Markkinoijan tie (10op)
Opintojakson tunnus: HA00CK45
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
 - 10 op
 
- Opetuskieli
 - suomi
 
- Vastuuhenkilö
 - Jaana Larsson
 - Tero Lehtinen
 
Osaamistavoitteet
Opintojakson tarkoitus 
Markkinoijan tie opintojaksolla opit ymmärtämään syvällisesti markkinoin-nin ja markkinointiviestinnän merkitystä kehittyvässä liiketoiminnassa. Opit tekemään markkinointistrategioita ja -kampanjoita käytännössä. Vahvistat markkinointiosaamistasi niin tuotannollisissa tehtävissä kuin markkinoinnin tai liiketoiminnan johtamisessa.
Opintojakson osaamiset 
Oppimaan oppiminen: Opit analysoimaan markkinoinnin nykytilaa ja ke-hittämään toimintaa. Opit asettamaan tavoitteita, keinoja ja mittareita menes-tyksellisen markkinoinnin toteuttamiseksi. Opit ymmärtämään edistymistäsi ja opit rakentamaan oman oppimisen kasvun polkua. 
Työelämässä toimiminen: Opit rakentamaan markkinoinnin ratkaisuja toi-meksiantojen perusteella. Opit tekemään asiakaslähtöisiä ratkaisuja tiimillesi tai asiakkaalle. Opit vahvistamaan työelämäkontaktejasi. 
Eettisyys: Tunnistat eettisyyden osana markkinointia ja sen johtamista. Opit rakentamaan eettistä markkinointia ja opit kasvattamaan myös teoreettista ymmärrystä teemasta. 
Kestävä kehitys: Opit ymmärtämään kestävän markkinoinnin perusteet ja opit rakentamaan kestävää markkinointia ja opit huomioimaan kestävyystee-mat brändityössä. Opit kehittämään omaa kestävyysosaamistasi. 
Ennakoiva kehittäminen: Opit seuraamaan erilaisten ilmiöiden ja trendien syklejä ja ymmärrät niiden vaikutuksen markkinointiin. Opit rakentamaan tulevaisuuskestävää, tiedolla johtamisen kautta kehitettävää markkinointia.
Opintojakson tavoitteet 
Markkinoinnin tie opintojaksolla opit kehittämään kokonaisymmärrystäsi markkinointistrategian, -prosessien ja kampanjoiden suunnittelusta, toteutta-misesta, johtamisesta ja arvioinnista. Saat valmiuksia suunnitella ja toteuttaa digimarkkinointia projekteissa ja tiimiyrityksessä. Opit sisällöntuotantoa eri-laisiin markkinointikanaviin sekä vaikuttajamarkkinointia. Ymmärrät kestä-vän markkinoinnin merkityksen yrityksen liiketoiminnan kasvussa. Osaat ja-kaa omaa osaamistasi tiimissä. Opit reflektoimaan markkinointiosaamistasi kirjoittamalla ja dialogissa tiimin kanssa. Osaat ottaa vastuuta omasta oppi-misesta ja toiminnasta.
                    
Sisältö
- Yrityksen brändi 
- Markkinointistrategian rakentaminen 
- Markkinoinnin kampanjat: suunnittelu, toteutus ja arviointi 
- Digimarkkinointi käytännössä projekteissa ja tiimiyrityksessä 
- Sisällöntuotanto eri viestintä- ja markkinointikanavissa 
- Kestävä markkinointi ja vaikuttajamarkkinointi
                    
Esitietovaatimukset
Liiketoimintaosaamisen perusteet