Skip to main content

E-Commerce (4 op)

Toteutuksen tunnus: HL00BD58-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 04.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 20.05.2024

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

School of Business

Toimipiste

Main Campus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Bachelor's Degree Programme in Business Management

Opettaja

  • Teemu Laitinen

Ryhmät

  • ZJA24KH
    Avoin AMK, lita
  • HTL22S1
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma (AMK)
  • HTLDIG
    Digital Business, Business Administration
  • HTL22SIY
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma (AMK)
  • 17.01.2024 08:00 - 09:30, Verkkokauppa HL00BD58-3003
  • 24.01.2024 08:00 - 09:30, Verkkokauppa HL00BD58-3003
  • 31.01.2024 08:00 - 09:30, Verkkokauppa HL00BD58-3003
  • 07.02.2024 08:00 - 09:30, Verkkokauppa HL00BD58-3003
  • 14.02.2024 08:00 - 09:30, Verkkokauppa HL00BD58-3003
  • 13.03.2024 08:00 - 09:30, Verkkokauppa HL00BD58-3003

Objectives

Opintojakson tarkoitus
Verkkokauppa -opintojakson tarkoituksena on, että tunnet verkkokaupan keskeiset käsitteet ja ymmärrät sen vaikutuksen yrityksen liiketoiminnassa. Kykenet ylläpitämään valmista verkkokauppaa. Osaat hyödyntää erilaisia verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä. Osaat ottaa huomioon verkkokaupan kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia.

Opintojakson osaamiset
Ennakoiva kehittäminen
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Oppimaan oppiminen

Opintojakson osaamistavoite
Opintojakson käytyäsi tiedät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Kykenet ylläpitämään valmista verkkokauppaa. Osaa seurata ja hyödyntää oman alansi kansainvälistä kehitystä työssäsi. Osaat arvioida ja kehittää osaamistasi ja oppimistapojasi erilaisissa oppimisympäristöissä. Osaat ratkaista ongelmatilanteita luovasti ja uudistaa toimintatapoja yhdessä muiden kanssa.

Content

Verkkokaupan tekniset ratkaisut
Verkkokaupan suunnittelu ja toteutus
Verkkokaupan juridiikka
Verkkokaupan logistiikka
Verkkokaupan digitaalinen markkinointi
Verkkokaupan logistiikka

Time and location

10.1.2022 - 31.5.2022

Learning materials and recommended literature

Verkkokaupan perutajan opas. 2021.Pulse247 Oy. Viitattu 20.9.2021. https://www.mycashflow.fi/oppaat
Verkkokauppaopas. 2015 TIEKE. Viitattu 20.9.2021 https://tieke.fi/verkkokauppaopas/

Teaching methods

Itsenäinen perehtyminen aihealueen teorioihin ja käsitteisiin
Kontakti- ja etäluennot
Asiantuntijaluennot
Yksilö- ja ryhmätyöt

Practical training and working life connections

Madhollisuus tehdä verkkokauppa yhteistyöyritykselle.

International connections

Ei KV-yhteyttä

Alternative completion methods

Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen)
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.

Student workload

Luennot 20 h
Itsenäinen työskentely 30 h
Ryhmätyökentely 58 h

Content scheduling

Opintojakson alkuvaihe koostuu seuraavista opetusmenetelmistä:
- Itsenäisen perehtyminen aihealueen teorioihin ja käsitteisiin
- Kontakti- ja etäluennot
- Asiantuntijaluennot
Opintojakson loppupuolella tehdään ryhmätyöno oikea verkkokauppa.

Further information for students

Avoin amk 5
Opintojakson arviointimenetelmiä ovat:

Tentti
Osaamisen arviointi ja palaute arvioitavasta yksilötehtävästä.
Osaamisen ja aktiivisuuden arviointi ryhmätyöstä

Evaluation scale

0-5

Evaluation criteria, satisfactory (1-2)

Välttävä 1
Tiedät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Kykenet ylläpitämään valmista verkkokauppaa. Tiedät verkkokaupan kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia.

Tyydyttävä 2
Ymmärrät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Osaat rakentaa yksinkertaisen verkkokaupan. Osaat hyödyntää yksinkertaisia verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä. Osaat ottaa huomioon verkkokaupan kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia.

Evaluation criteria, good (3-4)

Hyvä 3
Ymmärrät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät ja niiden yhteydet toisiinsa.
Osaat rakentaa verkkokaupan hyödyntäen yksinkertaisia analyysejä verkkokapan kävijöistä. Osaat hyödyntää verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä, jotka perustuvat yksinkertaisiin analyyseihin verkkokaupan kävijöistä.

Kiitettävä 4
Osaat kehittää verkkokauppaa hyödyntäen monipuolisia analyysejä verkkokapan kävijöistä. Osaat hyödyntää verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä, jotka perustuvat monipuolisiin analyyseihin verkkokaupan kävijöistä.

Evaluation criteria, excellent (5)

Erinomainen 5
Osaat kehittää verkkokauppaa hyödyntäen monipuolisia analyysejä verkkokapan kävijöistä. Osaat hyödyntää verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä, jotka perustuvat monipuolisiin analyyseihin verkkokaupan kävijöistä. Osaat arvioida tehtyjen valintojen merkityksiä liiketalouden kannalta.