Siirry suoraan sisältöön

Contemporary Nursing Education Pedagogy (5op)

Opintojakson tunnus: YS00CT62

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
englanti
Vastuuhenkilö
Hanna Hopia
Marjo Palovaara

Osaamistavoitteet

• Opintojakson tarkoituksena on tutkia innovatiivisia ja näyttöön perustuvia pedagogisia lähestymistapoja hoitotyön koulutuksessa, antaen sinulle taidot ja strategiat, joilla edistetään merkityksellistä oppimista monimuotoisissa ja dynaamisissa terveydenhuollon ympäristöissä. Opintojakso painottaa oppijakeskeistä suunnittelua, digitaalista integraatiota ja moniammatillista yhteistyötä, ja se tarkastelee kriittisesti nykyaikaisia teorioita, opetusmenetelmiä ja arviointikäytäntöjä, jotka muovaavat hoitotyön koulutuksen tulevaisuutta.
Opintojakson päättyessä ymmärrät oppijakeskeiset ja osaamisperusteiset koulutusmallit. Osaat integroida simulaation, digitaaliset työkalut ja virtuaaliset oppimisympäristöt hoitotyön koulutukseen. Ymmärrät inklusiivisen ja kulttuurisesti sensitiivisen opetuksen strategiat. Hallitset reflektiivisen käytännön ja transformatiivisen oppimisen. Sinulle ovat tuttuja arviointi- ja palautemenetelmät, jotka on räätälöity kliinisiin ja akateemisiin ympäristöihin.

Sisältö

Oppijakeskeisen koulutuksen perusteet
Digitaalinen integraatio hoitotyön koulutuksessa
Simulaatiopohjainen oppiminen
Inklusiivinen ja kulttuurisesti sensitiivinen opetus
Moniammatillinen koulutus ja yhteistyö
Arviointi ja palaute akateemisissa ympäristöissä
Pedagogisen vaikuttavuuden arviointi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osoittaa rajallista ymmärrystä oppijakeskeisistä periaatteista ja soveltaa niitä epäjohdonmukaisesti hoitotyön koulutuksessa.
Suunnittelee oppimiskokemuksia, joissa aktiivinen osallistuminen ja autonomia ovat vähäisiä.
Käyttää digitaalisia työkaluja ja virtuaalisia alustoja satunnaisesti ilman selkeää pedagogista tarkoitusta.
Osoittaa perustason kykyä käyttää teknologiaa, mutta ei paranna oppimistuloksia merkittävästi.
Simulaatiopohjaiset aktiviteetit eivät ole linjassa oppimistavoitteiden kanssa ja arviointi puuttuu.
Soveltaa inklusiivisia ja kulttuurisesti sensitiivisiä strategioita vain pintapuolisesti.
Mukauttaa opetusmenetelmiä monimuotoisille oppijoille vain rajallisesti.
Ymmärrys moniammatillisista osaamisvaatimuksista ja tiimityön periaatteista on vähäistä.
Laatii arviointivälineitä, jotka ovat puutteellisia tai epäluotettavia.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Osoittaa selkeää ymmärrystä oppijakeskeisistä periaatteista ja soveltaa niitä johdonmukaisesti hoitotyön koulutuksessa.
Suunnittelee oppimiskokemuksia, jotka edistävät aktiivista osallistumista ja oppijan autonomiaa.
Integroi digitaalisia työkaluja ja virtuaalisia alustoja tehokkaasti opetuksen tueksi.
Käyttää teknologiaa tarkoituksenmukaisesti oppimistulosten parantamiseksi.
Suunnittelee, toteuttaa ja arvioi simulaatiopohjaisia aktiviteetteja, jotka ovat linjassa oppimistavoitteiden kanssa.
Soveltaa inklusiivisia ja kulttuurisesti sensitiivisiä strategioita käytännössä.
Mukauttaa opetusmenetelmiä monimuotoisten oppijoiden tarpeisiin asianmukaisesti.
Osoittaa ymmärrystä moniammatillisista osaamisvaatimuksista ja tiimityön periaatteista.
Laatii päteviä ja luotettavia arviointivälineitä hoitotyön koulutukseen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Osoittaa kattavaa ymmärrystä oppijakeskeisistä periaatteista ja soveltaa niitä innovatiivisesti hoitotyön koulutuksessa.
Suunnittelee erittäin osallistavia ja autonomiaa tukevia oppimiskokemuksia, jotka edistävät syvällistä oppimista.
Integroi digitaalisia työkaluja ja virtuaalisia alustoja luovasti ja pedagogisesti perustellen, muuttaen opetuksen laatua.
Käyttää teknologiaa strategisesti oppimistulosten merkittävään parantamiseen.
Kehittää ja arvioi kriittisesti simulaatiopohjaisia aktiviteetteja, jotka edistävät kliinistä osaamista ja kriittistä ajattelua.
Sisällyttää inklusiiviset ja kulttuurisesti sensitiiviset lähestymistavat syvällisesti kaikkiin opetusratkaisuihin.
Mukauttaa opetusmenetelmiä joustavasti ja innovatiivisesti monimuotoisten oppijoiden tarpeisiin.
Edistää aktiivisesti moniammatillista yhteistyötä ja mallintaa tiimityön periaatteita opetuksessa.
Laatii näyttöön perustuvia arviointivälineitä ja kehittää niitä jatkuvasti luotettavuuden ja validiteetin parantamiseksi.

Siirry alkuun