Brand Management (5 op)
Toteutuksen tunnus: YHYYM310-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
03.08.2020 - 30.08.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
03.09.2020 - 15.11.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Verkko-opetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 40
- Koulutus
- Master's Degree Programme in International Business Management
- Organisaation ja talouden johtaminen, ylempi AMK
- Master's Degree Programme in Sport Business Management
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan johtaminen, ylempi AMK
- Opettajat
- Salman Saleem
- Ryhmät
-
YBB20S1Master's Degree Programme in International Business Management
-
YHS19S1Master's Degree Programme in Sport Business Management
-
YBB19S1Master's Degree Programme in International Business Management
-
YHO19S1Organisaation ja talouden johtaminen
-
YHV19S1Verkostojohtaminen, liiketalous
-
YHS20S1Master's Degree Programme in Sport Business Management
-
ZJA20SHAvoin AMK, lita
-
YMJ19S1Matkailu- ja palveluliiketoiminnan johtaminen
-
YMV19S1Verkostojohtaminen, marata
- Opintojakso
- YHYYM310
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
Brändäys on nykyään yhtä tärkeää kulttuurin ja politiikan saralla kuin se aikoinaan oli markkinatuotteille.
Mutta mikä tekee brändeistä ja brändäyksestä niin voimakkaita?
Mikä selittää brändäystekniikoiden globaalin leviämisen?
Tai vielä perustavanlaatuisemmalla tasolla: mikä on brändi?
Miten rakennamme brändin?
Miten hallitsemme jo olemassa olevaa brändiä?
Minkälaisia haasteita johtajat, markkinointitoimistot ja kuluttajat kohtaavat vuorovaikutuksessa brändien kanssa?
Miten eri sidosryhmät luovat ja ylläpitävät brändejä dynaamisissa ympäristöissä?
Näihin kysymyksiin tämä kurssi pyrkii vastaamaan.
Kurssilla tarkastelemme useita teoreettisia näkökulmia brändiin ja ymmärrämme, kuinka jokainen teoreettinen lähestymistapa edellyttää erilaista brändinhallinnan työkalupakkia.
Lähestymme brändäystä monesta näkökulmasta – rationaalisesta brändäyksestä tunteisiin vetoavaan brändäykseen ja kulttuuriseen brändäykseen.
Teoreettisen perustan täydentämiseksi käsittelemme tosielämän strategisia haasteita, joita brändit ja niiden johtajat kohtaavat, ja opimme onnistuneista ja epäonnistuneista brändistrategioista.
Ymmärrämme myös, miten brändit ja brändinhallinta ovat kehittyneet 2000-luvulla sekä mitkä ovat brändinhallinnan kehityskaaren keskeiset eettiset, ympäristölliset ja sosiokulttuuriset vaikutukset.
Tutustumme muun muassa seuraaviin käsitteisiin: ainutlaatuinen myyntiväittämä (USP), mielenmaiseman positiointi (mindspace positioning), kulttuurinen brändistrategia sekä suorituskykymittarit, kuten brändiarvo (brand equity), brändirakkaus (brand love) ja äänivolyymi (share of voice).
Kurssin suoritettuaan opiskelijoiden tulisi pystyä:
Soveltamaan sopivia brändäysteorioita ja työkalupakkeja käytännön tapaustutkimuksiin
Arvioimaan kriittisesti erilaisia lähestymistapoja brändin suorituskyvyn mittaamiseen
Yhdenmukaistamaan tiedonfilosofiset oletukset sopivan lähestymistavan kanssa
Osoittamaan sujuvuutta brändistrategioiden rakennuspalikoiden hallinnassa
Tunnistamaan sopivat segmentointistrategiat oikeilla perusteilla, määrittelemään kohderyhmät ja soveltamaan relevantteja brändipositiostrategioita
Ymmärtämään kuluttajabrändihallinnan kehityskaaren
Kurssilla kehitettävät osaamiset:
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus:
Osoitat kykyä seurata globaaleja trendejä ja kehityskulkuja brändijohtamisen alalla.
Pysyt ajan tasalla kestävistä kansainvälisistä alan standardeista, toimit tehokkaasti ja sopeudut kansainvälisiin ja monikulttuurisiin työympäristöihin.
Tunnistat myös kulttuurienvälisen osaamisen merkityksen brändijohtamisen tehtävissä.
