Kehittämis- ja tutkimustoiminta (5 op)
Toteutuksen tunnus: ZZPP0620-3157
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
20.11.2023 - 04.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
08.01.2024 - 20.05.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Toimipiste
- Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Business Information Technology
- Opettajat
- Ilari Miikkulainen
- Ryhmät
-
HTG21S1Bachelor's Degree Programme in Business Information Technology
- Opintojakso
- ZZPP0620
Toteutuksella on 11 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 27 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 04.03.2024 klo 13:15 - 15:45 (2 t 30 min) |
Research and Development ZZPP0620-3157 |
R35BP05.1
Monimuototila
R35BP05.2 Monimuototila |
Ma 11.03.2024 klo 13:15 - 15:45 (2 t 30 min) |
Research and Development ZZPP0620-3157 |
R35BP05.1
Monimuototila
R35BP05.2 Monimuototila |
Ma 18.03.2024 klo 13:15 - 15:45 (2 t 30 min) |
Research and Development ZZPP0620-3157 |
R35G201
Oppimistila
|
Ma 25.03.2024 klo 13:15 - 15:45 (2 t 30 min) |
Research and Development ZZPP0620-3157 |
R35BP05.1
Monimuototila
R35BP05.2 Monimuototila |
Ma 08.04.2024 klo 13:15 - 15:45 (2 t 30 min) |
Research and Development ZZPP0620-3157 |
R35BP05.1
Monimuototila
R35BP05.2 Monimuototila |
Ma 15.04.2024 klo 13:15 - 15:45 (2 t 30 min) |
Research and Development ZZPP0620-3157 |
R35BP05.1
Monimuototila
R35BP05.2 Monimuototila |
Ma 22.04.2024 klo 13:15 - 15:45 (2 t 30 min) |
Research and Development ZZPP0620-3157 |
R35BP05.1
Monimuototila
R35BP05.2 Monimuototila |
Ma 29.04.2024 klo 13:15 - 15:45 (2 t 30 min) |
Research and Development ZZPP0620-3157 |
R35BP05.1
Monimuototila
R35BP05.2 Monimuototila |
Ma 06.05.2024 klo 13:15 - 15:45 (2 t 30 min) |
Research and Development ZZPP0620-3157 |
R35BP05.1
Monimuototila
R35BP05.2 Monimuototila |
Ma 13.05.2024 klo 13:15 - 15:45 (2 t 30 min) |
Research and Development ZZPP0620-3157 |
R35BP05.1
Monimuototila
R35BP05.2 Monimuototila |
Ma 20.05.2024 klo 13:15 - 15:45 (2 t 30 min) |
Research and Development ZZPP0620-3157 |
R35BP05.1
Monimuototila
R35BP05.2 Monimuototila |
Arviointiasteikko
0-5
Sisällön jaksotus
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Weekly lectures, workshops, and assignments.
More details to be announced during the course.
Tavoitteet
Opintojakson tarkoitus
Opintojakson tarkoituksena on perehdyttää opiskelijaa kehittämis- ja tutkimustoiminnan perusteisiin ja tukea opinnäytetyön tekemistä.
Opintojakson osaamiset:
Eettinen osaaminen
Kansainvälisyys- ja viestintäosaaminen
Oppimisen ja tiedonhallinnan osaaminen
EUR-ACE akkreditoidut tutkinto-ohjelmat
Tutkimukset ja tiedonhaku
Tekniikan soveltaminen käytäntöön
Viestintä ja tiimityö
Opintojakson tavoitteet
Opiskelijana tunnet opinnäytetyötä tukevien kehittämis- ja tutkimusprosessien eri vaiheet, kehittämis- ja tutkimusotteet, sekä aineistonkeruun ja analyysien yleisimmät vaihtoehdot. Osaat valita opinnäytetyöhösi sopivan kehittämis- tai tutkimusotteen ja – menetelmät (aineistonkeruu- ja analysointimenetelmät). Tunnet JAMKin opinnäytetyöprosessin, osaat laatia opinnäytetyön aihe-ehdotuksen ja suunnitelman, jossa perustelet tekemäsi menetelmälliset valinnat. Tunnet opinnäytetyötä koskevan tutkimusetiikan ja toimit niiden ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteiden mukaisesti.
