Siirry suoraan sisältöön

Esteettömät matkailun palvelupolutLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: MZMH0200

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi
Vastuuhenkilö
Petra Blinnikka

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää esteettömiä palveluja tarvitsevan matkailijan prosessin sekä vapaa-ajanmatkailijan että liikematkailijan näkökulmasta.

Opiskelija tunnistaa keskeisiä matkailualan toimijoita, niiden toimintamalleja sekä toimialarakenteita. Hän ymmärtää eri palveluntuottajien merkityksen esteettömien palvelupolkujen luomisessa.

Opiskelija ymmärtää mitä erityisiä tarpeita asiakkaalla on kussakin polun vaiheessa ja miten matkailijalle syntyy kokonaisuudesta elämys.

Sisältö

Matkailijan palvelupolku esteettömyyden näkökulmasta
Arvontuotanto vapaa-ajan- ja liikematkailun asiakkaalle
Matkailupalvelujen tuottajat
Eri matkailupalvelusektorien keskeiset käsitteet, erityispiirteet ja rakenteet
Elämyksellisyys palvelupolussa

Esitietovaatimukset

Opiskelija ymmärtää esteettömään matkailuun liittyvät käsitteet. Hän tunnistaa esteettömiä palveluita tarvitsevien asiakasryhmien erityispiirteet ja -tarpeet.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1 (Sufficient)
Opiskelija tietää matkailijan palvelupolun eri vaiheet. Opiskelija tunnistaa keskeiset toimijat ja olemassaolevat palvelut. Opiskelija ymmärtää elämyksen käsitteenä. Opiskelijan raportointi on kuvailua ja jäsentymätöntä sekä havainnollistaminen on heikkoa.

2 (Satisfactory)
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä matkailijan palvelun eri vaiheet esteettömyyden näkökulmasta. Opiskelija osaa osoittaa keskeiset toimijat ja palvelut. Opiskelija ymmärtää elämyksen käsitteenä. Opiskelijan raportointi on kuvailua, jäsentymätöntä ja osin havainnollista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3 (Good)
Opiskelija ymmärtää ja osaa kuvata esteettömiä palveluita tarvitsevan asiakkaan palvelupolun. Opiskelija tietää keskeiset toimijat ja palvelut ja ymmärtää niiden merkityksen asiakkaan näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää elämyksellisyyden osana matkailun palvelupolkua. Opiskelijan raportointi on jäsentynyttä, monipuolisesti lähteitä sisältävää, pohdiskelevaa ja havainnollista.

4 (Very Good)
Opiskelija ymmärtää ja osaa kuvata esteettömiä palveluita tarvitsevan asiakkaan palvelupolun erilaisten asiakasryhmien näkökulmasta. Opiskelija verkottuu matkailun toimijoiden kanssa ja osaa arvioida keskeisiä palveluja osana toimintakenttää. Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa elämyksellisyyttä matkailun palvelupolkujen luomisessa. Opiskelijan raportointi on selkeää, monipuolisesti lähteitä sisältävää, havainnollista ja analyyttistä tarkastelua.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5 (Excellent)
Opiskelija hallitsee arvosanaan 3 (hyvä) - 4 (kiitettävä) vaadittavan ydinosaamisen lisäksi kriittisen tarkastelun. Opiskelija osoittaa erityistä innovatiivisuutta.

Lisätiedot

Opintojakso on osa Esteettömän matkailun koulutuskokonaisuutta.

Siirry alkuun