Projektinjohto (5 op)
Toteutuksen tunnus: TRRTP003-3008
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 04.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 30.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologiayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 45
Koulutus
- Rakennus- ja yhdyskuntatekniikka (AMK)
Opettaja
- Janne Koskenkorva
- Petri Pelkonen
Ryhmät
-
TRY22S1Rakennus- ja yhdyskuntatekniikka (AMK)
- 11.01.2024 08:00 - 10:30, Projektinjohto TRRTP003-3008
- 18.01.2024 08:00 - 10:30, Projektinjohto TRRTP003-3008
- 25.01.2024 08:00 - 10:30, Projektinjohto TRRTP003-3008
- 01.02.2024 08:00 - 10:30, Projektinjohto TRRTP003-3008
- 08.02.2024 08:00 - 10:30, Projektinjohto TRRTP003-3008
- 15.02.2024 08:00 - 10:30, Projektinjohto TRRTP003-3008
- 22.02.2024 08:00 - 10:30, Projektinjohto TRRTP003-3008
- 07.03.2024 08:00 - 10:30, Projektinjohto TRRTP003-3008
- 14.03.2024 08:00 - 10:30, Projektinjohto TRRTP003-3008
- 21.03.2024 08:00 - 10:30, Projektinjohto TRRTP003-3008
- 28.03.2024 08:00 - 10:30, Projektinjohto TRRTP003-3008
- 04.04.2024 08:00 - 10:30, Projektinjohto TRRTP003-3008
- 11.04.2024 08:00 - 10:30, Projektinjohto TRRTP003-3008
- 18.04.2024 08:00 - 10:30, Projektinjohto TRRTP003-3008
- 25.04.2024 08:00 - 10:30, Projektinjohto TRRTP003-3008
Objectives
Opintojakson tarkoitus:
Tämän opintojakson tietoja ja taitoja tarvitset, jotta pystyt johtamaan rakennushankkeita tehokkaasti.
Opintojakson osaamiset:
- Matemaattis- Luonnontieteellinen osaaminen
- Teknologinen osaaminen
Opintojakson tavoite:
Osaat kertoa rakennushankkeen eri osapuolten rooleista, vastuista ja tehtävistä toteutusmuodoiltaan erilaisissa hankkeissa. Tiedät rakennushankkeen sopimusjuridiikan keskeisimmät sisällöt; urakka- ja työehtosopimusten sisältö ja laadinta sekä vastuut ja osapuolet.
Nämä ovat samalla opintojakson perustehtäviä.
Content
Rakennushankkeen osapuolet ja sopimusjuridiikka.
Learning materials and recommended literature
Luennoitsijan materiaali
Johtaminen: Keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit - Viitala, Jylhä. 2019
Projektihallinnan käsikirja - Pelin. 2011 tai uudempi.
Teaching methods
- Luennot / Verkkoluennot,
- Harjoitustyöt / Oppimistehtävät,
- Seminaarit / Workshopit,
- Webinaarit,
- jne.
Exam dates and retake possibilities
Arvostelun perustana harjoitustyöt ja tentti
Alternative completion methods
Opinnollistaminen moduulikuvauksessa esitetyllä tavalla.
Student workload
- Luennot 42h
- Itsenäinen työskentely 92h
( sisältäen mm: harjoitustyöt, kotitehtävät, tenttiin valmistautuminen)
- Yhteensä 134 h
Further information for students
Arviointimenetelmät:
- Harjoitustyö / Oppimistehtävät,
- Jatkuva näyttö
- Itsearviointi
Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa, laadullista ja kriteeriperusteista. Opiskelijan itsearvioinnilla on tärkeä rooli arvioinnissa.
Ks. myös Arviointi
Evaluation scale
0-5
Evaluation criteria, satisfactory (1-2)
Välttävä (1): Opiskelija tunnistaa kaikki osaamistavoitteissa kuvatut asiat, ymmärtää niiden merkityksen ja hän osaa suorittaa opintojakson tavoitteiden mukaiset perustehtävät.
Tyydyttävä (2): Edellisten lisäksi opiskelija osaa kuvata opintojaksolla käsiteltyjä aiheita systemaattisesti.
Evaluation criteria, good (3-4)
Hyvä (3): Edellisten lisäksi opiskelija osaa kuvata eri ratkaisujen vaikutuksia ja tehdä perusteltuja valintoja vaihtoehtojen välillä.
Kiitettävä (4): Edellisten lisäksi opiskelija osaa soveltaa oppimaansa itsenäisesti ja arvioida tekemiään ratkaisuja.
Evaluation criteria, excellent (5)
Erinomainen (5): Edellisten lisäksi opiskelija osoittaa opintojakson sisältöjen syvällistä tuntemusta ja kykyä jäsentää ja analysoida ratkaisujen vaikutuksia laajemmin.
Prerequisites
Talonrakennustekniikan perusteet
Lisätiedot
Pätevyydet:
Opintojakso on osa rakennusinsinöörin työnjohtajan pätevyyksiin kuuluvia opintoja (Ympäristöministeriön ohje rakentamisen työnjohtotehtävien vaativuusluokista ja työnjohtajien kelpoisuudestaYM4/601/2015).
Opintojakson sisältö noudattaa ammattikorkeakoulujen ja rakennusteollisuuden kanssa yhteistyössä vuonna 2019 laatimaa rakennustuotannon ohjeellista opetussuunnitelmaa.