Siirry suoraan sisältöön

Research and Development (5 op)

Toteutuksen tunnus: ZZPP0620-3152

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.02.2024 - 11.02.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
12.02.2024 - 20.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 40
Opettajat
Piotr Krawczyk
Ryhmät
HBI24VKK
Bachelor’s degree in Business Administration, Kedge Business School
Opintojakso
ZZPP0620

Toteutuksella on 21 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 63 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 04.03.2024 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
Research and Development ZZPP0620-3152
R35B117 Oppimistila
To 07.03.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Research and Development ZZPP0620-3152
R35F306 Oppimistila
Ma 11.03.2024 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
Research and Development ZZPP0620-3152
R35B117 Oppimistila
To 14.03.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Research and Development ZZPP0620-3152
R35F306 Oppimistila
Ma 18.03.2024 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
Research and Development ZZPP0620-3152
R35B117 Oppimistila
To 21.03.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Research and Development ZZPP0620-3152
R35D205 Tulikari Auditorio
Ma 25.03.2024 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
Research and Development ZZPP0620-3152
R35B117 Oppimistila
To 28.03.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Research and Development ZZPP0620-3152
R35G301 Oppimistila
To 04.04.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Research and Development ZZPP0620-3152
R35EP02 Oppimistila
Ma 08.04.2024 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
Research and Development ZZPP0620-3152
R35B117 Oppimistila
To 11.04.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Research and Development ZZPP0620-3152
R35F208 Oppimistila
Ma 15.04.2024 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
Research and Development ZZPP0620-3152
R35B117 Oppimistila
To 18.04.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Research and Development ZZPP0620-3152
R35D205 Tulikari Auditorio
Ma 22.04.2024 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
Research and Development ZZPP0620-3152
R35F305 Oppimistila
To 25.04.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Research and Development ZZPP0620-3152
R35EP02 Oppimistila
Ma 29.04.2024 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
Research and Development ZZPP0620-3152
R35B117 Oppimistila
To 02.05.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Research and Development ZZPP0620-3152
R35EP02 Oppimistila
Ma 06.05.2024 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
Research and Development ZZPP0620-3152
R35B117 Oppimistila
Ma 13.05.2024 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
Research and Development ZZPP0620-3152
R35B117 Oppimistila
To 16.05.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Research and Development ZZPP0620-3152
R35EP02 Oppimistila
Ma 20.05.2024 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
Research and Development ZZPP0620-3152
R35B117 Oppimistila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0-5

Sisällön jaksotus

Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Weekly lectures, workshops, and assignments.
Fall semester the course ends at the latest in the third week of December.
Spring semester the course ends at the latest at the end of May.
More details to be announced during the course.

Tavoitteet

Opintojakson tarkoitus
Opintojakson tarkoituksena on perehdyttää opiskelijaa kehittämis- ja tutkimustoiminnan perusteisiin ja tukea opinnäytetyön tekemistä.

Opintojakson osaamiset:
Eettinen osaaminen
Kansainvälisyys- ja viestintäosaaminen
Oppimisen ja tiedonhallinnan osaaminen

EUR-ACE akkreditoidut tutkinto-ohjelmat
Tutkimukset ja tiedonhaku
Tekniikan soveltaminen käytäntöön
Viestintä ja tiimityö

Opintojakson tavoitteet
Opiskelijana tunnet opinnäytetyötä tukevien kehittämis- ja tutkimusprosessien eri vaiheet, kehittämis- ja tutkimusotteet, sekä aineistonkeruun ja analyysien yleisimmät vaihtoehdot. Osaat valita opinnäytetyöhösi sopivan kehittämis- tai tutkimusotteen ja – menetelmät (aineistonkeruu- ja analysointimenetelmät). Tunnet JAMKin opinnäytetyöprosessin, osaat laatia opinnäytetyön aihe-ehdotuksen ja suunnitelman, jossa perustelet tekemäsi menetelmälliset valinnat. Tunnet opinnäytetyötä koskevan tutkimusetiikan ja toimit niiden ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteiden mukaisesti.

Sisältö

Tutkimusprosessi (tutkimusasetelma: tutkimusongelma, tutkimuskysymys, tutkimusote, aineistonkeruu- ja analyysimenetelmät, luotettavuustarkastelu, avoin tiede)

Opinnäytetyön geneerinen rakenne, arviointikriteerit ja valmiiden töiden arviointiharjoitukset

Tutkimusetiikka ja hyvä tieteellinen tai taiteellinen käytäntö

Kuvaileva kirjallisuuskatsaus menetelmänä
- tutkimuskysymysten asettaminen, aineiston haku ja hankinta, aineiston keruu, aineiston laadun arviointi ja aineiston analysointi

Kvalitatiivinen tutkimus:
- yleisimmät kvalitatiiviset aineistonkeruumenetelmät, analyysimenetelmät, luotettavuustarkastelu

