Asiakaskokemuksen johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: YT00BO42-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
12.02.2022 - 15.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologiayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Verkostojohtaminen, ylempi AMK, teknologia
Opettaja
- Janne Hepola
- Jukka Eerola
Vastuuopettaja
Jukka Eerola
Ryhmät
-
ZJA21STVJAvoin AMK, tekniikka, Verkostojohtaminen
-
ZJA21SSYVAvoin AMK, sote, Verkostojohtaminen, YAMK-polku
-
YTV21S1Insinööri (ylempi AMK), verkostojohtaminen
-
YSV21S1Verkostojohtamisen tutkinto-ohjelma, YAMK
Tavoitteet
Kurssin jälkeen opiskelija
i) ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen organisaatioille
ii) tietää, mitä asiakaskokemuksella tarkoitetaan
iii) osaa mitata ja kehittää asiakaskokemusta eri menetelmiä hyväksi käyttäen
iv) tuntee asiakaskokemuksen johtamisen prosessin ja ymmärtää siihen liittyviä haasteita.
Sisältö
Kurssilla tutustutaan monipuolisesti asiakaskokemukseen ja sen johtamiseen organisaatioissa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojaksolla käytettävä materiaali kerrotaan opintojakson alkaessa.
Opetusmenetelmät
Opetus- ja oppimismenetelminä käytetään luentoja, keskusteluja ja yhdessä tekemistä sekä oppimistehtäviä yksilö- ja ryhmätöinä. Oppimisen tukena käytetään reflektointia ja palautetta.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Vierailijaluennoitsijoita lähipäivissä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Neljä lähipäivää 20 h (2 kontaktipäivää, 2 verkko-opetuspäivää)
Oppimistehtävät 80 h
Muu itsenäinen opiskelu 35 h
Sisällön jaksotus
Opintojakso etenee seuraavasti:
1. verkkokontaktipäivä
1. lähipäivä
2. verkkokontaktipäivä
2. lähipäivä
Lisätietoja opiskelijoille
Osaamisen arviointi on kriteeriperusteista ja arvioinnin tekee vastuuopettaja, kun kaikki oppimistehtävät on tehty. Arviointipäätös tehdään asteikolla: hyväksytty/hylätty. Arviointiaineiston muodostavat opintojakson oppimistehtävät.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Ymmärrät asiakaskokemuksen merkityksen organisaatiolle strategisena ratkaisuna. Tunnet asiakaskokemuksen johtamisen prosessin ja tunnistat siihen liittyviä haasteita. Osaat mitata asiakaskokemusta eri menetelmiä käyttäen ja hyödyntää mittaustuloksia asiakaskokemuksen kehittämisessä.
Esitietovaatimukset
AMK-tutkinto