Nämä osaamiset korostavat globaalin tietoisuuden ja monimuotoisissa kulttuurikonteksteissa menestymisen tärkeyttä brändijohtamisen alalla.
Sisältö
Tarkastelemme brändin kehittämisen strategista merkitystä organisaation menestyksen edistäjänä.
Käsiteltävät aiheet kattavat brändikäytäntöjen kehittämisen eri yritystoimintojen ja strategisten yritysaloitteiden yhteydessä, mukaan lukien: tuotelanseeraus, uudelleenorganisointi, kilpailu-uhka, identiteetin kehittäminen, viestintä ja asiakaskokemukset.
Aika ja paikka
This course is taught in autumn.
Oppimateriaalit
Keller, K. L. 2012. Strategic Brand Management. Building, Measuring and Managing Brand Equity, 4th edition, NJ: Prentice-Hall.
Additional Material / Recommended Reading Material
Kapferer, J.N. 2012. The New Strategic Brand Management. Advanced Insights & Strategic Thinking. Fifth Edition.
Keller K., Aperia, T. & Georgeson, M., 2012, Strategic Brand Management: A European Perspective. Prentice-Hall.
The teacher incharge will provide you with the lecture notes lectures note that contains academic literature, videos, blogs, short article, etc. related to the focused topic area.
Opetusmenetelmät
Online
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
The final item of assessment in the brand management course is the individual project. For an individual project, students need to develop a brand marketing communication plan. The brand communication plan include Use of marketing communication tool both traditional and digital to build brand Using secondary association to build brand
For preparing a brand marketing communication plan, you may consider one question of your choice mention below
a) As a customer, you are the recipient of brand marketing communication, select a company that you like and describe its brand marketing communication, secondary association and suggest the ways to improve it?
or
b) If you are working in a company than you may consider this: What kind of brand marketing communication your company is using to build its brand and suggest the ways to improve it?
or
c) If you want to open your own company: Make a brand marketing communication plan for your own company using marketing communication tool both traditional and digital to build brand and secondary association
General instruction
The plan should be a maximum of ten pages in length (including cover page and contents). The plan should be written according to JAMK reporting instructions.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
You have the right to apply for recognition of your studies if you have prior learning (e.g. university studies completed elsewhere) that can be accredited towards the degree you are currently completing.
The recognition of prior learning is possible in three primary ways: accreditation (replacement or inclusion), recognition of informal learning and studification. More precise info: JAMK Degree Regulations, section 17.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Brand Management course worth 5 ECTS.One ECTS corresponds to an average of 27 hours of work, which means that the load of 5 ECTS approximately 135 hours.
Student Workload in hours
Assignments 70 hours
Independent study 65 hours
Total of 135 hours
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Välttävä (1):
Osoitat teoreettista ja käsitteellistä tietoa brändijohtamisen tunnistamiseen ja analysoimiseen annetun tapauksen avulla.
Osaat osittain soveltaa tietoa päätöksenteossa.
Ymmärrät brändijohtamisen merkityksen strategisessa johtamisessa.
Teoreettinen pohja on kuitenkin rajallinen.
Tyydyttävä (2):
Osaat valita ja soveltaa sopivia lähestymistapoja oman brändijohtamisongelman analysointiin ja hyödyntämiseen.
Kirjoitat melko vaatimattoman raportin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3):
Analysoit kriittisesti oman organisaatiosi brändijohtamisen ongelmia, kehität ratkaisuja näihin ongelmiin ja kommunikoit niistä myös kansainvälisesti.
Osaat kirjoittaa lähes virheettömän raportin, joka sisältää keskustelua organisaatiotasolta ja/tai oman asiantuntemuksesi tasolta.
Kiitettävä (4):
Analysoit kriittisesti oman organisaatiosi brändijohtamisen ongelmia sekä muutat ja kehität brändijohtamisen käytäntöjä.
Osaat kirjoittaa laadukkaan raportin, joka sisältää myös kansainvälisiä viitteitä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen (5):
Kehität uuden käytännön ratkaisun brändijohtamiseen yhdistäen sen organisaation strategiseen johtamiseen.
Kirjoitat korkeatasoisen, painokelpoisen ja pohdiskelevan raportin, joka sisältää rakentavaa kritiikkiä ja useita kansainvälisiä viitteitä.
Esitietovaatimukset
Varhainen oppiminen IB-kandidaattiohjelmassa
Lisätiedot
Avoin AMK 5