Siirry suoraan sisältöön

Monipuoliset verkko-oppimistehtävät (5 cr)

Code: AJ00BA21-3003

General information


Enrollment

01.06.2020 - 12.06.2020

Timing

04.09.2020 - 04.12.2020

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Online learning

Unit

Ammatillinen opettajakorkeakoulu

Campus

Lutakon kampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

0 - 20

Degree programmes

  • Ammatillinen erityisopettajankoulutus
  • Opinto-ohjaajankoulutus
  • Ammatillinen opettajankoulutus

Teachers

  • Mika Loponen

Groups

  • AJA19SJH
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJF
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJB
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJLK
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJS
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJVA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJV
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJS
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJHO
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJHK
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJS
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJH
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJHO
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SKJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJH
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJB
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJF
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJHK
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJHO
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJVO
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJVI
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJVE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SKJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJL
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJF
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJV
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJV
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJVA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJVE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJVE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJVO
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJVI
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJEP
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJVO
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJLK
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJL
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SKJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJB
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA17SJC
    Ammatillinen opettajankoulutus

Objective

The purpose of the course

During this course, you will complete various working life oriented and participatory learning assignments and learn how to plan, build and guide varied learning processes in which the web is utilised in a way suitable for the purpose.

You will learn to draw up a pedagogical manuscript for the learning process. You will expand your learning environment thinking by utilising different ICT opportunities (software, online services, devices and tools) at different stages of the learning assignment. You will learn to summarise the learning process into a task assignment.

Course competences

In this course you will develop your facilitating learning skills, reflection skills and developmental skills.

Facilitating learning skills consists of:
- Teachers’ theoretical and philosophical understanding of learning.
- Ability to plan, implement and assess meaningful learning processes.
- Take into consideration the diversity of learners.

Reflection skills means
- Teachers’ ability to recognise and critically assess their values, attitudes, ethical principles and work methods as a facilitator of learning.

Developmental skills refers to:
- Teachers’ ability to further develop their own and their organisation’s practices in collaboration with others.
- The ability to develop VET learning, working life and entrepreneurship at the regional, national and international levels by working in partner networks.

The learning objectives of the course

You are familiar with different working life oriented and participatory methods and recognise their importance as part of the learning process. You are able to plan, build, guide and evaluate the learning processes that you have prepared in your teaching. You are able to pedagogically substantiate the learning assignments you have prepared and select a suitable ICT environment for completing the assignment.

Content

This course consists of 4 parts.
In part 1, you will become familiar with different types of learning assignments and learn to recognise the elements of a good learning assignment.
In part 2, you will learn to plan learning assignments / a learning process by taking into account aspects such as the learning objectives and the learner’s point of view.
In part 3, you will build the learning assignment/process that you have previously planned. You will gain knowledge about different kinds of digital applications and environments and will be able to incorporate them in a substantiated manner in the learning assignment or process that you have planned.
In part 4, you will implement the learning assignment/process that you have previously built. Alternatively, you will study in depth the assignments/processes built by your peers and provide constructive feedback on them.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

- Vanninen, R. 2013. Oppimistehtävät verkossa, Ideoita lähi- ja verkkotyöskentely sisältävälle kurssille, https://www.slideshare.net/RiikkaVanninen/oppimistehtvt-verkossa-290813-ss?qid=2c69bb20-c03b-443c-810c-de1a6c03fbbf&v=&b=&from_search=2
- Johns Hopkins Univesity. 2014. Course Design on a Shoestring Budget: Meaningful Learning Activities, https://www.youtube.com/watch?v=OOfotsHDIwE
- Pönkä, H. 2016. (Verkko-)vuorovaikutus ja ohjaus, https://www.slideshare.net/hponka/verkkovuorovaikutus-ja-ohjaus?qid=1ce1cdc2-7e2a-4d27-b009-f657d373a46d&v=&b=&from_search=1
- Leppisaari, I. 2004. Oppimistehtävät ja palaute verkko-opetuksessa ja -ohjauksessa, http://www.averko.fi/tiedostot/verkkomentorointi/Leppisaari_oppimistehtavatjapalaute.pdf
- Top 100 Tools for Learning, https://www.toptools4learning.com/

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina sisältäen vapaaehtoisia webinaareja. Opiskelu on aikataulutettu, mutta luonteeltaan se on hyvin itsenäistä. Ohjausta saat viikottaisten ohjausviestien muodossa. Oppimistehtävät ovat oppija- ja työelämälähtöisiä eli hyödynnät niissä aiempaa oman alasi osaamistasi. Saat yhteisöllistä palautetta osasta oppimistehtäviäsi. Opintojakson lopussa saat kouluttajalta kokoavan videomuotoisen, eteenpäin suuntaavan palautteen ja arvioinnin.

Student workload

In total, the course consists of 135 hours (5 x 27h) of students’ work.

Content scheduling

Voluntary online meetings:
- start webinar Mon 7.9.2020 14:00 - 15:30
- guidance clinic Fri 2.10.2020 10:00 - 11:00

Further information

The assessment is qualitative and is based on learning objectives. The methods for evaluation of the learning process are feedback and self-assessment. Competence assessment is based on criteria and the teacher educator makes the assessment decision once all the learning tasks have been completed. The assessment material consists of the learning tasks of the course and self-assessment tasks.

Evaluation scale

Pass/Fail

Assessment criteria, approved/failed

The criteria for assessing the approved level are as follows

Facilitating learning skills:
- You are familiar with different working life oriented and participatory methods and recognise their importance as part of the learning process.
- You are able to plan, build, guide and evaluate the learning processes that you have prepared in your teaching.
- You are able to pedagogically substantiate the learning assignments you have prepared and select a suitable ICT environment for completing the assignment.

Reflection skills:
- You are able to reflect upon your learning assignments and your own learning.

Developmental skills:
- You are able to further develop the learning process you have planned based on the peer feedback you have received.
- You are capable of utilising learning assignment templates when planning new learning assignments.

Qualifications

Basic skills for e-learning