Research and Development (5 op)
Toteutuksen tunnus: ZZPP0620-3152
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.02.2024 - 11.02.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
12.02.2024 - 20.05.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Toimipiste
- Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 40
- Opettajat
- Piotr Krawczyk
- Ryhmät
-
HBI24VKKBachelor’s degree in Business Administration, Kedge Business School
- Opintojakso
- ZZPP0620
Toteutuksella on 21 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 63 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 04.03.2024 klo 15:00 - 18:00 (3 t 0 min) |
Research and Development ZZPP0620-3152 |
R35B117
Oppimistila
|
To 07.03.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Research and Development ZZPP0620-3152 |
R35F306
Oppimistila
|
Ma 11.03.2024 klo 15:00 - 18:00 (3 t 0 min) |
Research and Development ZZPP0620-3152 |
R35B117
Oppimistila
|
To 14.03.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Research and Development ZZPP0620-3152 |
R35F306
Oppimistila
|
Ma 18.03.2024 klo 15:00 - 18:00 (3 t 0 min) |
Research and Development ZZPP0620-3152 |
R35B117
Oppimistila
|
To 21.03.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Research and Development ZZPP0620-3152 |
R35D205
Tulikari Auditorio
|
Ma 25.03.2024 klo 15:00 - 18:00 (3 t 0 min) |
Research and Development ZZPP0620-3152 |
R35B117
Oppimistila
|
To 28.03.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Research and Development ZZPP0620-3152 |
R35G301
Oppimistila
|
To 04.04.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Research and Development ZZPP0620-3152 |
R35EP02
Oppimistila
|
Ma 08.04.2024 klo 15:00 - 18:00 (3 t 0 min) |
Research and Development ZZPP0620-3152 |
R35B117
Oppimistila
|
To 11.04.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Research and Development ZZPP0620-3152 |
R35F208
Oppimistila
|
Ma 15.04.2024 klo 15:00 - 18:00 (3 t 0 min) |
Research and Development ZZPP0620-3152 |
R35B117
Oppimistila
|
To 18.04.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Research and Development ZZPP0620-3152 |
R35D205
Tulikari Auditorio
|
Ma 22.04.2024 klo 15:00 - 18:00 (3 t 0 min) |
Research and Development ZZPP0620-3152 |
R35F305
Oppimistila
|
To 25.04.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Research and Development ZZPP0620-3152 |
R35EP02
Oppimistila
|
Ma 29.04.2024 klo 15:00 - 18:00 (3 t 0 min) |
Research and Development ZZPP0620-3152 |
R35B117
Oppimistila
|
To 02.05.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Research and Development ZZPP0620-3152 |
R35EP02
Oppimistila
|
Ma 06.05.2024 klo 15:00 - 18:00 (3 t 0 min) |
Research and Development ZZPP0620-3152 |
R35B117
Oppimistila
|
Ma 13.05.2024 klo 15:00 - 18:00 (3 t 0 min) |
Research and Development ZZPP0620-3152 |
R35B117
Oppimistila
|
To 16.05.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Research and Development ZZPP0620-3152 |
R35EP02
Oppimistila
|
Ma 20.05.2024 klo 15:00 - 18:00 (3 t 0 min) |
Research and Development ZZPP0620-3152 |
R35B117
Oppimistila
|
Arviointiasteikko
0-5
Sisällön jaksotus
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Weekly lectures, workshops, and assignments.
Fall semester the course ends at the latest in the third week of December.
Spring semester the course ends at the latest at the end of May.
More details to be announced during the course.
Tavoitteet
Opintojakson tarkoitus
Opintojakson tarkoituksena on perehdyttää opiskelijaa kehittämis- ja tutkimustoiminnan perusteisiin ja tukea opinnäytetyön tekemistä.
Opintojakson osaamiset:
Eettinen osaaminen
Kansainvälisyys- ja viestintäosaaminen
Oppimisen ja tiedonhallinnan osaaminen
EUR-ACE akkreditoidut tutkinto-ohjelmat
Tutkimukset ja tiedonhaku
Tekniikan soveltaminen käytäntöön
Viestintä ja tiimityö
Opintojakson tavoitteet
Opiskelijana tunnet opinnäytetyötä tukevien kehittämis- ja tutkimusprosessien eri vaiheet, kehittämis- ja tutkimusotteet, sekä aineistonkeruun ja analyysien yleisimmät vaihtoehdot. Osaat valita opinnäytetyöhösi sopivan kehittämis- tai tutkimusotteen ja – menetelmät (aineistonkeruu- ja analysointimenetelmät). Tunnet JAMKin opinnäytetyöprosessin, osaat laatia opinnäytetyön aihe-ehdotuksen ja suunnitelman, jossa perustelet tekemäsi menetelmälliset valinnat. Tunnet opinnäytetyötä koskevan tutkimusetiikan ja toimit niiden ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteiden mukaisesti.
