Entrepreneurship Education as a Teacher Competence (5 cr)
Code: AJ00BA23-3004
General information
- Enrollment
-
28.09.2020 - 09.10.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
07.09.2020 - 30.04.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- School of Professional Teacher Education
- Campus
- Lutakko Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 40
- Teachers
- Piia Kolho
- Groups
-
AJA19SJHAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA19SJFAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA19SJBAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA18SJLKAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA18SJSAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA19SJVAAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA19SJVAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA19SJSAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA19SJJAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA19SJHOAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA19SJHKAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA18SJJAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA17SJEAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA17SKJAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA18SJHAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA18SJBAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA18SJFAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA18SJHKAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA18SJHOAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA19SJVOAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA19SJVIAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA19SJVEAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA18SJAAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA19SKJAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA19SJEAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJAVocational Teacher Education
-
AJA19SJAAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJBVocational Teacher Education
-
AJA18SJVAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA18SJVAAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA18SJVEAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA18SJVIAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA18SJVOAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA18SJLAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA18SKJAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA18SJEAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJEAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJVAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJLAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJSAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJVEAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJVAAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA17SJSAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA17SJHAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA17SJHOAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJJAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJFAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJHKAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJHAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA17SJJAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA17SJLAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA17SJFAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJVIAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA20SJVOAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA17SJVAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA17SJVEAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA17SJVOAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA17SJEPAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA17SJLKAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA17SJAAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA17SJBAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA17SJCAmmatillinen opettajankoulutus
- Course
- AJ00BA23
Evaluation scale
Pass/Fail
Content scheduling
Opintojakso sisältää kaksi osaa, joissa molemmissa on 4 - 5 oppimistehtävää ja niihin liittyvät materiaalit. Aiemmasta osaamisestasi riippuen opintojakson voi suorittaa 1 - 3 kk aikana oman työn ohessa.
Objective
The purpose of the study unit
The study unit purpose is to renew your understanding of entrepreneurship education within the teacher framework and to emphasise its importance in society and as part of the work of all trainers. After completing this study unit, you will understand what entrepreneurship education means and how, as a teacher, you can use your pedagogical solutions to promote the realisation of its values in your own teaching.
Study unit competences
In this study unit you will develop your future orientation, developmental skills and reflection skills.
Future orientation refers to
- Teachers being involved in creating the future for VET learning, working life and society by investigating and critically analysing existing practices and structures.
- The courage to rethink and support the development of social equality, democracy and human rights.
Reflection skills means
- Teachers’ ability to recognise and critically assess their values, attitudes, ethical principles and work methods as a facilitator of learning.
Developmental skills refers to:
- Teachers’ ability to further develop their own and their organisation’s practices in collaboration with others.
- The ability to develop VET learning, working life and entrepreneurship at the regional, national and international levels by working in partner networks.
The learning objectives of the study unit
After completing the study unit, you will have the capabilities to plan, implement and develop entrepreneurship education in your own operating environment.
Content
During this study unit, you will learn the key concepts, contents and policies of entrepreneurship education as well as the operators involved and the networks and support materials used in entrepreneurship education. You will gain understanding of the importance of entrepreneurial education in society and become acquainted with the pedagogical starting points and learning environments of entrepreneurship education and entrepreneurial competences.
Location and time
Opintojakso on mahdollista suorittaa 9.10.2020 - 30.4.2021 välillä. Opintojakso on Moodlessa ja vaatii toimivan verkkoyhteyden.
Materials
Opettajan opas yrittäjyyspedagogiikkaan. 2020. Suomen Yrittäjät. https://www.yrittajat.fi/sites/default/files/sy_opettajan_opas_yrittajyyspedagogiikkaan_a4.pdf
Potinkara, H. 2017. Uskalla innostua – opettajan opas yrittäjyysosaamiseen. Suomen Yrittäjät. https://www.yrittajat.fi/sites/default/files/sy_opettajan_opas_yrittajyysosaamiseen.pdf
Yrittäjyyslinjaukset. 2019.Opetus- ja kulttuuriministeriö. https://minedu.fi/yrittajyyslinjaukset
Bacigalupo, M., Kampylis, P., Punie, Y. & Van den Brande, G. 2016. EntreComp: The Entrepreneur-ship Competence Framework. Luxembourg: Publication Office of the European Union. EN; doi:10.2791/59388.
McCallum E., Weicht, R., McMullan L., Price, A. , Bacigalupo M. & O'Keeffe W. 2018. EntreComp into Action - Get inspired, make it happen: A user guide to the European Entrepreneurship Competence Framework. Publications Office of the European Union. https://ec.europa.eu/jrc/en/publication/eur-scientific-and-technical-research-reports/entrecomp-action-get-inspired-make-it-happen-user-guide-european-entrepreneurship-competence.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina. Opiskelu on itsenäistä työskentelyä, vertaiskommentointia sekä keskusteluja omassa verkostossa. Opintojen päätyttyä kouluttaja antaa henkilökohtaisen palautteen.
Opiskelua tukevat oppimisympäristössä olevat materiaalit, kuten artikkelit, kirjat, videot ja muu materiaali aiheesta.
Student workload
Opintojakso yhteensä 135 h (5 x 27 h) opiskelijan työtä:
- orientoituminen 2 h
- aineistoon perehtyminen, oppimistehtävät ja keskustelut 124 h
- vertaisarviointi ja itsearviointi 8 h
- palaute 1 h
Assessment criteria, approved/failed
The criteria for assessing the approved level are as follows
Future orientation:
You have the capabilities for developing entrepreneurship education as part of vocational learning, working life and the future of society.
Developmental skills:
You have the capabilities for developing entrepreneurship education in your own field and level of education.
Reflection skills:
You are able to assess your own learning and competence in a relevant manner.
Further information
Arvioinnissa hyödynnetään oppimisanalytiikkaa ja seurataan opiskelijan aktiivisuutta oppimisympäristössä. Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa ja laadullista. Oppimisprosessin arvioinnin välineitä ovat palautteet ja itsearviointi. Osaamisen arviointi on kriteeriperusteista ja arviointipäätöksen tekee opettajakorkeakoulun kouluttaja, kun kaikki oppimistehtävät on tehty. Arviointiaineiston muodostavat opintojakson oppimistehtävät ja itsearviointitehtävä.