Siirry suoraan sisältöön

Matkailun myynti- ja jakeluprosessien johtaminen (10op)

Opintojakson tunnus: MMTE0300

Opintojakson perustiedot


Laajuus
10 op
Opetuskieli
englanti

Osaamistavoitteet

•Osaat valita matkailuyritykselle oikeat asiakaslähtöiset ja kustannustehokkaat jakelutiet ja -kanavat.
•Osaa arvioida matkailun koti- ja ulkomaisten myynti- ja jakelujärjestelmien asiakaslähtöisyyttä ja toimivuutta.
•Osaat muokata yrityksen toimintaprosesseja sähköisten järjestelmien edellyttämällä tavalla.
•Johtaa ja kehittää erilaisia myynti- ja jakeluprosesseja yrityksen strategisten tavoitteiden mukaisesti.
•Hallitsee henkilökohtaisen myyntityön ja hyödyntää siinä omia persoonallisia vahvuuksiaan.
•Hyödyntää teknologiaan perustuvia myynnin apuvälineitä.
•Johtaa myynti- ja jakeluprosessien henkilöstön toimintaa eettisesti kestävästi.
•Osaa rakentaa myynti- ja jakelutoimintoja sekä laadullisesti että taloudellisesti kehittäviä seurantajärjestelmiä.

Sisältö

•Keskeiset näkökulmat: kansainvälisyys, teknologia, eettisyys ja henkilökohtainen viestintä
•Sähköinen liiketoiminta
•Asiakkaiden ostokäyttäytyminen jakelu- ja myyntitoimintojen lähtökohtana
•Matkailupalvelujen jakelutiet ja -kanavat
•Myyntiprosessin analysointi, toteutus, kehittäminen ja johtaminen
•Myyntiprosessin työkalut (manuaaliset ja teknologiaperusteiset)
•Henkilökohtainen myyntityö
•Myynnin seurantajärjestelmät

Esitietovaatimukset

Opiskelija
•osaa johtaa matkailuyrityksen asiakaslähtöisiä liiketoiminta-, palvelu- ja tuotantoprosesseja.
•osaa palvelumuotoilua hyödyntäen kehittää matkailun elämystuotteita.
•tuntee matkailun toimialan ja toimintaklusterin sekä matkailijan toimintaan vaikuttavat tekijät.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

•Tentti 40%
•Projektityö 60%

Siirry alkuun