Ideasta yritykseksi (5 cr)
Code: ZZ00BC02-3013
General information
Enrollment
01.11.2021 - 09.01.2022
Timing
09.05.2022 - 31.07.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Face-to-face
Unit
University Services
Teaching languages
- English
Seats
0 - 15
Teachers
- Riku Ojanperä
Teacher in charge
Riku Ojanperä
Objective
Student is able to realistically assess the profitability of his/her business idea, as well as his/her own capacity to implement it.
Student is able to draw up debriefings needed to plan a new business: product-customer matrix, market analysis, competitor analysis, sales-/marketing plan and financial calculations.
Student is able to pitch his/her idea to investors.
Content
Business plan, own capacity to implement the idea, product/customer matrix, market analysis, competitor analysis, marketing and sales plan, financial calculations, pitching the idea.
Location and time
Jyväskylän Yritystehdas
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Valmentajien jakama materiaali
Teaching methods
Työpajat
Oppimistehtävät
Valmentajien alustukset
Employer connections
Opintojakson lopussa rahoittaja ja/tai kokenut yrittäjä tulee kuuntelemaan ja kommentoimaan opiskelijoiden esityksiä.
Exam schedules
Opintojakso ei sisällä tenttiä. Oppimistehtäviä tehdään viikottain.
Student workload
Työpajat 40h
Itsenäinen työskentely 95h
Content scheduling
Opintojaksolla on 10 työpajaa kestoltaan 3,5h. Työpajat järjestetään kahdesti viikossa. Niiden välillä työstetään tehtäviä, jotka puretaan valmentajien opastuksella seuraavassa työpajassa. Tämän jälkeen valmentaja ohjeistaa uuden aiheen ja tehtävän, jota työstetään taas seuraavan työpajojen välillä. Työpajojen aiheet ovat seuraavat (järjestys voi vaihdella):
1. Opintojakson orientaatio, erilaiset lähestymistavat yrittäjyyteen
2. Tuotteet ja asiakkaat
3. Markkina-analyysi
4. Kilpailija-analyysi
5. Hinnoittelu ja kannattavuuslaskelma
6. Myynti- / markkinointisuunnitelma
7. Kassavirtalaskelma
8. Rahoituslaskelma
9. Esitysten valmistelu
10. Liikeideoiden esitykset rahoittajalle
Evaluation scale
Pass/Fail
Assessment criteria, approved/failed
Student is able to realistically assess the profitability of his/her business idea, as well as his/her own capacity to implement it.
Student is able to draw up debriefings needed to plan a new business: product-customer matrix, market analysis, competitor analysis, sales-/marketing plan and financial calculations.
Student is able to pitch his/her idea to investors.
Further information
The students must have a business idea to develop in order to take part in the course. Participants are chosen based on their applications. The course is organized in co-operation with the Jyväskylä Startup Factory. For more information, see https://www.yritystehdas.fi/en/educational-institute-coaching/from-an-idea-to-a-business