Daily Management of Restaurant and Catering Services (10 cr)
Code: MMPD2500-3002
General information
Enrollment
03.08.2020 - 30.08.2020
Timing
02.09.2020 - 31.12.2020
Number of ECTS credits allocated
10 op
Virtual portion
10 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Business
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Kaisa Kokko
- Tarja Viitanen
Groups
-
MRE18S1MMatkailu- ja palveluliiketoiminta
-
ZJA20SMAvoin AMK, marata
Objectives
Opintojakson tavoite
Sinä osaat kehittää ja kriittisesti arvioida omia vuorovaikutus -ja johtamistaitojasi. Tunnistat yrityksen strategian merkityksen esimiestyössäsi. Sinä osaat määrittää asiakkuuksia teoriaa soveltaen ja toteuttaa itsenäisesti myynti- tai tiedotuskampanjan. Sinä tunnistat ja osaat soveltaa ruoka- ja ravintolapalvelun seurantajärjestelmiä sekä tunnuslukuja ruoka-ja ravintolapalveluiden liiketoiminnoissa. Tiedostat alan tulevaisuuden osaamistarpeet. Opit käyttämään videota oman oppimisen reflektoinnissa ja työskentelemään osana asiantuntijatiimiä. Opit tarkastelemaan itseäsi esimiesroolissa ja saat palautetta vahvuuksistasi ja kehittämiskohteistasi. Hallitset työyhteisöön ja työhyvinvointiin liittyvät osa-alueet ja niiiden merkityksen toimintaympäristössä.
Content
Itsensä ja tiimin johtaminen
Asiakkuuksien johtaminen yrityksessö
Työhyvinvointi ja työntekijöiden motivointi
Time and location
Verkko-opiskelu oppimisympäristössä (Optima). Työtila aukeaa viikolla 36.
Opintojakso esitellään ja startataan yhdessä kontaktipäivässä 10.9.2020 klo 13:00.
Muut webinaarit maanantaisin klo 17-19 seuraavasti:
5.10.2020
9.11.2020
7.12.2020
Learning materials and recommended literature
Johtamisen aihealueen mukaan opiskelijan itse suosituslistalta valitsemia teoksia yhteensä 2 kpl
Verkko-opiskelumateriaali
Suositellaan myös luettavaksi: Vepsäläinen, J. 2016. Ruokaketjun osaamistarpeet tulevaisuudessa. Opetushallitus.
Teaching methods
Tiimityöskentely oppimispiireissä
Videointitehtävät opiskelijan valitsemassa kohdeyrityksessä päivittäisjohtamisen osa-alueilla Palautekeskustelut oppimispiireissä webinaareissa
Kirja-analyysi lukupiirissä x 2
Reflektoiva yksilötehtävä
Portfolio
Practical training and working life connections
Opintojakson tehtävien suorittamista varten opiskelija valitsee itselleen case-yrityksen palveluliiketoiminnan toimialalta.
Exam dates and retake possibilities
Opintojakson suoritus (hyväksytty / hylätty) arvioidaan yksilö- ja ryhmätehtävien perusteella.
Opintojaksolla ei ole erillistä tenttiä.
Alternative completion methods
Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen)
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Opinnollistaminen
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.
Student workload
10 op = 270 opiskelijan työtuntia
Webinaareihin osallistuminen (3 x 2 h)
Päivittäisjohtamisen osa-alueiden havainnointi ja raportointi videomuodossa case-yrityksessä
Ryhmätyöskentely oppimispiirissä
Portfolion työstäminen yksilötyönä
Itsereflektointi
Content scheduling
Opintojakso jakautuu kolmeen päivittäisjohtamisen alateemaan:
1. Itsensä johtaminen
2. Tunnusluvut johtamisessa
3. Asiakkuuksien johtaminen
Evaluation scale
Pass/Fail
Evaluation criteria, pass/failed
Opiskelija tuntee operatiivisen johtamisen osa-alueet ja osaa hahmottaa niiden suhteen toisiinsa. Opiskelija tunnistaa operatiivisen johtamisen työvälineitä ja osaa hyödyntää niitä päätöksenteossa.
Prerequisites
Courses Marketing, Accounting, Management and Operational Management