Service Design and Development (5 cr)
Code: YS00BA41-3003
General information
- Enrollment
-
01.11.2022 - 05.01.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
16.01.2023 - 23.04.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- School of Health and Social Studies
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 40
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Business Network Management
- Master’s Degree Programme in Health Care and Social Services
- Master's Degree Programme in Project Management
- Teachers
- Emilia Lahdenperä
- Johanna Niskakangas
- Teacher in charge
- Emilia Lahdenperä
- Groups
-
ZJAYSB22S1Avoin AMK, sote, Projektijohtaminen, YAMK-polku
-
YSB22S1Projektijohtaminen YAMK
-
ZJA23KSYAvoin YAMK, sote
- Course
- YS00BA41
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
Johdanto palvelumuotoiluajatteluun:
Opintojakso alkaa tammikuussa 2023 ennakkotehtävällä
Webinaari 1 tammikuu 2023
Itsenäinen pienryhmätyöskentely
Webinaari 2 helmikuu 2023
Itsenäinen pienryhmätyöskentely
Webinaari 3 maaliskuu 2023
Itsenäinen pienryhmätyöskentely
Webinaari 4 huhtikuu 2023
Palvelumuotoilu kehittämistehtävän esittäminen
Portfolion palautus ja itsearviointi huhtikuu 2023
Objective
The purpose of the course
The purpose of this course is to provide knowledge and skills to utilize service design and customer-centered approach in development activities at private, public and non-governmental organizations. The course focuses on methods and the stages of the service design process.
Competences
Project management competence
Learning and information management competence
Entrepreneur, innovation and working life community competence
Learning outcomes
After completing the course you will be able to describe the service design process and its methods and to use them in development activities.
Content
Orientation to the service design thinking
Service design process
Service design methods and tools
Utilization of service design in development activities
Location and time
Ei käytössä JAMKssa
Materials
Soveltuvin osin:
Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Tampere: Talentum.
Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. 2019. Palvelumuotoilun bisneskirja. Liettua: Alma Talent.
Maula, H. & Maula, J. 2019. Design ja johtaminen. Helsinki: Alma Talent.
Stickdorn, M., Hormess, M., Lawrence, A. & Schneider, J. 2018. This is service design doing. Canada: O´Reilly.
Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu. Hämeenlinna: Talentum.
+ muu opintojaksolla suositeltu aineisto.
Teaching methods
Käänteinen luokkahuone
Webinaari (läsnäolovelvoite): pienryhmätyöskentely ja luento
Itsenäinen yksilötyöskentely
Itsenäinen ryhmätyöskentely
Oppimistehtävät: Ennakkotehtävät, oppimisportfolio, projektityö ryhmässä
Nauhotetut verkkoluennot/Podcastit/Äänitteet
Employer connections
Työelämälähtöinen palvelumuotoiluprojekti (ryhmätyö)
Student workload
1. Ennakkotehtävien tekeminen. Arviointi hyväksytty/hylätty, osallistuminen webinaareihin + niihin valmistautuminen 1 op. Webinaarit ovat läsnäolovelvollisia.
3. Projektityö pienryhmissä 3 op. Arviointi 1-5.
4. Oppimisportfolio 1 op. Arviointi 1-5
5. Itsearviointi hyväksytty/täydennettävä
Yhteensä 5 op (135 h)
Assessment criteria, satisfactory (1)
Sufficient 1
The student is able to describe the service design process and one of the main methods. The student is able to utilize one phase and method of the service design process in development activities.
Satisfactory 2
The student understands the service design process as a whole, and is able to use two methods in development activities.
Assessment criteria, good (3)
Good 3
The student is able to apply the service design process and its main methods to development activities.He or she uses research-based knowledge to support his or her conclusions.
Very Good 4
In addition to the previous levels, the student is able to analyze the stages of the service design process in development activities based on research knowledge. In addition, he or she is able to analyze the data he or she has collected with the main methods of service design and draw conclusions.
Assessment criteria, excellent (5)
Excellent 5
In addition to the previous levels, the student critically evaluates the service design process and methods applied to the development activities. He or she draws conclusions and suggestions for development in accordance with the service design process.
Further information
Arviointimenetelmät:
Reflektiivinen itsearviointi, vertaisarviointi, jatkuva palaute ja kokoava loppuarviointi.
1. Ennakkotehtävien arviointi hyväksytty/täydennettävä
2. Osallistuminen webinaareihin
3. Projektityö pienryhmissä arviointi 1-5. Määrittelee 50% opintojakson kokonaisarvosanasta.
4. Oppimisportfolio arviointi 1-5. Määrittelee 50% opintojakson kokonaisarvosanasta.