Skip to main content

Versatile Online Learning Assignments (5 cr)

Code: AJ00BP45-3001

General information


Enrollment
04.10.2021 - 13.10.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.01.2022 - 13.04.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Professional Teacher Education
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
School of Professional Teacher Education
Teachers
Mika Loponen
Groups
AJA19SJH
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJF
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJB
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJLK
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJS
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJVA
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJV
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJS
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJJ
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJHO
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJHK
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJJ
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJH
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJB
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJF
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJHK
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJHO
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJVO
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJVI
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJVE
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJVO
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJA
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJVI
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SKJ
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA19SJE
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SKJ
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJVN
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJVY
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJVM
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJA
Vocational Teacher Education
AJA19SJA
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJB
Vocational Teacher Education
AJA18SJV
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJVA
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJVE
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJVI
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJVO
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJVA
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJL
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJV
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SKJ
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA18SJE
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJVE
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJJ
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJS
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJHK
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJH
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJA
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJF
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJB
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJE
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJV
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJL
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJS
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJVE
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJVA
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJJ
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJF
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJHK
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJH
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJVV
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJVU
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJVI
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SKJ
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJVO
Ammatillinen opettajankoulutus
Course
AJ00BP45
No reservations found for realization AJ00BP45-3001!

Evaluation scale

Pass/Fail

Content scheduling

Vapaaehtoiset verkkotapaamiset:
• Aloituswebinaari 28.1.2022 klo 11-12
• OhjausKlinikka 1 10.2. klo 14-15
• Ohjausklinikka 2 23.2.2022 klo 14-15
• Ohjausklinikka 3 16.3. klo 14-15

Moduulit
• Moduuli 1: Verkkotehtävät opintojakson osana 26.1-8.2.
• Moduuli 2: Oppimistehtävän suunnittelu 9.2.-22.2.
• Moduuli 3: Oppimistehtävän rakentaminen 23.2.-15.3.
• Moduuli 4: Oppimistehtävän toteutus 16.3.-13.4.

Objective

The purpose of the course

During this course, you will complete various working life oriented and participatory learning assignments and learn how to plan, build and guide varied learning processes in which the web is utilised in a way suitable for the purpose.

You will learn to draw up a pedagogical manuscript for the learning process. You will expand your learning environment thinking by utilising different ICT opportunities (software, online services, devices and tools) at different stages of the learning assignment. You will learn to summarise the learning process into a task assignment.

Course competences

In this course you will develop your skills and knowledge in facilitating learning, reflection skills and developmental skills.

Facilitating and guiding learning processes involves a teacher's
- collaborative approach and ability to planning, implementing, assessing and developing learning and guidance processes taking into consideration the diversity of learners
- understanding of group processes and group phenomena in learning
- employment of versatile and working life-oriented learning resources
- ability to design, implement and facilitate learning processes in digital environments in a pedagogically meaningful way

Development skills refer to a teacher's
- ability to further develop their own and their organisation’s practices and operational culture in collaboration with others
- willingness and ability to develop vocational learning, work and entrepreneurship at regional, national and international level
- ability to acquire and justify information on the development needs of vocational learning and the world of work, in order to use it to promote learning
- forming of relevant partnerships networks in an innovative and solution-oriented manner.

Reflection skills refer to a teacher's
- ability to recognise and critically assess their own values, attitudes, ethical principles and work methods
- ability to adjust their actions based on the feedback received
- realistically assessing their own learning and competence and setting  new goals as a facilitator of learning.

The learning objectives of the course

You are familiar with different working life oriented and participatory methods and recognise their importance as part of the learning process. You are able to plan, build, guide and evaluate the learning processes that you have prepared in your teaching. You are able reflect and pedagogically substantiate the learning assignments you have prepared. You are able to further develop the learning process you have planned based on the peer feedback you have received.

