Skip to main content

Basic of Service Business (10 cr)

Code: MP00BA24-3009

General information


Enrollment
01.08.2023 - 24.08.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2023 - 31.07.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Face-to-face
Unit
School of Business
Campus
Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Bachelor's Degree Programme in Service Business
Teachers
Tomi Hiltunen
Groups
ZJAG23SMP
Avoin AMK, marata, korkeakoulupolku
MPT23S1
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
ZJAMPT23S1
Avoin AMK, marata, AMK-polut, palveluliiketoiminta, päivätoteutus
Course
MP00BA24

Realization has 14 reservations. Total duration of reservations is 94 h 0 min.

Time Topic Location
Fri 08.03.2024 time 08:00 - 17:00
(9 h 0 min)
Palveluliiketoiminnan perusteet MP00BA24-3009_ "Ilmiölähtöinen jakso kentäll
Fri 15.03.2024 time 08:00 - 17:00
(9 h 0 min)
Palveluliiketoiminnan perusteet MP00BA24-3009_ "Ilmiölähtöinen jakso kentäll
Fri 22.03.2024 time 08:00 - 17:00
(9 h 0 min)
Palveluliiketoiminnan perusteet MP00BA24-3009_ "Ilmiölähtöinen jakso kentäll
Wed 03.04.2024 time 10:30 - 11:30
(1 h 0 min)
Palveluliiketoiminnan perusteet MP00BA24-3009
R35BP07.1 Monimuototila
R35BP07.2 Monimuototila
Fri 05.04.2024 time 08:00 - 17:00
(9 h 0 min)
Palveluliiketoiminnan perusteet MP00BA24-3009_ "Ilmiölähtöinen jakso kentäll
Wed 10.04.2024 time 10:30 - 11:30
(1 h 0 min)
Palveluliiketoiminnan perusteet MP00BA24-3009
R35BP07.1 Monimuototila Marata/LIKE
R35BP07.2 Monimuototila Marata/LIKE
Fri 12.04.2024 time 08:00 - 17:00
(9 h 0 min)
Palveluliiketoiminnan perusteet MP00BA24-3009_ "Ilmiölähtöinen jakso kentäll
Fri 19.04.2024 time 08:00 - 17:00
(9 h 0 min)
Palveluliiketoiminnan perusteet MP00BA24-3009_ "Ilmiölähtöinen jakso kentäll
Wed 24.04.2024 time 10:30 - 11:30
(1 h 0 min)
Palveluliiketoiminnan perusteet MP00BA24-3009
R35BP07.1 Monimuototila Marata/LIKE
R35BP07.2 Monimuototila Marata/LIKE
Fri 26.04.2024 time 08:00 - 17:00
(9 h 0 min)
Palveluliiketoiminnan perusteet MP00BA24-3009_ "Ilmiölähtöinen jakso kentäll
Fri 03.05.2024 time 08:00 - 17:00
(9 h 0 min)
Palveluliiketoiminnan perusteet MP00BA24-3009_ "Ilmiölähtöinen jakso kentäll
Fri 10.05.2024 time 08:00 - 17:00
(9 h 0 min)
Palveluliiketoiminnan perusteet MP00BA24-3009_ "Ilmiölähtöinen jakso kentäll
Wed 15.05.2024 time 10:30 - 11:30
(1 h 0 min)
Palveluliiketoiminnan perusteet MP00BA24-3009
R35BP07.1 Monimuototila Marata/LIKE
R35BP07.2 Monimuototila Marata/LIKE
Fri 17.05.2024 time 08:00 - 17:00
(9 h 0 min)
Palveluliiketoiminnan perusteet MP00BA24-3009_ "Ilmiölähtöinen jakso kentäll
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

0-5

Objective

After the course you recognize service business' operational environment, business models and forms. You are familiar with the concept of service and hospitality and their implementation into practice. You know also what means customer, consumer and user. You recognize the relevance of needs and diversity as factors influencing customers' actions. You recognize your own role as service designer and your customer service abilities.

Content

Service company's operational environment
Hospitality business' business models and forms
Hospitality
Characteristics of service
Customer service person and service provider
Interaction with customers and challenging situations
Concepts of customer, consumer and user

Materials

- Viitala, R. & Jylhä, E.2013. Liiketoimintaosaaminen – menestyvän yrityksen perusta. Edita Publishing Oy.

- Matkailun suuntana kestävä ja turvallinen tulevaisuus. Työ-, ja elinkeinoministeriö. 2021

- Toimialojen näkymät: Matkailuala. Työ-, ja elinkeinoministeriö. 2021

Teaching methods

Luennot, ryhmätehtävät, pienryhmätehtävät, projektioppiminen, ilmiölähtöinen oppiminen

Employer connections

Opintojaksolla tullaan tutustumaan opintojakson ilmiöihin käytännön tasolla kentän yhteistyöyrityksissä
Lisäksi opintojaksolla voi käydä vierailijoita elinkeinoelämän yrityksistä.

Completion alternatives

Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen)
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Työn opinnollistaminen
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta

Student workload

- Kurssi on kuormitukseltaan 10 op, vastaten 270 tunnin työmäärää. Työmäärä jakautuu seuraavasti:
- Luennot 20 h
- Demot 20 h
- Ilmiölähtöinen oppiminen kentällä 160 h
- Raportin ohjaus 8 h
- Loppuraportti ja materiaaleihin tutustuminen 62 h

- Kurssiin tulee liittymään kentällä suoritettava jakso, joissa tarkastellaan kurssin aiheita käytännön tasolla
- Luokkahuoneopetuksen, tapahtumiin osallistumisen ja ryhmätöiden lisäksi opiskelijan ajankäyttöön vaikuttaa omatoiminen kirjallisuuden lukeminen.

Assessment criteria, satisfactory (1)

1: You recognize operational environments and business models. You are familiar with the concept of service and its implementation into practice. You are familiar with the terms customer, consumer, user and customership. You recognize the meaning of customers' needs and diversity as factors that influence their actions. You recognize your own role as a service provider and some of your own customer service abilities.

2: You apply your knowledge of the operational environments of service businesses and their business models into practice. You can describe the concept of service and its real world meaning. You can explain the terms customer, consumer, user and customership. You can explain the meaning of customers' needs and diversity as factors that influence their actions. You recognize your own role as a service provider and your customer service abilities, and can affect your own actions in said tasks.

Assessment criteria, good (3)

3: You can analyse the operational environment and the business models of a service company. You manage the concept of service and its real world meaning. You manage the terms customer, consumer, user and customership. You can analyse the meaning of customers' needs and diversity as factors that influence their actions. You manage both your own role as a service provider and your customer service skills.

4: In addition to all above, you can analyse your knowledge and create a holistic understanding of the courses themes.

Assessment criteria, excellent (5)

5: You can assess the operational environment and the business models of a service business. You can assess the terminology of service and their real world meaning. You can rationalise and explain the meaning of customers' needs and diversity as factors that influence their actions. You can critically evaluate both your role as a service provider and your customer service skills.

Further information

Avoin amk 5 (sisältyy max-määrään)+
Avoin amk 5 (Gradian korkeakoulupolkulaiset sis. max-määrään)

Go back to top of page