Personal Development as a Professional Facilitator of Learning (7 cr)
Code: AJ00BC15-3002
General information
- Enrollment
-
03.08.2020 - 30.08.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2020 - 21.05.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 7 cr
- Local portion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Face-to-face
- Unit
- School of Professional Teacher Education
- Campus
- Lutakko Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 340
- Degree programmes
- School of Professional Teacher Education
- Teachers
- Anu Utter
- Päivi Kauppila
- Mika Loponen
- Pirjo Hänninen
- Outi Pylkkä
- Siru Lehto
- Maarit Miettinen
- Marja Olsonen
- Heli Kinnunen
- Essi Silvennoinen
- Mikael Viitasaari
- Virva-Liisa Pekkarinen
- Ari Langén
- Tuulia Kiilavuori
- Ritva Ylitervo
- Markku Rissanen
- Mari Kolu
- Arja Pakkala
- Kirsti Vänskä
- Annu Niskanen
- Groups
-
AJA20SJEAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJVAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJLAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJSAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJAVocational Teacher Education
-
AJA20SJVEAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJVAAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJBVocational Teacher Education
-
AJA20SJVIAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJJAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJFAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJVOAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJHKAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJHAmmatillinen opettajankoulutus
- Course
- AJ00BC15
Evaluation scale
Pass/Fail
Content scheduling
Opintojakso alkaa heti opintojesi alussa ja kestää koko opiskelusi ajan.
Objective
The purpose of the course
During this course, you will set yourself objectives related to teacher education and professional development, follow the progress of your studies, participate in the discussion of your learning circle, and finally assess the outcomes of your studies.
Course competences
In this course you will develop your reflection skills, agency skills and interaction skills.
Reflection skills means
- Teachers’ ability to recognise and critically assess their values, attitudes, ethical principles and work methods as a facilitator of learning.
Interaction skills refers to:
- Teachers’ capacity to work in different interactive relationships and partner networks in an ethically sound manner.
Agency skills refers to
- Teachers’ proactive approach to set aims for their own professional development.
- An ability to make appropriate and pedagogically sound decisions related to their work.
- An ability to participate in a joint knowledge building
working in partner networks to develop teachers’ and their organisation’s practices.
The learning objectives
On this course, you will set personal learning aims related to teacher education studies to develop your professional agency as a facilitator of learning. You can evaluate your competences in relation to aims set and those of the teacher education as well as set new goals for your professional development. You will assess and reflect your own learning process and give feedback to peers to support their learning.
Content
Tasks related to a personal competence development plan (CDP), reflective learning diary, peer and self-evaluation, participation in small group (learning circle) work, portfolio work and final assessment discussion.
Teaching methods
Tämän opintojakson alussa arvioit henkilökohtaisessa opiskelusuunnitelmassasi (HOPS) omia lähtökohtiasi opettajaopintoihin. HOPSin avulla suunnittelet ja arvioit opintojesi etenemistä opiskelusi eri vaiheissa. Opintojesi aikana pidät yllä myös portfoliota. Kokoat siihen tärkeimpinä pitämiäsi kokemuksia ja oppimistuloksia opintojesi ajalta. HOPSin ja portfolion ohella kolmas ylläpidettävä asia on henkilökohtainen oppimispäiväkirja.
Näiden kolmen koko opintojen ajan ylläpidettävien aineistojen lisäksi tähän opintojaksoon kuuluu yhtenä oppimistehtävänä osallistuminen ohjauspäiviin ja oppimispiiritoimintaan, joissa saat vertaisohjausta ja –palautetta opintoihisi liittyen ja toimit myös itse vertaisohjaajana ja palautteen antajana. Opintojesi päättövaiheessa teet kokoavan itsearvioinnin ja käyt kouluttajasi kanssa koulutuksen päättävän arviointikeskustelun.
Completion alternatives
Osaamisen hankkiminen:
Tällä opintojaksolla tavoitteena olevan osaamisen hankit asettamalla itsellesi opettajan-koulutukseen liittyviä tavoitteita, etenemällä niiden mukaisesti opinnoissasi, dokumentoimalla ja arvioimalla omaa oppimisprosessiasi sekä antamalla palautetta opiskelijakollegoillesi heidän oppimisensa tueksi. Oppimispiirien yhteistyö on merkittävää tällä opinto-jaksolla. Myös ohjauspäivät rakentuvat ammatillisen opettajuuden kehittämisen ympärille.
Osaamisen osoittaminen:
Tavoitteena olevan osaamisen osoitat tekemällä oppimistehtävät, jotka muodostuvat HOPSista, portfoliosta, oppimispiiri- ja ohjauspäivätyöskentelystä sekä koulutuksen päättävästä arviointikeskustelusta ja siihen liittyvästä aineistosta.
Student workload
Opintojakson laajuus on yhteensä 189 h (7 op x 27 h opiskelijan työtä), joka muodostuu kasvokkaistyöskentelystä, itsenäisestä työskentelystä ja oppimispiirityöskentelystä.
Assessment criteria, approved/failed
The criteria for assessing the approved level are as follows:
Reflection skills:
You are capable of evaluating your learning process and competences in relation to your own objectives and those of the teacher education.
Agency skills:
You set yourself objectives related to teacher education, develop your professional agency as a teacher and are able to set new goals for your professional development.
Interaction skills:
You can document your learning process for others and give feedback to other students to support their learning.
Further information
Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa ja laadullista. Oppimisprosessin arvioinnin välineitä ovat palautteet ja itsearviointi. Osaamisen arviointi on kriteeriperusteista ja arviointipäätöksen tekee opettajakorkea-koulun kouluttaja, kun kaikki oppimistehtävät on tehty. Arviointiaineisto muodostuu HOPSista, portfoliosta ja oppimispiiri- ja ohjauspäivätyöskentelystä sekä koulutuksen päättävästä arviointikeskustelusta ja siihen liittyvästä aineistosta.