Kvantitatiivinen tutkimus:
- aineistonkeruu, mitta-asteikot, otanta, aineiston analysointimenetelmät perustasolla hyödyntämällä esim. Webropolin analysointimenetelmiä (esim. tunnusluvut, suora jakauma, ristiintaulukointi, tilastollinen merkitsevyys), määrällisen tutkimuksen luotettavuustarkastelu (reliabiliteetti ja validiteetti)

Tutkimuksellinen kehittämistoiminta:
- kehittämisongelmien/-kysymysten asettaminen, kehittämismenetelmien valinta, aineistonkeruu ja analysointi, tutkimuksellisen kehittämistoiminnan luotettavuuden arviointi

Opinnäytetyön aihe-ehdotuksen laadinta

Aika ja paikka

The primary mode of delivery is a combination of in-class activities on campus and online lectures. The lectures will be recorded to support opportunities for 24/7 learning. The in-class activities deepen the learning in the forms of tutorials, individual and group work, reflection and guidance.

Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).

Oppimateriaalit

Textbook:
Research methods for Business Students; Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill, additional virtual material available
Please Note ! Research methods for business students, 4th ed. 2006 / Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill is now freely available to you via JAMK on-campus and Intranet Library
JAMK's thesis-related directions in the Study Guide
School-specific directions on the dedicated learning platform and
Elmo Student
Online study materials on Information retrieval

Stevens, J., & Crawford, S. 2014. Project reporting instructions. Adapted from Raportointiohje [Reporting instructions] by Liukko, S., & Perttula, S. 2013. JAMK University of Applied Sciences’ open learning materials. Accessed on 12 March 2014. Retrieved from http - //oppimateriaalit.jamk.fi/project reporting instructions


Other relevant materials.

Opetusmenetelmät

The primary mode of delivery is a combination of in-class activities on campus and online lectures. The lectures will be recorded to support opportunities for 24/7 learning. The in-class activities deepen the learning in the forms of tutorials, individual and group work, reflection and guidance.

Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Lectures, course project/group assignments, thesis proposal/individual assignment, exam test.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Thesis as part of double degree diploma and/or overseas internship.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Exam is held online.
There is 1 retake possibility. Specific time and date are announced after the grading of the first attempt and are available in the course workspace.

Kansainvälisyys

The course is available for Double Degree students and Study Abroad students from JAMK's partner institutions around the world.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

The primary mode of delivery is a combination of in-class activities on campus and online lectures. The lectures will be recorded to support opportunities for 24/7 learning. The in-class activities deepen the learning in the forms of tutorials, individual and group work, reflection and guidance.

Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).

Total 125-155 hours split among virtual study, assignments, and independent study.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Välttävä 1
Opiskelija tuntee kehittämis- ja tutkimusprosessin vaiheet. Hän tietää, miten hankkia omaa kehittämis- tai tutkimusaluettaan koskevaa tutkimustietoa. Opiskelija tietää keskeisiä tutkimus- ja kehittämismenetelmiä ja osaa kuvailla niiden eroja. Opiskelija tuntee opinnäytetyöhön liittyvät eettiset periaatteet ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteet. Hän toimiin näiden mukaisesti.

Tyydyttävä 2
Opiskelija osaa hankkia omaa kehittämis- tai tutkimusaluettaan koskevaa tietoa. Hän tunnistaa kehittämis- ja tutkimusmenetelmien soveltamismahdollisuuksia. Opiskelija tuntee opinnäytetyöhön liittyvät eettiset periaatteet ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteet. Hän toimiin näiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä 3
Opiskelija osaa itsenäisesti hankkia kehittämis- tai tutkimusaluettaan koskevaa tietoa sekä arvioida sitä. Hän osaa valita opinnäytetyöhönsä soveltuvan kehittämis- tai tutkimusmenetelmän. Opiskelija tuntee opinnäytetyöhön liittyvät eettiset periaatteet ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteet. Hän toimiin näiden mukaisesti.

Kiitettävä 4
Opiskelija osaa itsenäisesti hankkia kehittämis- tai tutkimusaluettaan koskevaa tietoa sekä arvioida sitä kriittisesti. Opiskelija osaa valita omaan kehittämis- tai tutkimustyöhönsä soveltuvan kehittämis- tai tutkimusotteen ja -menetelmän ja perustella valintansa. Opiskelija tuntee opinnäytetyöhön liittyvät eettiset periaatteet ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteet. Hän toimiin näiden mukaisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen 5
Opiskelija osaa hankkia kehittämis- tai tutkimusaluettaan koskevaa tietoa ja kykenee lähdekritiikkiin
Hän osaa analysoida kehittämis- ja tutkimusmenetelmien eroja ja perustella kehittämis- tai tutkimusmenetelmien valinnan opinnäytetyöhönsä. Opiskelija tuntee opinnäytetyöhön liittyvät eettiset periaatteet ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteet. Hän toimiin näiden mukaisesti.

Lisätiedot

Open UAS: 4 (included in the total capacity)

Siirry alkuun