujen merkityksen eri toimialojen ja kansantalouksien näkökulmasta. Hän osaa hyödyntää palvelu- ja asiakasosaamistaan esteettömien matkailupalvelujen johtamisessa.

Opiskelija hallitsee yrityksen palvelujärjestelmän osa-alueet:
•palvelun, tuotteen ja tuotteistamisen,
•palveluntuotantojärjestelmä ja -prosessit
•palvelu- ja asennekulttuurin ja
•laadun.

Hän osaa kehittää palvelujärjestelmän arvontuottoa asiakaslähtöisyyden sekä yrityksen näkökulmasta. Opiskelija osaa soveltaa tietoainesta matkailuyritysten palvelujärjestelmien kehittämisessä ja esteettömien palveluiden johtamisessa.

Sisältö

palveluliiketoiminta ja sen kansantaloudellinen merkitys
asiakasosaamisen hyödyntäminen johtamisessa
yrityksen palvelujärjestelmän osa-alueet ja niiden vaikutus toisiinsa
palveluprosessit ja niiden kuvaaminen
arvontuotto palvelujärjestelmissä ja -prosesseissa
esteettömien matkailupalvelujen johtaminen

Esitietovaatimukset

Opiskelija ymmärtää esteettömään matkailuun liittyvät käsitteet. Hän tunnistaa esteettömiä palveluita tarvitsevien asiakasryhmien erityispiirteet ja -tarpeet.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1 (Sufficient)
Opiskelija tietää yrityksen palvelujärjestelmän eri osa-alueet. Opiskelija tunnistaa palvelu- ja asiakasosaamisen merkityksen esteettömien matkailupalveluiden johtamisessa. Opiskelija ymmärtää palvelujärjestelmän arvontuoton käsitteen tasolla. Opiskelijan raportointi on kuvailua ja jäsentymätöntä sekä havainnollistaminen on heikkoa.

2 (Satisfactory)
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä yrityksen palvelujärjestelmän eri osa-alueet. Opiskelija ymmärtää palvelu- ja asiakasosaamisen merkityksen esteettömien matkailupalveluiden johtamisessa. Opiskelija ymmärtää palvelujärjestelmän arvontuoton käsitteen tasolla. Opiskelijan raportointi on kuvailua, jäsentymätöntä ja osin havainnollista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3 (Good)
Opiskelija ymmärtää ja osaa kuvata yrityksen palvelujärjestelmän eri osa-alueet ja tunnistaa niiden merkityksen matkailuyrityksen johtamisen näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää palvelu- ja asiakasosaamisen merkityksen esteettömien matkailupalveluiden johtamisessa. Opiskelija tietää miten palvelujärjestelmä tuottaa arvoa asiakkaalle ja yritykselle. Opiskelijan raportointi on jäsentynyttä, monipuolisesti lähteitä sisältävää, pohdiskelevaa ja havainnollista.

4 (Very Good)
Opiskelija ymmärtää yrityksen palvelujärjestelmän eri osa-alueet ja osaa soveltaa tietoainesta matkailuyritysten palvelujärjestelmien kehittämisessä ja esteettömien matkailupalveluiden johtamisessa. Opiskelija osaa hyödyntää palvelu- ja asiakasosaamistaan esteettömien matkailupalvelujen johtamisessa. Opiskelija osaa kehittää palvelujärjestelmän arvontuottoa asiakaslähtöisyyden sekä yrityksen näkökulmasta. Opiskelijan raportointi on selkeää, monipuolisesti lähteitä sisältävää, havainnollista ja analyyttistä tarkastelua.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5 (Excellent)
Opiskelija hallitsee arvosanaan 3 (hyvä) - 4 (kiitettävä) vaadittavan ydinosaamisen lisäksi kriittisen tarkastelun. Opiskelija osoittaa erityistä innovatiivisuutta.

Lisätiedot

Opintojakso on osa Esteettömän matkailun koulutuskokonaisuutta.

Siirry alkuun