Siirry suoraan sisältöön

Road to Hackathon (3 op)

Toteutuksen tunnus: IWZV0200-3003

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.08.2022 - 31.07.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Teknologiayksikkö
Toimipiste
Lutakon kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 25
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
Vastuuopettaja
Jouni Huotari
Ryhmät
TTK22KOHJ
Ohjelmistoalan osaajaksi -koulutus
Opintojakso
IWZV0200
Toteutukselle IWZV0200-3003 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Kolme pakollista osaa:
- videoihin tutustuminen ja suunnitelman teko varsinaista hackathonia varten
- varsinainen hackathon
- esitys (3 minuutin pitchaus videomuodossa)

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää, miten uudet teknologiat tulevat muuttamaan työympäristöjä. Opiskelija tuntee uusiin teknologioihin liittyviä käsitteitä ja termejä. Opiskelijalla on käsitys uusien teknisten ratkaisujen tuomista mahdollisuuksista, (eettisistä) haasteista ja uhkakuvista. Perehtyessään johonkin uuteen teknologiaan opiskelijaa oppii myös itsenäiseen, elinikäistä oppimista tukevaan työskentelytapaan.

Osana oppimisprosessiasi on oppia vähintään yhtä uutta huipputeknologiaa ja sen sovelluksia valitulla teknologian alalla. Tämä pitää sisällään seuraavat oppimistulokset:
- valmius tutkia uusia teknologioita niiden erikoistumisalueen eturintamassa
- kyky tehdä hakuja kirjallisuudessa, käyttää kriittisesti tietokantoja ja muita tiedonlähteitä
- kyky ottaa käyttöön elinikäinen oppiminen

EUR-ACE: Tieto ja ymmärrys 
EUR-ACE: Tutkimukset ja tiedonhaku 

Sisältö

Course prepares its students to participate a hackathon event.
Hackathon brings students, universities and companies under the same roof for limited period. For a student it offers possibility to network with like-minded people, solve real-life problems and meet their future employee.
Following topics are discussed during the course
1. Why participate a hackathon
2. Team and roles
3. Design thinking
4. Technologies and environments
5. Storytelling/pitching
6. Choosing the challenge
7. Practical arrangement before and during the event
8. Priorities and scheduling during the event

Aika ja paikka

Voit valita sopivan ajan ja paikan itse.

Oppimateriaalit

Verkko-oppimisympäristössä julkaistava sähköinen materiaali.

Opetusmenetelmät

- luennot
- itseopiskelu
- verkko-opinnot
- webinaarit
- pienryhmätyöskentely
- harjoitustyöt
- oppimistehtävät
- seminaarit (hackathon)

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Hackathon perustuu todelliseen ongelmaan/toimeksiantoon.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Mahdollinen tentin ajankohta ja toteutustapa ilmoitetaan opintojakson ensimmäisellä kerralla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Hyväksilukemisen menettelytavat kuvataan tutkintosäännössä ja opinto-oppaassa. Opintojakson opettaja antaa lisätietoa mahdollisista opintojakson erityiskäytänteistä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste (1 op) tarkoittaa keskimäärin 27 tunnin työtä.
- videoluennot 4 h
- esitehtävä (suunnitelma) 12 h
- varsinaiseen hackathoniin osallistuminen 24-48 h
- oppimispäiväkirjan teko 12-24 h
- videoesityksen teko/viimeistely 5 h
Yhteensä 81 h

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Besides the participation and presenting results of the hackathon, we evaluate the content and presentation as follows:
- Content is novel, aligned with the communication objective and clearly targeted at the needs of the specific audience.
- The customer benefits and market opportunity are clear, compelling and believable.
- The idea is feasible and viable.
- The presentation is clearly and logically organised.

Esitietovaatimukset

-

Lisätiedot

Arviointi perustuu oppimispäiväkirjaan ja sen liitteenä olevaan dokumentaatioon (valokuviin), tärkeimpänä pitchauksesta tehty video.

Siirry alkuun