Urheilun digitaalinen viestintäLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: HL00BC20
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
- Vastuuhenkilö
- Osmo Laitila
Osaamistavoitteet
Opintojakson tavoitteena on, että opinnot suoritettuaan opiskelija kykenee kriittisesti tarkastelemaan ja analysoimaan urheilun ja liikunnan digitaalisen markkinoinnin toimintaympäristöä sekä luomaan monipuolisia markkinointikampanjoita urheilun ja liikunnan toimialan organisaatioille digitaalisessa viestintäympäristössä.
Opiskelija kykenee soveltamaan opintojaksolla käsiteltävää ja hankittua tietämystä sekä työkaluja analysoidessaan urheilu- ja liikuntaorganisaatioiden markkinointiympäristöä sekä näiden digitaalisten markkinointitoimenpiteiden johtamisen kehittämistä huomioiden urheilun ja liikunnan erityispiirteet.
Opinnoissa opiskelija kommunikoi monipuolisesti osana ryhmää sekä osallistuu aktiivisesti omalla panoksellaan oppijoiden keskinäiseen vuorovaikutukseen erinäisten oppimistilanteiden aikana. Opiskelija osoittaa aktiivista oma-aloiteisuutta ja vuorovaikutteisuutta osallistuessaan ryhmän yhteisiin oppimistekoihin yhdessä muiden opiskelijoiden kanssa.
Opiskelija ymmärtää eettisen ja vastuullisesti kestävän toiminnan periaatteet sekä niiden merkityksen urheilu- ja liikuntaorganisaatioiden digitaalisen markkinointiviestinnän näkökulmasta.
Sisältö
Digitaalisen markkinoinnin strategiset valinnat urheilun ja liikunnan viitekehyksessä,
Markkinointiviestinnän, tarinankerronnan ja digitaalisen PR:n perusteet,
Online -asiakaskokemus, omnichannel -ajattelu osana digitaalista viestintää
Sosiaalinen media markkinointiympäristönä ja sosiaalisen median työkalut,
Hakukoneoptimoinnin ja -markkinoinnin perusteet,
Pelillistäminen markkinointikeinona ja esports.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Välttävä 1
Osoitat erittäin rajatusti kykyä analysoida ja arvioida akateemista ja organisaatiolähtöistä informaatiota urheilun ja liikunnan toimintaympäristöön ja organisaatioiden digitaalisen markkinointiviestinnän johtamiseen liittyen.
Osoitat vähäisiä taitoja ja osaamista urheilun ja liikunnan organisaatioiden digitaalisen markkinointiviestinnän haasteiden analysoimiseksi ja ratkaisemiseksi.
Osallistut rajoitetusti opiskeluryhmän yhteiseen vuorovaikutukseen ja esität hyvin rajallisesti ratkaisuja ja näkökulmia ryhmän yhteisissä oppimistilanteissa.
Tunnistat ja arvioit välttävästi urheilun ja liikunnan markkinointiviestintään liittyviä eettisen ja kestävän toiminnan periaatteita.
Tyydyttävä 2
Osoitat jokseenkin tyydyttävää kykyä analysoida ja arvioida akateemista ja organisaatiolähtöistä informaatiota urheilun ja liikunnan toimintaympäristöön ja organisaatioiden digitaalisen markkinointiviestinnän johtamiseen liittyen.
Osoitat perustasoisia taitoja ja osaamista urheilun ja liikunnan organisaatioiden digitaalisen markkinointiviestinnän haasteiden analysoimiseksi ja ratkaisemiseksi, mutta et perustele ratkaisuja kattavasti.
Osallistut vähissä määrin opiskeluryhmän yhteiseen vuorovaikutukseen ja esität joitain ratkaisuja ja näkökulmia ryhmän yhteisissä oppimistilanteissa.
Tunnistat ja arvioit tyydyttävällä tasolla urheilun ja liikunnan markkinointiviestintään liittyviä eettisen ja kestävän toiminnan periaatteita ja keskustelet niistä jokseenkin sujuvasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä 3
Osoitat hyvää ja monipuolista kykyä analysoida ja arvioida akateemista ja organisaatiolähtöistä informaatiota urheilun ja liikunnan toimintaympäristöön ja organisaatioiden digitaalisen markkinointiviestinnän johtamiseen liittyen, sekä pyrit hyödyntämään tietoa ratkaisujen esittämisessä.
Osoitat perustasoa korkeampaa taitoa ja osaamista urheilun ja liikunnan organisaatioiden digitaalisen markkinointiviestinnän haasteiden analysoimiseksi ja ratkaisemiseksi ja kykenet perustelemaan näkökulmasi johdonmukaisesti.
Osallistut aktiivisesti opiskeluryhmän yhteiseen vuorovaikutukseen ja esität varteenotettavia ratkaisuja ja näkökulmia ryhmän yhteisissä oppimistilanteissa.
Tunnistat ja arvioit monipuolisesti urheilun ja liikunnan markkinointiviestintään liittyviä eettisen ja kestävän toiminnan periaatteita ja keskustelet niistä sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti.
Kiitettävä 4
Osoitat kiitettävää kykyä analysoida ja arvioida akateemista ja organisaatiolähtöistä informaatiota urheilun ja liikunnan toimintaympäristöön ja organisaatioiden digitaalisen markkinointiviestinnän johtamiseen liittyen, sekä pyrit monipuolisesti perustellen hyödyntämään tietoa ratkaisujen esittämisessä.
Osoitat hyvin korkeaa taitoa ja osaamista urheilun ja liikunnan organisaatioiden digitaalisen markkinointiviestinnän haasteiden analysoimiseksi ja ratkaisemiseksi ja kykenet perustelemaan näkökulmasi johdonmukaisesti ja syvällisesti.
Osallistut erittäin aktiivisesti opiskeluryhmän yhteiseen vuorovaikutukseen ja esität perusteltuja ratkaisuja ja näkökulmia ryhmän yhteisissä oppimistilanteissa.
Tunnistat ja arvioit syvällisesti urheilun ja liikunnan markkinointiviestintään liittyviä eettisen ja kestävän toiminnan periaatteita ja tuot niitä sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti esiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen 5
Osoitat erinomaisen kiitettävää kykyä analysoida ja arvioida akateemista ja organisaatiolähtöistä informaatiota urheilun ja liikunnan toimintaympäristöön ja organisaatioiden digitaalisen markkinointiviestinnän johtamiseen liittyen, sekä perustelet esittämäsi ratkaisut käytettävissä olevaan tietoon pohjautuen useasta eri näkökulmasta.
Osoitat hyvin korkeaa taitoa ja osaamista urheilun ja liikunnan organisaatioiden digitaalisen markkinointiviestinnän haasteiden analysoimiseksi ja ratkaisemiseksi ja kykenet perustelemaan näkökulmasi johdonmukaisesti ja syvällisesti pyrkien luomaan uusia ratkaisuja.
Osallistut erittäin aktiivisesti opiskeluryhmän yhteiseen vuorovaikutukseen ja esität erinomaisesti perusteltuja ratkaisuja ja näkökulmia ryhmän yhteisissä oppimistilanteissa edistäen koko ryhmän yhteistä oppimista.
Tunnistat ja arvioit laaja-alaisesti ja syvällisesti urheilun ja liikunnan markkinointiviestintään liittyviä eettisen ja kestävän toiminnan periaatteita ja tuot niitä rakentavasti ja tarkoituksenmukaisesti esiin tarjoten omia ratkaisujasi.
Lisätiedot
Hyvinvoinnin, urheilun ja liikunnan liiketoimintaosaamisen korkeakouludiplomiopinnot