Cross Reality (5 op)
Toteutuksen tunnus: HTGP0330-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
18.11.2024 - 09.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
13.01.2025 - 19.05.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Toimipiste
- Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 25
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Business Information Technology
- Opettajat
- Kalle Raijonkari
- Ryhmät
-
HTG23S1Bachelor's Degree Programme in Business Information Technology
-
ZJA25KIAvoin amk, tiko
- Opintojakso
- HTGP0330
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
The object of the course:
Have you ever wondered what kind of technologies hides behind the term Cross Reality, XR? Do you know that the XR consists of Virtual Reality, Augmented Reality and Mixed Reality (and others yet to be invented)? If you do you might be perhaps interested in developing to these environments?
If you answered "yes" this course might suit you well!
Course competences:
Cross-disciplinary competence in games
The learning objectives of the course:
The goal for your studies in this course is to get familiar with different aspects of Cross Reality, to learn to use technologies and frameworks to develop content in the XR. You will also learn how the XR is applied in different industries.
Sisältö
In this course we will focus on getting familiar with different (HW) equipment and tools to support the development in Cross Reality. We will learn how the XR industry is making development projects and how they are using the modern technology to develop and to capture real-life environments.
Oppimateriaalit
Bucher J. Storytelling for Virtual Reality Methods and Principles for Crafting Immersive Narratives, 2017
Opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan luokkaopetuksena ja yksilötehtävinä. Kurssi koostuu tapaustutkimuksista ja ongelmalähtöisestä sekä projektiperusteisesta oppimisesta. Kurssi toteutetaan yleisluentoina, oppimistehtävinä ja käytännön projektityönä. Kurssin opetuskieli on englanti.
Kurssin aikana opiskelija perehtyy erilaisiin XR-teknologioihin ja -laitteisiin, sekä oppii XR-kehityksen perusperiaatteet Unityn XR Interaction Toolkittiä sekä AR Foundationia hydöyntäen. Kurssin aikana opiskelija tuottaa MVP:n XR-applikaatiosta.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kurssilla vieraileva asiantuntijaluento.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssilla ei ole tenttiä.
Kurssin arviointi perustuu XR-projektiin, jolla opiskelijat näyttävät oppimistaan. Pienemmät tehtävät, kurssiaktiivisuus ja itsearviointi vaikuttavat myös kurssin arvosanaan.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sinulla on oikeus hakea osaamisen tunnistamista ja tunnustamista, jos sinulla on aiemmin hankittua osaamista (esimerkiksi muualla suoritettuja korkeakouluopintoja), joita voidaan katsoa hyväksi nyt suoritettavaan tutkintoon.
Osaamisen tunnistamisessa ja tunnustamisessa on kolme päätapaa: hyväksilukeminen (korvaaminen, sisällyttäminen) ja muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen sekä opinnollistaminen. Lisätietoa JAMKin tutkintosäännössä, luku 17.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin noin 27 tuntia opiskelua, eli 5 opintopistettä vastaa noin 135 tuntia.
135 tunnin opiskelukuorma jakautuu seuraavasti:
Kontaktiopetus: ~45 hours
XR-projekti: ~30 hours
Itsenäinen opiskelu: ~60 hours
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Sufficient (1): You have knowledge in the area of Cross Reality. You know the concepts and terms of Cross Reality and you know what they mean. You know the tools and technologies that can be used to develop in XR.
Satisfactory (2): You understand how the tools and technologies can be used to develop XR-projects in various industries.You also understand why it is meaningful to use possibilities the XR offers.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Good (3): You understand the concepts and tools in Cross Reality and can apply them in real-life development project. You have an understanding to select the ones that suits best for the problem at hand.
Very good (4): You understand the concepts and tools in Cross Reality thoroughly and will be able to analyze the impact of the develop product. You can work in a steering role in the development projects.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Excellent (5): You can analytically discuss about the concepts in Cross Reality and present and defend (based on knowledge and evidence) your opinions. You can question the presented information and give valid options. You can work as team lead in the development projects.
Esitietovaatimukset
You will need to have game engine skills to attend this course. To be an effective XR-developer you need to have solid project management skills and overall understanding of the software engineering.
Lisätiedot
Avoin amk 5
EduFutura 5