Ravintolapalvelun palvelujärjestelmät (PP) (6op)
Opintojakson tunnus: MMPR2300
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 6 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee suomalaisen hospitality- toimialan rakenteen ja sen toimijat. Hän ymmärtää historian merkityksen toimialan nykytilaan ja tulevaisuuteen. Opiskelija ymmärtää palvelun merkityksen yrityksen kilpailutekijänä ja tuntee ravintolapalvelun operatiiviset toiminnot. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa erilaisia tilaisuuksia asiakaslähtöisesti ja kannattavasti. Palvelujärjestelmä-ajatteluun perehtymisessä korostuvat henkilökohtaisen myyntityön ja asiakkaan kokeman laadun seurannan taidot sekä tapa- ja etikettikulttuuritietouden soveltaminen. Opiskelija osaa soveltaa oppimiaan asioita käytännön työtehtävissä.
Sisältö
Hospitality-alan toimijat Suomessa ja ulkomailla, palvelujärjestelmä, ravitsemisliikkeiden tilaustuotanto
Esitietovaatimukset
Opiskelija osaa perustiedot ruoka- ja ravintolapalvelujen kokonaisuudesta. Hän tuntee eri liikeideoiden tarjoilujärjestelmät ja niihin liittyvät käsitteet sekä osaa työskennellä erilaisten palveluprosessien mukaan. Opiskelija tuntee vakioaterioiden, ruokalajien sekä elintarvikkeiden ryhmittelyn periaatteet.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Aktiivinen osallistuminen, harjoitustehtävien suorittaminen, oppimispäiväkirja ja käytännön työtehtävät