Skip to main content

Personal Development as a Professional Facilitator of Learning (7 cr)

Code: AJ00BC15-3002

General information


Enrollment
03.08.2020 - 30.08.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 21.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
7 cr
Local portion
7 cr
Mode of delivery
Face-to-face
Unit
School of Professional Teacher Education
Campus
Lutakko Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 340
Degree programmes
School of Professional Teacher Education
Teachers
Anu Utter
Päivi Kauppila
Mika Loponen
Pirjo Hänninen
Outi Pylkkä
Siru Lehto
Maarit Miettinen
Marja Olsonen
Heli Kinnunen
Essi Silvennoinen
Mikael Viitasaari
Virva-Liisa Pekkarinen
Ari Langén
Tuulia Kiilavuori
Ritva Ylitervo
Markku Rissanen
Mari Kolu
Arja Pakkala
Kirsti Vänskä
Annu Niskanen
Groups
AJA20SJE
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJV
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJL
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJS
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJA
Vocational Teacher Education
AJA20SJVE
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJVA
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJB
Vocational Teacher Education
AJA20SJVI
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJJ
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJF
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJVO
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJHK
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJH
Ammatillinen opettajankoulutus
Course
AJ00BC15
No reservations found for realization AJ00BC15-3002!

Evaluation scale

Pass/Fail

Content scheduling

Opintojakso alkaa heti opintojesi alussa ja kestää koko opiskelusi ajan.

Objective

The purpose of the course

During this course, you will set yourself objectives related to teacher education and professional development, follow the progress of your studies, participate in the discussion of your learning circle, and finally assess the outcomes of your studies.

Course competences
In this course you will develop your reflection skills, agency skills and interaction skills.

Reflection skills means
- Teachers’ ability to recognise and critically assess their values, attitudes, ethical principles and work methods as a facilitator of learning.

Interaction skills refers to:
- Teachers’ capacity to work in different interactive relationships and partner networks in an ethically sound manner.

Agency skills refers to
- Teachers’ proactive approach to set aims for their own professional development.
- An ability to make appropriate and pedagogically sound decisions related to their work.
- An ability to participate in a joint knowledge building
working in partner networks to develop teachers’ and their organisation’s practices.

The learning objectives

On this course, you will set personal learning aims related to teacher education studies to develop your professional agency as a facilitator of learning. You can evaluate your competences in relation to aims set and those of the teacher education as well as set new goals for your professional development. You will assess and reflect your own learning process and give feedback to peers to support their learning.

Content

Tasks related to a personal competence development plan (CDP), reflective learning diary, peer and self-evaluation, participation in small group (learning circle) work, portfolio work and final assessment discussion.

Teaching methods

Tämän opintojakson alussa arvioit henkilökohtaisessa opiskelusuunnitelmassasi (HOPS) omia lähtökohtiasi opettajaopintoihin. HOPSin avulla suunnittelet ja arvioit opintojesi etenemistä opiskelusi eri vaiheissa. Opintojesi aikana pidät yllä myös portfoliota. Kokoat siihen tärkeimpinä pitämiäsi kokemuksia ja oppimistuloksia opintojesi ajalta. HOPSin ja portfolion ohella kolmas ylläpidettävä asia on henkilökohtainen oppimispäiväkirja.

Näiden kolmen koko opintojen ajan ylläpidettävien aineistojen lisäksi tähän opintojaksoon kuuluu yhtenä oppimistehtävänä osallistuminen ohjauspäiviin ja oppimispiiritoimintaan, joissa saat vertaisohjausta ja –palautetta opintoihisi liittyen ja toimit myös itse vertaisohjaajana ja palautteen antajana. Opintojesi päättövaiheessa teet kokoavan itsearvioinnin ja käyt kouluttajasi kanssa koulutuksen päättävän arviointikeskustelun.

Completion alternatives

Osaamisen hankkiminen:
Tällä opintojaksolla tavoitteena olevan osaamisen hankit asettamalla itsellesi opettajan-koulutukseen liittyviä tavoitteita, etenemällä niiden mukaisesti opinnoissasi, dokumentoimalla ja arvioimalla omaa oppimisprosessiasi sekä antamalla palautetta opiskelijakollegoillesi heidän oppimisensa tueksi. Oppimispiirien yhteistyö on merkittävää tällä opinto-jaksolla. Myös ohjauspäivät rakentuvat ammatillisen opettajuuden kehittämisen ympärille.

Osaamisen osoittaminen:
Tavoitteena olevan osaamisen osoitat tekemällä oppimistehtävät, jotka muodostuvat HOPSista, portfoliosta, oppimispiiri- ja ohjauspäivätyöskentelystä sekä koulutuksen päättävästä arviointikeskustelusta ja siihen liittyvästä aineistosta.

Student workload

Opintojakson laajuus on yhteensä 189 h (7 op x 27 h opiskelijan työtä), joka muodostuu kasvokkaistyöskentelystä, itsenäisestä työskentelystä ja oppimispiirityöskentelystä.

Assessment criteria, approved/failed

The criteria for assessing the approved level are as follows:

Reflection skills:
You are capable of evaluating your learning process and competences in relation to your own objectives and those of the teacher education.

Agency skills:
You set yourself objectives related to teacher education, develop your professional agency as a teacher and are able to set new goals for your professional development.

Interaction skills:
You can document your learning process for others and give feedback to other students to support their learning.

Further information

Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa ja laadullista. Oppimisprosessin arvioinnin välineitä ovat palautteet ja itsearviointi. Osaamisen arviointi on kriteeriperusteista ja arviointipäätöksen tekee opettajakorkea-koulun kouluttaja, kun kaikki oppimistehtävät on tehty. Arviointiaineisto muodostuu HOPSista, portfoliosta ja oppimispiiri- ja ohjauspäivätyöskentelystä sekä koulutuksen päättävästä arviointikeskustelusta ja siihen liittyvästä aineistosta.

Go back to top of page