Adapted Physical Education (3 op)
Toteutuksen tunnus: SWFT1811-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.11.2020 - 30.11.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
15.03.2021 - 21.05.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Hyvinvointiyksikkö
- Toimipiste
- Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 25
- Koulutus
- Fysioterapeutti (AMK)
- Opettajat
- Maija Jylhä
- Vastuuopettaja
- Maija Jylhä
- Ryhmät
-
SFT19S1Fysioterapeutti
- Opintojakso
- SWFT1811
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
To know how to adapt physical education for elderly and people with physical disability, visual impairment, overweight, mental health and abuse problems
To learn to instruct physical activity for older people. Is able use professional communication in English in multicultural student group.
Sisältö
Theoretical and practical basics of adapted physical activation, focus on Elderly and people with impairments
Exercises, methods and practice for counseling functional group activity with diverse client groups
Opetusmenetelmät
Tällä opintojaksolla teemme yhdessä soveltavan liikunnan harjoituksia ja opiskelet soveltavan liikunnan teoriaa keskustelemalla, itsenäisesti ja opettajajohtoisesti.
Pidät kolme ohjaustuokiota aidolle asiakasryhmälle. Kirjallisena tehtävän laadit tutustumiskäynnin perusteella ohjausryhmästäsi alkukartoituksen ja teet tuokiosuunnitelmat. Loppuseminaarissa esittelet ohjauskokemuksesi muulle ryhmälle.
Luennot, ryhmätyöskentely, kontaktioppimisen tunnit, ryhmäkertojen suunnittelu, ohjaaminen ja reflektointi.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Liikuntatuokioiden ohjaukset asiakasryhmille
Kansainvälisyys
Vaihto-opiskelijat voivat osallistua opintojaksolle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 1op
Asiakasryhmien liikuntatuokioiden suunnittelu, ohjaus ja toiminnan arviointi 2op
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Pass criteria:student has competence to plan and instruct physical activity for the elderly Student knows the basic of adapted phusical education for physical disability, visual impairment, overweight, mental health and abuse problems. Student can critically reflect his/her own actions and also give constructive feedback to fellow students in English language. The student participates the sessions, takes responsibility for the group sessions and return the written assignments as agreed.
Esitietovaatimukset
Physical education group counseling skills