Skip to main content

Occupational Safety and Well-being (5 cr)

Code: HBH21700-3001

General information


Enrollment
03.08.2020 - 30.08.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2020 - 18.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Business
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 37
Degree programmes
Bachelor's Degree Programme in Business Management
Teachers
Marianne Ekonen
Groups
HTL19S1
Liiketalous
ZJA20SH
Avoin AMK, lita
HTLJOH
Resilient Leadership, Business Administration
Course
HBH21700
No reservations found for realization HBH21700-3001!

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Opintojaksolla vuorottelevat yhdessä ja itsenäisesti tehtävä kirjallisuuteen perehtyminen, ryhmätöiden tekeminen ja niiden esittäminen sekä vuorovaikutteiset luennot.
Lisäksi opintojakson aikana tehdään itsenäinen oppimistehtävä.

Objective

The student understands the role of security, safety, healthy, work conditions, cooperation, and managerial work in the organizational productivity. He/she knows the legal background of workplace safety and security and its requirements for personnel planning. He/she recognizes the elements of well-being at workplace and understands the importance of management of these issues. The student knows the responsibility roles of safety and security and is able to take right actions concerning the themes. He/she is able to promote workplace cooperation and build solutions in challenging real-life situations.

Content

Well-being in organizations. The principles and responsibilities of workplace safety and security. Cooperation and services of occupational health. Safe and secure workplace, control of workload, promotion of workability. Management of well-being and its importance in profitability. Individual well-being.

Materials

Manka, M-L., & Manka, M. 2016. Työhyvinvointi. Helsinki: Talentum Pro.
Pyöriä, P. (toim.) 2012. Työhyvinvointi ja organisaation menestys. Helsinki: Gaudeamus.
Mäkikangas, A. Mauno, S. & Feldt, T. (toim.) 2017. Tykkää työstä. Työhyvinvoinnin psykologiset perusteet. Jyväskylä: PS-Kustannus.
Rauramo, P. 2012. Työhyvinvoinnin portaat: Viisi vaikuttavaa askelta. Helsinki: Edita.

Lisämateriaalit
Elinkeinoelämän keskusliitto: Johda työkykyä, pidennä työuria. EK:n työkykyjohtamisen malli.
Kehusmaa, K. 2011. Työhyvinvointi kilpailuetuna. Helsinki: Kauppakamari.
Suutarinen, M. & Vesterinen, P. 2010. Työhyvinvoinnin johtaminen. Helsinki: Otava, JTO.
Työterveyslaitoksen verkkosivusto www.ttl.fi
Työturvallisuuskeskuksen verkkosivusto www.ttk.fi

Teaching methods

Käänteinen oppiminen:
Vuorovaikutteinen alustus teemoihin ja oppimistehtäviin.
Itsenäinen opiskelu ja oppimistehtävä.
Ryhmäkeskustelut ja vertaisoppiminen.
Vertaispalaute
Ryhmätyöskentely ja -esitykset
Itsereflektio

Opintojakson aikana saa ohjausta seuraavasti:
Jokaisen kontaktitunnin aikana johdatus aiheeseen.
Ryhmätöiden ohjausta kontaktitunneilla.
Oman osaamisen arviointi ja vertaispalaute ryhmätyöskentelystä.
Palaute ryhmätöistä kirjallisena.
Ohjausta henkilökohtaisen tehtävän tekemiseen sekä kontaktitunneilla että ohjauspalstan kautta.
Palaute yksilötehtävästä kirjallisena.

Opintojakson arvosana muodostuu ryhmä- ja yksilötehtävien perusteella.

Employer connections

Asiantuntijaluennot teemoihin liittyen.

Exam schedules

1. ryhmätyön palautus on viikolla 40.
2. ryhmätyön palautus on viikolla 47.
Henkilökohtaisen tehtävän palautus on 13.12.2020.
Henkilökohtaisen tehtävän uusintakerrat ovat 15.1.2020 ja 30.1.2020.

Completion alternatives

Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen)
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Opinnollistaminen
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta

Student workload

Ryhmätöiden ja vertaisarviointien tekeminen 2*34 h = 68 h
Vuorovaikutteiset luennot 10*2 h = 20 h
Itsenäisen tehtävän tekeminen 47 h

Assessment criteria, satisfactory (1)

Sufficient 1
The student attempts to demonstrate his/her theoretical and conceptual knowledge. Command of the subject area remains unclear. The student fails to show a convincing ability to apply theory into real life situations nor to communicate in an effective manner.

Satisfactory 2
The student shows theoretical and conceptual knowledge of the subject area at a reasonably clear level. Central concepts have been defined satisfactorily. The student has an obvious overall command and understanding of the subject area but fails to show a convincing ability to apply theory into real life situations. The student has some weaknesses in communication skills.

Assessment criteria, good (3)

Good 3
The student shows theoretical and conceptual knowledge of the subject at a relatively clear level. Central concepts have been defined rather well. The student displays a competent command of the subject area. The student shows an adequate but general ability to apply theory into real-life situations. The student can communicate in an effective way.

Very good 4
The student shows great theoretical and conceptual knowledge of the subject area. Central concepts have been defined very well and the student displays a very good command and understanding of the subject area. The student demonstrates a competent ability to apply theory into real-life situations and the ideas are worth implementing. The student shows superior communication skills.

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent 5
The student shows exceptional theoretical and conceptual knowledge of the subject area in detail. The student demonstrates an advanced ability to apply theory into real-life situations and expresses ideas that have significant value for implementation. The student shows superior communication skills with critical arguing.

Qualifications

Basic Knowledge of Business Administration

Further information

Avoin amk 3
Opintojakson arviointimenetelmiä ovat:
Oman osaamisen arviointi ryhmätöihin ja itsenäiseen tehtävään liittyen.
Ryhmän vertaisarviointi ryhmätyöskentelyyn liittyen.
Opettajan palaute ryhmätöihin ja itsenäiseen tehtävään liittyen.
Osaamisen arviointi, palaute ja opintojakson arvosana ryhmätöihin sekä itsenäiseen tehtävään perustuen.

Go back to top of page