Palvelumuotoilu kehittämistoiminnassa (5 cr)
Code: YS00BA41-3001
General information
Enrollment
02.11.2020 - 30.11.2020
Timing
22.02.2021 - 28.05.2021
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Online learning
Unit
Hyvinvointiyksikkö
Teaching languages
- Finnish
Seats
15 - 40
Degree programmes
- Projektijohtamisen tutkinto-ohjelma (YAMK), sosiaali- ja terveysala
- Projektijohtamisen tutkinto-ohjelma (YAMK), insinööri
Teachers
- Emilia Lahdenperä
Teacher in charge
Emilia Lahdenperä
Groups
-
ZJA20STYPAvoin amk, tekniikka, Projektijohtaminen, YAMK-polku
-
YSB20S1Projektijohtaminen YAMK
-
YTB20S1Projektijohtaminen YAMK (teknologia)
-
ZJA20SSYPAvoin AMK, sote, Projektijohtaminen, YAMK-polku
Objective
The purpose of the course
The purpose of this course is to provide knowledge and skills to utilize service design and customer-centered approach in development activities at private, public and non-governmental organizations. The course focuses on methods and the stages of the service design process.
Competences
Project management competence
Learning and information management competence
Entrepreneur, innovation and working life community competence
Learning outcomes
After completing the course you will be able to describe the service design process and its methods and to use them in development activities.
Content
Orientation to the service design thinking
Service design process
Service design methods and tools
Utilization of service design in development activities
Location and time
Ei käytössä JAMKssa
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Tampere: Talentum.
Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. 2019. Palvelumuotoilun bisneskirja. Liettua: Alma Talent.
Maula, H. & Maula, J. 2019. Design ja johtaminen. Helsinki: Alma Talent.
+ muu opintojaksolla suositeltu aineisto.
Teaching methods
Käänteinen luokkahuone
Webinaari (läsnäolovelvoite): pienryhmätyöskentely ja luento
Itsenäinen yksilötyöskentely
Itsenäinen ryhmätyöskentely
Oppimistehtävät: Ennakkotehtävät, blogikokokoelma, projektityö ryhmässä
Nauhotetut verkkoluennot/Podcastit/Äänitteet
Employer connections
Työelämälähtöinen palvelumuotoiluprojekti (ryhmätyö)
Student workload
1. Ennakkotehtävien tekeminen (10 h). Arviointi hyväksytty/hylätty.
2. Osallistuminen webinaareihin (20 h). Webinaarit ovat läsnäolovelvollisia.
3. Projektityö pienryhmissä (50 h). Arviointi 1-5.
4. Blogikokoelma + yhteenveto (50 h). Arviointi hyväksytty/hylätty
5. Valmistautuminen webinaareihin (5 h)
Yhteensä 135 h
Content scheduling
Johdanto palvelumuotoiluajatteluun:
Opintojakso alkaa 22.2.2021 ennakkotehtävällä: verkkoluento, kirjallisuus ja näiden pohjalta essee.
Webinaari 1 10.3.2021 klo 15.00-18.15
Itsenäinen pienryhmätyöskentely
Webinaari 2 31.3. klo 15.00-18.15
Itsenäinen pienryhmätyöskentely
Webinaari 3 21.4.2021 klo 15.00-18.15
Itsenäinen pienryhmätyöskentely
Webinaari 4 19.5.2021 klo 13.00-18.15 Palvelumuotoilu kehittämistehtävän esittäminen
Further information
Arviointimenetelmät:
Reflektiivinen itsearviointi, vertaisarviointi, jatkuva palaute ja kokoava loppuarviointi.
1. Ennakkotehtävien arviointi hyväksytty/täydennettävä
2. Osallistuminen webinaareihin
3. Projektityö pienryhmissä arviointi 1-5. Määrittelee opintojakson kokonaisarvosanaa.
4. Blogikokoelma + yhteenveto, arviointi hyväksytty/hylätty. Voi korottaa kokonaisarvosanaa.
Avoimen amkin polku 30
Evaluation scale
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Sufficient 1
The student is able to describe the service design process and one of the main methods. The student is able to utilize one phase and method of the service design process in development activities.
Satisfactory 2
The student understands the service design process as a whole, and is able to use two methods in development activities.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Good 3
The student is able to apply the service design process and its main methods to development activities.He or she uses research-based knowledge to support his or her conclusions.
Very Good 4
In addition to the previous levels, the student is able to analyze the stages of the service design process in development activities based on research knowledge. In addition, he or she is able to analyze the data he or she has collected with the main methods of service design and draw conclusions.
Assessment criteria, excellent (5)
Excellent 5
In addition to the previous levels, the student critically evaluates the service design process and methods applied to the development activities. He or she draws conclusions and suggestions for development in accordance with the service design process.