Sisältö
Tutkimusprosessi (tutkimusasetelma: tutkimusongelma, tutkimuskysymys, tutkimusote, aineistonkeruu- ja analyysimenetelmät, luotettavuustarkastelu, avoin tiede)
Opinnäytetyön geneerinen rakenne, arviointikriteerit ja valmiiden töiden arviointiharjoitukset
Tutkimusetiikka ja hyvä tieteellinen tai taiteellinen käytäntö
Kuvaileva kirjallisuuskatsaus menetelmänä
- tutkimuskysymysten asettaminen, aineiston haku ja hankinta, aineiston keruu, aineiston laadun arviointi ja aineiston analysointi
Kvalitatiivinen tutkimus:
- yleisimmät kvalitatiiviset aineistonkeruumenetelmät, analyysimenetelmät, luotettavuustarkastelu
Kvantitatiivinen tutkimus:
- aineistonkeruu, mitta-asteikot, otanta, aineiston analysointimenetelmät perustasolla hyödyntämällä esim. Webropolin analysointimenetelmiä (esim. tunnusluvut, suora jakauma, ristiintaulukointi, tilastollinen merkitsevyys), määrällisen tutkimuksen luotettavuustarkastelu (reliabiliteetti ja validiteetti)
Tutkimuksellinen kehittämistoiminta:
- kehittämisongelmien/-kysymysten asettaminen, kehittämismenetelmien valinta, aineistonkeruu ja analysointi, tutkimuksellisen kehittämistoiminnan luotettavuuden arviointi
Opinnäytetyön aihe-ehdotuksen laadinta
Aika ja paikka
The primary mode of delivery is a in-class lectures and activities on campus.
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Oppimateriaalit
The materials will be announced on the first lecture. As a starting point, however:
JAMK's thesis-related directions in the Study Guide
School-specific directions on the dedicated learning platform and
Elmo Student
Online study materials on Information retrieval
Stevens, J., & Crawford, S. 2014. Project reporting instructions. Adapted from Raportointiohje [Reporting instructions] by Liukko, S., & Perttula, S. 2013. JAMK University of Applied Sciences’ open learning materials. Accessed on 12 March 2014. Retrieved from http - //oppimateriaalit.jamk.fi/project reporting instructions
Opetusmenetelmät
The primary mode of delivery is an in-class activities on campus.
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Lectures, course project/group assignments, thesis proposal/individual assignment, exam test.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Detailed and up-to-date information is available in the course workspace (Learning Environment).
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
No alternative ways to complete.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Total 125-155 hours
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Välttävä 1
Opiskelija tuntee kehittämis- ja tutkimusprosessin vaiheet. Hän tietää, miten hankkia omaa kehittämis- tai tutkimusaluettaan koskevaa tutkimustietoa. Opiskelija tietää keskeisiä tutkimus- ja kehittämismenetelmiä ja osaa kuvailla niiden eroja. Opiskelija tuntee opinnäytetyöhön liittyvät eettiset periaatteet ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteet. Hän toimiin näiden mukaisesti.
Tyydyttävä 2
Opiskelija osaa hankkia omaa kehittämis- tai tutkimusaluettaan koskevaa tietoa. Hän tunnistaa kehittämis- ja tutkimusmenetelmien soveltamismahdollisuuksia. Opiskelija tuntee opinnäytetyöhön liittyvät eettiset periaatteet ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteet. Hän toimiin näiden mukaisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä 3
Opiskelija osaa itsenäisesti hankkia kehittämis- tai tutkimusaluettaan koskevaa tietoa sekä arvioida sitä. Hän osaa valita opinnäytetyöhönsä soveltuvan kehittämis- tai tutkimusmenetelmän. Opiskelija tuntee opinnäytetyöhön liittyvät eettiset periaatteet ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteet. Hän toimiin näiden mukaisesti.
Kiitettävä 4
Opiskelija osaa itsenäisesti hankkia kehittämis- tai tutkimusaluettaan koskevaa tietoa sekä arvioida sitä kriittisesti. Opiskelija osaa valita omaan kehittämis- tai tutkimustyöhönsä soveltuvan kehittämis- tai tutkimusotteen ja -menetelmän ja perustella valintansa. Opiskelija tuntee opinnäytetyöhön liittyvät eettiset periaatteet ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteet. Hän toimiin näiden mukaisesti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen 5
Opiskelija osaa hankkia kehittämis- tai tutkimusaluettaan koskevaa tietoa ja kykenee lähdekritiikkiin
Hän osaa analysoida kehittämis- ja tutkimusmenetelmien eroja ja perustella kehittämis- tai tutkimusmenetelmien valinnan opinnäytetyöhönsä. Opiskelija tuntee opinnäytetyöhön liittyvät eettiset periaatteet ja hyvän tieteellisen käytännön periaatteet. Hän toimiin näiden mukaisesti.
Lisätiedot
Open UAS: 4 (included in the total capacity)