Skip to main content

Game Programming (3 op)

Toteutuksen tunnus: TTOS0700-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.11.2020 - 30.11.2020

Ajoitus

11.01.2021 - 30.04.2021

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

School of Technology

Toimipiste

Lutakko Campus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 32

Koulutus

  • Bachelor's Degree Programme in Information and Communications Technology

Opettaja

  • Paavo Nelimarkka

Ryhmät

  • TTV19S3
    Tieto- ja viestintätekniikka

Objectives

Opiskelija ymmärtää valmiiden pelimoottorien hyödyt ja rajoitteet pelinkehityksessä. Opiskelija toteuttaa erilaisia pelejä käyttäen eri moottoreita ja ohjelmointimetodeja. Opiskelija hyödyntää ilmaisia resursseja. Opiskelija tuottaa toimivia peliprototyyppejä sekä dokumentoi oppimisensa.

Content

- Construct, Phaser.js sekä Unity3D -pelimoottorien alkeet
- Peliohjelmointi käyttäen visuaalisia ohjelmointimetodeja
- Peliohjelmointi Javascript- sekä C#-kielillä
- Peligrafiikan tuottaminen
- Ilmaisten kirjastojen ja resurssien hyödyntäminen pelinkehityksessä
- pelisuunnittelu

Learning materials and recommended literature

Verkko-opiskelumateriaali, muu mahdollinen opintojaksolla sovittava materiaali

Teaching methods

Luennot, käytännön harjoitukset ja harjoitustyö. Etäopiskelua. Harjoituksia ja harjoitustyötä voi osittain tehdä virtuaaliopintoina.

Student workload

Viikkoharjoitukset 31 h, harjoitustyö 50 h. Yhteensä 81 h.

Evaluation scale

0-5

Evaluation criteria, satisfactory (1-2)

Opettajan tekemä arviointi.

Erinomainen 5: Opiskelija osoittaa hallitsevansa eri alustoilla toimivien pelien toteuttamisen perusteellisesti. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa interaktiivisia pelejä, jotka hyödyntävät useita eri medioita erittäin taidokkaasti. Vaaditut dokumentaatiot ovat korkeatasoisia ja harjoitustyöstä on pidetty kattava esitys.

Kiitettävä 4: Opiskelija hallitsee pelien toteuttamisen kattavasti. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa interaktiivisia ja näyttäviä pelejä eri ympäristöihin. Vaaditut dokumentaatiot on erinomaisesti toteutettu jossa harjoitustöitä sekä oppimisprosessia on kuvailtu sujuvasti.

Hyvä 3: Opiskelija hallitsee pelien toteuttamisen. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa toimivia pelejä. Vaaditut dokumentaatiot on toteutettu hyvin.

Tyydyttävä 2: Opiskelija ymmärtää pelien toteuttamisen. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa pelejä, joiden interaktiivisuus on suppeaa. Vaaditut dokumentaatiot ovat suppeita.

Hyväksytty/välttävä 1: Opiskelija tietää pelinkehityksen perusteet, mutta oma suunnittelu ja toteuttaminen on heikkoa. Vaaditusta dokumentaatiosta käy huonosti ilmi mitä on opittu.

Hylätty 0: Ei hallitse aihealuetta

Evaluation criteria, good (3-4)

Hyvä 3: Opiskelija hallitsee pelien toteuttamisen. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa toimivia pelejä. Vaaditut dokumentaatiot on toteutettu hyvin.

Kiitettävä 4: Opiskelija hallitsee pelien toteuttamisen kattavasti. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa interaktiivisia ja näyttäviä pelejä eri ympäristöihin. Vaaditut dokumentaatiot on erinomaisesti toteutettu jossa harjoitustöitä sekä oppimisprosessia on kuvailtu sujuvasti.

Evaluation criteria, excellent (5)

Erinomainen 5: Opiskelija osoittaa hallitsevansa eri alustoilla toimivien pelien toteuttamisen perusteellisesti. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa interaktiivisia pelejä, jotka hyödyntävät useita eri medioita erittäin taidokkaasti. Vaaditut dokumentaatiot ovat korkeatasoisia ja harjoitustyöstä on pidetty kattava esitys.

Prerequisites

Tietotekniikan peruskäyttötaidot, olio-ohjelmoinnin perusosaaminen, web-ohjelmoinnin perustaidot