Skip to main content

Entrepreneurship Education as a Teacher Competence (5 cr)

Code: AJ00BA23-3004

General information


Enrollment
28.09.2020 - 09.10.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.09.2020 - 30.04.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Professional Teacher Education
Campus
Lutakko Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 40
Teachers
Piia Kolho
Groups
AJA19SJH
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJF
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJB
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJLK
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJS
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJVA
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJV
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJS
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJJ
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJHO
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJHK
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJJ
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA17SJE
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA17SKJ
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJH
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJB
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJF
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJHK
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJHO
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJVO
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJVI
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJVE
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJA
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SKJ
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJE
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJA
Vocational Teacher Education
AJA19SJA
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJB
Vocational Teacher Education
AJA18SJV
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJVA
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJVE
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJVI
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJVO
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJL
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SKJ
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJE
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJE
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJV
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJL
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJS
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJVE
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJVA
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA17SJS
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA17SJH
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA17SJHO
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJJ
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJF
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJHK
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJH
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA17SJJ
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA17SJL
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA17SJF
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJVI
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJVO
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA17SJV
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA17SJVE
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA17SJVO
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA17SJEP
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA17SJLK
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA17SJA
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA17SJB
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA17SJC
Ammatillinen opettajankoulutus
Course
AJ00BA23
No reservations found for realization AJ00BA23-3004!

Evaluation scale

Pass/Fail

Content scheduling

Opintojakso sisältää kaksi osaa, joissa molemmissa on 4 - 5 oppimistehtävää ja niihin liittyvät materiaalit. Aiemmasta osaamisestasi riippuen opintojakson voi suorittaa 1 - 3 kk aikana oman työn ohessa.

Objective

The purpose of the study unit

The study unit purpose is to renew your understanding of entrepreneurship education within the teacher framework and to emphasise its importance in society and as part of the work of all trainers. After completing this study unit, you will understand what entrepreneurship education means and how, as a teacher, you can use your pedagogical solutions to promote the realisation of its values in your own teaching.

Study unit competences

In this study unit you will develop your future orientation, developmental skills and reflection skills.

Future orientation refers to
- Teachers being involved in creating the future for VET learning, working life and society by investigating and critically analysing existing practices and structures.
- The courage to rethink and support the development of social equality, democracy and human rights.

Reflection skills means
- Teachers’ ability to recognise and critically assess their values, attitudes, ethical principles and work methods as a facilitator of learning.

Developmental skills refers to:
- Teachers’ ability to further develop their own and their organisation’s practices in collaboration with others.
- The ability to develop VET learning, working life and entrepreneurship at the regional, national and international levels by working in partner networks.

The learning objectives of the study unit

After completing the study unit, you will have the capabilities to plan, implement and develop entrepreneurship education in your own operating environment.

Content

During this study unit, you will learn the key concepts, contents and policies of entrepreneurship education as well as the operators involved and the networks and support materials used in entrepreneurship education. You will gain understanding of the importance of entrepreneurial education in society and become acquainted with the pedagogical starting points and learning environments of entrepreneurship education and entrepreneurial competences.

Location and time

Opintojakso on mahdollista suorittaa 9.10.2020 - 30.4.2021 välillä. Opintojakso on Moodlessa ja vaatii toimivan verkkoyhteyden.

Materials

Opettajan opas yrittäjyyspedagogiikkaan. 2020. Suomen Yrittäjät. https://www.yrittajat.fi/sites/default/files/sy_opettajan_opas_yrittajyyspedagogiikkaan_a4.pdf

Potinkara, H. 2017. Uskalla innostua – opettajan opas yrittäjyysosaamiseen. Suomen Yrittäjät. https://www.yrittajat.fi/sites/default/files/sy_opettajan_opas_yrittajyysosaamiseen.pdf
Yrittäjyyslinjaukset. 2019.Opetus- ja kulttuuriministeriö. https://minedu.fi/yrittajyyslinjaukset

Bacigalupo, M., Kampylis, P., Punie, Y. & Van den Brande, G. 2016. EntreComp: The Entrepreneur-ship Competence Framework. Luxembourg: Publication Office of the European Union. EN; doi:10.2791/59388.

McCallum E., Weicht, R., McMullan L., Price, A. , Bacigalupo M. & O'Keeffe W. 2018. EntreComp into Action - Get inspired, make it happen: A user guide to the European Entrepreneurship Competence Framework. Publications Office of the European Union. https://ec.europa.eu/jrc/en/publication/eur-scientific-and-technical-research-reports/entrecomp-action-get-inspired-make-it-happen-user-guide-european-entrepreneurship-competence.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina. Opiskelu on itsenäistä työskentelyä, vertaiskommentointia sekä keskusteluja omassa verkostossa. Opintojen päätyttyä kouluttaja antaa henkilökohtaisen palautteen.

Opiskelua tukevat oppimisympäristössä olevat materiaalit, kuten artikkelit, kirjat, videot ja muu materiaali aiheesta.

Student workload

Opintojakso yhteensä 135 h (5 x 27 h) opiskelijan työtä:
- orientoituminen 2 h
- aineistoon perehtyminen, oppimistehtävät ja keskustelut 124 h
- vertaisarviointi ja itsearviointi 8 h
- palaute 1 h

Assessment criteria, approved/failed

The criteria for assessing the approved level are as follows

Future orientation:
You have the capabilities for developing entrepreneurship education as part of vocational learning, working life and the future of society.

Developmental skills:
You have the capabilities for developing entrepreneurship education in your own field and level of education.

Reflection skills:
You are able to assess your own learning and competence in a relevant manner.

Further information

Arvioinnissa hyödynnetään oppimisanalytiikkaa ja seurataan opiskelijan aktiivisuutta oppimisympäristössä. Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa ja laadullista. Oppimisprosessin arvioinnin välineitä ovat palautteet ja itsearviointi. Osaamisen arviointi on kriteeriperusteista ja arviointipäätöksen tekee opettajakorkeakoulun kouluttaja, kun kaikki oppimistehtävät on tehty. Arviointiaineiston muodostavat opintojakson oppimistehtävät ja itsearviointitehtävä.

Go back to top of page