Content

This course consists of 4 parts.
In part 1, you will become familiar with different types of learning assignments and learn to recognise the elements of a good learning assignment.
In part 2, you will learn to plan learning assignments / a learning process by taking into account aspects such as the learning objectives and the learner’s point of view.
In part 3, you will build the learning assignment/process that you have previously planned. You will gain knowledge about different kinds of digital applications and environments and will be able to incorporate them in a substantiated manner in the learning assignment or process that you have planned.
In part 4, you will implement the learning assignment/process that you have previously built. Alternatively, you will study in depth the assignments/processes built by your peers and provide constructive feedback on them.

Materials

- Vanninen, R. 2013. Oppimistehtävät verkossa, Ideoita lähi- ja verkkotyöskentely sisältävälle kurssille, https://www.slideshare.net/RiikkaVanninen/oppimistehtvt-verkossa-290813-ss?qid=2c69bb20-c03b-443c-810c-de1a6c03fbbf&v=&b=&from_search=2
- Johns Hopkins Univesity. 2014. Course Design on a Shoestring Budget: Meaningful Learning Activities, https://www.youtube.com/watch?v=OOfotsHDIwE
- Pönkä, H. 2016. (Verkko-)vuorovaikutus ja ohjaus, https://www.slideshare.net/hponka/verkkovuorovaikutus-ja-ohjaus?qid=1ce1cdc2-7e2a-4d27-b009-f657d373a46d&v=&b=&from_search=1
- Leppisaari, I. 2004. Oppimistehtävät ja palaute verkko-opetuksessa ja -ohjauksessa, http://www.averko.fi/tiedostot/verkkomentorointi/Leppisaari_oppimistehtavatjapalaute.pdf
- Top 100 Tools for Learning, https://www.toptools4learning.com/

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina sisältäen vapaaehtoisia webinaareja. Opiskelu on aikataulutettu, mutta luonteeltaan se on hyvin itsenäistä. Ohjausta saat viikottaisten ohjausviestien muodossa. Oppimistehtävät ovat oppija- ja työelämälähtöisiä eli hyödynnät niissä aiempaa oman alasi osaamistasi. Saat yhteisöllistä palautetta osasta oppimistehtäviäsi. Opintojakson lopussa saat kouluttajalta kokoavan videomuotoisen, eteenpäin suuntaavan palautteen ja arvioinnin.

Student workload

Opintojakso yhteensä 135 h (5 x 27 h) opiskelijan työtä.

Opintojakso toteutetaan aikataulutettuna verkkototeutuksena hyödyntäen erilaisia verkkovälineitä ja työskentelytapoja. Itsenäistä työskentelyä on noin 6 - 8 h/vko. Opintojakso muodostuu neljästä osiosta. Opiskeluprosessi osioissa 1 - 3 on etukäteen aikataulutettu ja etenee tasaisella kuormituksella, joten opiskelijan kannattaa kalenteroida opiskeluaika itselleen etukäteen. Osiossa 4 on reilummin aikaa suhteessa opiskeltavaan aiheeseen, jotta halukkaat ehtivät testata käytännön opetustyössä aiemmissa osioissa suunnittelemaansa oppimistehtävää/-prosessia.

Assessment criteria, approved/failed

The criteria for assessing the approved level are as follows

Skills and knowledge in facilitating learning:
You are familiar with different working life oriented and participatory methods and recognise their importance as part of the learning process. You are able to plan, build, guide and evaluate the learning processes that you have prepared in your teaching.

Reflection skills:
You are able to reflect upon your learning assignments and your own learning.

Developmental skills:
You are able to further develop the learning process you have planned based on the peer feedback you have received.

Qualifications

Basic skills for e-learning

Further information

Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa ja laadullista. Oppimisprosessin arvioinnin välineitä ovat palautteet ja itsearviointi. Osaamisen arviointi on kriteeriperusteista ja arviointipäätöksen tekee opettajakorkeakoulun kouluttaja, kun kaikki oppimistehtävät on tehty. Arviointiaineiston muodostavat opintojakson oppimistehtävät ja itsearviointitehtävä.

Saat myös yhteisöllistä palautetta osasta oppimistehtäviäsi. Opintojakson lopussa saat kouluttajalta kokoavan videomuotoisen, eteenpäin suuntaavan palautteen ja arvioinnin.

Go back to top of page