Sisältö
Tutkimusprosessi (tutkimusasetelma: tutkimusongelma, tutkimuskysymys, tutkimusote, aineistonkeruu- ja analyysimenetelmät, luotettavuustarkastelu, avoin tiede)
Opinnäytetyön geneerinen rakenne, arviointikriteerit ja valmiiden töiden arviointiharjoitukset
Tutkimusetiikka ja hyvä tieteellinen tai taiteellinen käytäntö
Kuvaileva kirjallisuuskatsaus menetelmänä
- tutkimuskysymysten asettaminen, aineiston haku ja hankinta, aineiston keruu, aineiston laadun arviointi ja aineiston analysointi
Kvalitatiivinen tutkimus:
- yleisimmät kvalitatiiviset aineistonkeruumenetelmät, analyysimenetelmät, luotettavuustarkastelu
Kvantitatiivinen tutkimus:
- aineistonkeruu, mitta-asteikot, otanta, aineiston analysointimenetelmät perustasolla hyödyntämällä esim. Webropolin analysointimenetelmiä (esim. tunnusluvut, suora jakauma, ristiintaulukointi, tilastollinen merkitsevyys), määrällisen tutkimuksen luotettavuustarkastelu (reliabiliteetti ja validiteetti)
Tutkimuksellinen kehittämistoiminta:
- kehittämisongelmien/-kysymysten asettaminen, kehittämismenetelmien valinta, aineistonkeruu ja analysointi, tutkimuksellisen kehittämistoiminnan luotettavuuden arviointi
Opinnäytetyön aihe-ehdotuksen laadinta
Aika ja paikka
The primary mode of delivery is a combination of in-class activities on campus and online lectures. The lectures will be recorded to support opportunities for 24/7 learning. The in-class activities deepen the learning in the forms of tutorials, individual and group work, reflection and guidance.
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Oppimateriaalit
Textbook:
Research methods for Business Students; Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill, additional virtual material available
Please Note ! Research methods for business students, 4th ed. 2006 / Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill is now freely available to you via JAMK on-campus and Intranet Library
JAMK's thesis-related directions in the Study Guide
School-specific directions on the dedicated learning platform and
Elmo Student
Online study materials on Information retrieval
Stevens, J., & Crawford, S. 2014. Project reporting instructions. Adapted from Raportointiohje [Reporting instructions] by Liukko, S., & Perttula, S. 2013. JAMK University of Applied Sciences’ open learning materials. Accessed on 12 March 2014. Retrieved from http - //oppimateriaalit.jamk.fi/project reporting instructions
Other relevant materials.
Opetusmenetelmät
The primary mode of delivery is a combination of in-class activities on campus and online lectures. The lectures will be recorded to support opportunities for 24/7 learning. The in-class activities deepen the learning in the forms of tutorials, individual and group work, reflection and guidance.
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Lectures, course project/group assignments, thesis proposal/individual assignment, exam test.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Thesis as part of double degree diploma and/or overseas internship.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Exam is held online.
There is 1 retake possibility. Specific time and date are announced after the grading of the first attempt and are available in the course workspace.
Kansainvälisyys
The course is available for Double Degree students and Study Abroad students from JAMK's partner institutions around the world.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
The primary mode of delivery is a combination of in-class activities on campus and online lectures. The lectures will be recorded to support opportunities for 24/7 learning. The in-class activities deepen the learning in the forms of tutorials, individual and group work, reflection and guidance.
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Total 125-155 hours split among virtual study, assignments, and independent study.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Välttävä 1
Opiskelija tuntee kehittämis- ja tutkimusprosessin vaiheet. Hän tietää, miten hankkia omaa kehittämis- tai tutkimusaluettaan koskevaa tutkimustietoa. Opiskelija tietää keskeisiä tutkimus- ja kehittämismenetelmiä ja osaa kuvailla niiden eroja. Opiskelija tuntee opinnäytetyöhön liittyvät eettiset periaatteet ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteet. Hän toimiin näiden mukaisesti.
Tyydyttävä 2
Opiskelija osaa hankkia omaa kehittämis- tai tutkimusaluettaan koskevaa tietoa. Hän tunnistaa kehittämis- ja tutkimusmenetelmien soveltamismahdollisuuksia. Opiskelija tuntee opinnäytetyöhön liittyvät eettiset periaatteet ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteet. Hän toimiin näiden mukaisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä 3
Opiskelija osaa itsenäisesti hankkia kehittämis- tai tutkimusaluettaan koskevaa tietoa sekä arvioida sitä. Hän osaa valita opinnäytetyöhönsä soveltuvan kehittämis- tai tutkimusmenetelmän. Opiskelija tuntee opinnäytetyöhön liittyvät eettiset periaatteet ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteet. Hän toimiin näiden mukaisesti.
Kiitettävä 4
Opiskelija osaa itsenäisesti hankkia kehittämis- tai tutkimusaluettaan koskevaa tietoa sekä arvioida sitä kriittisesti. Opiskelija osaa valita omaan kehittämis- tai tutkimustyöhönsä soveltuvan kehittämis- tai tutkimusotteen ja -menetelmän ja perustella valintansa. Opiskelija tuntee opinnäytetyöhön liittyvät eettiset periaatteet ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteet. Hän toimiin näiden mukaisesti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen 5
Opiskelija osaa hankkia kehittämis- tai tutkimusaluettaan koskevaa tietoa ja kykenee lähdekritiikkiin
Hän osaa analysoida kehittämis- ja tutkimusmenetelmien eroja ja perustella kehittämis- tai tutkimusmenetelmien valinnan opinnäytetyöhönsä. Opiskelija tuntee opinnäytetyöhön liittyvät eettiset periaatteet ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteet. Hän toimiin näiden mukaisesti.
Lisätiedot
Open UAS: 4 (included in the total capacity)