• Service Design and Development (YS00BA41-3003),
         16.01.2023 – 23.04.2023,  5 cr  (ZJAYSB22S1, ...) — Online learning +-
    Learning outcomes of the course
    The purpose of the course
    The purpose of this course is to provide knowledge and skills to utilize service design and customer-centered approach in development activities at private, public and non-governmental organizations. The course focuses on methods and the stages of the service design process.

    Competences
    Project management competence
    Learning and information management competence
    Entrepreneur, innovation and working life community competence

    Learning outcomes
    After completing the course you will be able to describe the service design process and its methods and to use them in development activities.
    Course contents
    Orientation to the service design thinking
    Service design process
    Service design methods and tools
    Utilization of service design in development activities
    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1 and 2
    Sufficient 1
    The student is able to describe the service design process and one of the main methods. The student is able to utilize one phase and method of the service design process in development activities.

    Satisfactory 2
    The student understands the service design process as a whole, and is able to use two methods in development activities.
    Assessment criteria - grade 3 and 4
    Good 3
    The student is able to apply the service design process and its main methods to development activities.He or she uses research-based knowledge to support his or her conclusions.

    Very Good 4
    In addition to the previous levels, the student is able to analyze the stages of the service design process in development activities based on research knowledge. In addition, he or she is able to analyze the data he or she has collected with the main methods of service design and draw conclusions.
    Assessment criteria - grade 5
    Excellent 5
    In addition to the previous levels, the student critically evaluates the service design process and methods applied to the development activities. He or she draws conclusions and suggestions for development in accordance with the service design process.

    Language of instruction

    Finnish

    Location and time

    Ei käytössä JAMKssa (not translated)

    Planned learning activities, teaching methods and guidance

    Käänteinen luokkahuone
    Webinaari (läsnäolovelvoite): pienryhmätyöskentely ja luento
    Itsenäinen yksilötyöskentely
    Itsenäinen ryhmätyöskentely
    Oppimistehtävät: Ennakkotehtävät, oppimisportfolio, projektityö ryhmässä
    Nauhotetut verkkoluennot/Podcastit/Äänitteet (not translated)

    Lecturer(s)

    Emilia Lahdenperä

    Learning materials and recommended literature

    Soveltuvin osin:
    Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Tampere: Talentum.
    Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. 2019. Palvelumuotoilun bisneskirja. Liettua: Alma Talent.
    Maula, H. & Maula, J. 2019. Design ja johtaminen. Helsinki: Alma Talent.
    Stickdorn, M., Hormess, M., Lawrence, A. & Schneider, J. 2018. This is service design doing. Canada: O´Reilly.
    Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu. Hämeenlinna: Talentum.


    + muu opintojaksolla suositeltu aineisto. (not translated)

    Lecturer(s)

    Emilia Lahdenperä, Johanna Lehosmaa

    Working life cooperation

    Työelämälähtöinen palvelumuotoiluprojekti (ryhmätyö) (not translated)

    Timing

    16.01.2023 - 23.04.2023

    Learning assignments and student workload

    1. Ennakkotehtävien tekeminen. Arviointi hyväksytty/hylätty, osallistuminen webinaareihin + niihin valmistautuminen 1 op. Webinaarit ovat läsnäolovelvollisia.
    3. Projektityö pienryhmissä 3 op. Arviointi 1-5.
    4. Oppimisportfolio 1 op. Arviointi 1-5
    5. Itsearviointi hyväksytty/täydennettävä

    Yhteensä 5 op (135 h) (not translated)

    Enrollment

    01.11.2022 - 05.01.2023

    Content scheduling

    Johdanto palvelumuotoiluajatteluun:
    Opintojakso alkaa tammikuussa 2023 ennakkotehtävällä

    Webinaari 1 tammikuu 2023
    Itsenäinen pienryhmätyöskentely

    Webinaari 2 helmikuu 2023
    Itsenäinen pienryhmätyöskentely

    Webinaari 3 maaliskuu 2023
    Itsenäinen pienryhmätyöskentely

    Webinaari 4 huhtikuu 2023
    Palvelumuotoilu kehittämistehtävän esittäminen

    Portfolion palautus ja itsearviointi huhtikuu 2023 (not translated)

    Groups
    • ZJAYSB22S1
    • YSB22S1
    • ZJA23KSY
    Seats

    15 - 40

    Assessment methods

    Arviointimenetelmät:
    Reflektiivinen itsearviointi, vertaisarviointi, jatkuva palaute ja kokoava loppuarviointi.

    1. Ennakkotehtävien arviointi hyväksytty/täydennettävä
    2. Osallistuminen webinaareihin
    3. Projektityö pienryhmissä arviointi 1-5. Määrittelee 50% opintojakson kokonaisarvosanasta.
    4. Oppimisportfolio arviointi 1-5. Määrittelee 50% opintojakson kokonaisarvosanasta. (not translated)

    Degree Programme

    Master's Degree Programme in Project Management, Master's Degree Programme in Business Network Management, Master’s Degree Programme in Health Care and Social Services

    Mode of delivery

    Online learning

    Share of virtual studies

    5 cr

    Credits
    • 5 cr
    Unit

    School of Health and Social Studies