Kliinisen hoitotyön päätöksenteko (4 op)
Toteutuksen tunnus: SHZD1500-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
03.01.2022 - 20.05.2022
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointiyksikkö
Toimipiste
Lutakon kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
- Pirkko Ratinen
- Leena Rasa
- Jaana Perttunen
- Tiina Oksanen-Salonpää
- Salla Grommi
- Heidi Pasonen
- Irmeli Matilainen
- Eija Kuisma
Ryhmät
-
ZJA22KSSOPAvoin AMK, sote, Sairaanhoitajan syventävät opinnot, perioperatiivinen hoitotyö
-
SAR20KMSairaanhoitaja
-
SAR19K1Sairaanhoitaja
-
SAR19SMSairaanhoitaja
-
ZJA22KSSOMAvoin AMK, sote, Sairaanhoitajan syventävät opinnot, mielenterveyshoitotyö
Tavoitteet
Opiskelija kykenee näyttöön perustuvaan itsenäiseen päätöksentekoon hoitotyön asiantuntijana moniasiantuntijuutta hyödyntäen. Opiskelija kykenee oman toimintansa ja toimintaympäristön kriittiseen arviointiin ja kehittämiseen ottaen huomioon eettiset periaatteet. Opiskelija ymmärtää hoitotyön ja terveyden edistämisen menetelmien vaikuttavuuden arvioinnin ja menetelmien kehittämisen sekä terveyshyödyn tuottamisen merkityksen.
Sisältö
Sisällöt toteutuvat opiskelijan valitsemalla asiantuntijuusalueella Kliiniset hoitotyön menetelmät ja eri tieteenalojen syventävä tieto.
Lisätietoja opiskelijoille
Yhteinen toteutus SAR19K, SAR19SMR2 (normaalivauhtia etenevät) ja SAR 20KM (kika) nopeutetusti etenevät
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opintojakso arvioidaan hyväksytty- hylätty.
Palautetta saat opintojakson aikana.
Erinomainen (5)
Opiskelija:
Omaa syvälliset tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon syvällistä pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Esittää omia kehittämisajatuksia. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita.
Kiitettävä (4)
Opiskelija:
Omaa hyvät tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Esittää omia kehittämisajatuksia. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita.
Hyvä (3)
Opiskelija:
Omaa hyvät tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita
Tyydyttävä (2)
Opiskelija:
Omaa perus valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Ymmärtää hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia käyttäen lähdemateriaalia. Noudattaa pääosin kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita
Välttävä (1)
Omaa perus valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Ymmärtää hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Käyttää oppimistehtävissä lähdemateriaalia. Noudattaa puutteellisesti kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita
Hylätty, hyväksytyn kriteerit eivät täyty.
Esitietovaatimukset
Opiskelija hallitsee sosiaali- ja terveysalan asiakkuuden ja toimintaympäristön perustiedot, keskeiset käsitteet ja menetelmät. Opiskelija hallitsee terveyttä ja toimintakykyä edistävän hoitotyön sekä asiakaslähtöisen hoitotyön tavoitteet, perusteet ja menetelmät. Opiskelija käyttää näyttöön perustuvaa tietoa hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija hallitsee potilaan kliinisen tutkimisen ja hoidon tarpeen arvioinnin menetelmiä.