Kliinisen hoitotyön päätöksenteko (4 op)
Toteutuksen tunnus: SHZD1500-3007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.11.2022 - 05.01.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 11.05.2023
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointiyksikkö
Toimipiste
Lutakon kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
- Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
- Pirkko Ratinen
- Kaisu Paalanen
- Elina Luhtamäki
- Tiina Oksanen-Salonpää
- Heidi Pasonen
- Salla Grommi
- Suvi Aunala
- Irmeli Matilainen
- Eija Kuisma
Vastuuopettaja
Pirkko Ratinen
Ryhmät
-
SAR20S1Sairaanhoitaja
-
ZJA23KSSSOPAvoin AMK, sote, Sairaanhoitajan syventävät opinnot, perioperatiivinen hoitotyö
-
ZJA23KSSSOMAvoin AMK, sote, Sairaanhoitajan syventävät opinnot, Mielenterveys-, päihde- ja kriisihoitotyö
-
SAR20K1Sairaanhoitaja
-
SAR20SMSairaanhoitaja (AMK)
Tavoitteet
Opiskelija kykenee näyttöön perustuvaan itsenäiseen päätöksentekoon hoitotyön asiantuntijana moniasiantuntijuutta hyödyntäen. Opiskelija kykenee oman toimintansa ja toimintaympäristön kriittiseen arviointiin ja kehittämiseen ottaen huomioon eettiset periaatteet. Opiskelija ymmärtää hoitotyön ja terveyden edistämisen menetelmien vaikuttavuuden arvioinnin ja menetelmien kehittämisen sekä terveyshyödyn tuottamisen merkityksen.
Sisältö
Sisällöt toteutuvat opiskelijan valitsemalla asiantuntijuusalueella Kliiniset hoitotyön menetelmät ja eri tieteenalojen syventävä tieto.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opintojakso arvioidaan hyväksytty- hylätty.
Palautetta saat opintojakson aikana.
Erinomainen (5)
Opiskelija:
Omaa syvälliset tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon syvällistä pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Esittää omia kehittämisajatuksia. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita.
Kiitettävä (4)
Opiskelija:
Omaa hyvät tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Esittää omia kehittämisajatuksia. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita.
Hyvä (3)
Opiskelija:
Omaa hyvät tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita
Tyydyttävä (2)
Opiskelija:
Omaa perus valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Ymmärtää hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia käyttäen lähdemateriaalia. Noudattaa pääosin kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita
Välttävä (1)
Omaa perus valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Ymmärtää hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Käyttää oppimistehtävissä lähdemateriaalia. Noudattaa puutteellisesti kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita
Hylätty, hyväksytyn kriteerit eivät täyty.
Esitietovaatimukset
Opiskelija hallitsee sosiaali- ja terveysalan asiakkuuden ja toimintaympäristön perustiedot, keskeiset käsitteet ja menetelmät. Opiskelija hallitsee terveyttä ja toimintakykyä edistävän hoitotyön sekä asiakaslähtöisen hoitotyön tavoitteet, perusteet ja menetelmät. Opiskelija käyttää näyttöön perustuvaa tietoa hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija hallitsee potilaan kliinisen tutkimisen ja hoidon tarpeen arvioinnin menetelmiä.