Skip to main content

Markkinoinnin automaatio (4 op)

Toteutuksen tunnus: HL00BD61-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.08.2024 - 22.08.2024

Ajoitus

26.08.2024 - 18.12.2024

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoimintayksikkö

Toimipiste

Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Liiketalous (AMK)

Opettaja

  • Nina Viertorinne

Ryhmät

  • ZJA24SH
    Avoin amk, lita
  • HTL22S1
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma (AMK)
  • HTL22SIY
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma (AMK)
  • 27.08.2024 08:00 - 09:30, Markkinoinnin automaatio HL00BD61-3004
  • 03.09.2024 08:00 - 09:30, Markkinoinnin automaatio HL00BD61-3004
  • 10.09.2024 08:00 - 09:30, Markkinoinnin automaatio HL00BD61-3004
  • 17.09.2024 08:00 - 09:30, Markkinoinnin automaatio HL00BD61-3004
  • 24.09.2024 08:00 - 09:30, Markkinoinnin automaatio HL00BD61-3004
  • 01.10.2024 08:00 - 09:30, Markkinoinnin automaatio HL00BD61-3004
  • 08.10.2024 08:00 - 09:30, Markkinoinnin automaatio HL00BD61-3004
  • 22.10.2024 08:00 - 09:30, Markkinoinnin automaatio HL00BD61-3004
  • 29.10.2024 08:00 - 09:30, Markkinoinnin automaatio HL00BD61-3004
  • 12.11.2024 08:00 - 09:30, Markkinoinnin automaatio HL00BD61-3004
  • 26.11.2024 08:00 - 09:30, Markkinoinnin automaatio HL00BD61-3004

Objectives

Opintojakson tarkoitus
Opintojaksolla hankit ja arvioit markkinoinnin automaatioon liittyvää tietoa, teorioita ja menetelmiä. Tunnistat, ymmärrät ja osaat kuvata markkinoinnin automaation prosessin. Tunnistat markkinoinnin automaation merkityksen liiketoiminnassa. Tutustut automaation vaatiman sisältömarkkinoinnin tavoitteisiin, logiikkaan ja keinoihin.

Opintojakson osaamiset
Oppimaan oppiminen
Liiketoimintaosaaminen


Opintojakson osaamistavoite
Opintojakson jälkeen osaat tuottaa markkinoinnin automaatioon soveltuvia sisältöjä. Tunnistat markkinoinnin automaation osaksi laajempaa markkinoinnin suunnittelun kokonaisuutta. Tunnet joitakin markkinoinnin automaation työkaluja ja osaat kuvata automatisoitavan asiakaspolun. Tiedät GDPR:n vaikutuksen verkossa tapahtuvaan myyntiin ja markkinointiin sekä asiakastiedon keräämiseen ja käyttöön.

Opintojaksolta saat valmiudet yrityksen markkinointiprosessien kehittämiseen ja automatisointiin.  

Content

Suunnittelet yritykselle liidien hankinnan ja markkinoinnin automaation prosessin. Harjoittelet sisältöjen tuottamista verkkoympäristöön. Tutustut markkinoinnin automaation ja sisällöntuotannon työkaluihin.

Time and location

Kontaktiopetus päiväryhmälle.
Verkko-osallistuminen mahdollista monimuoto-opiskelijoille.

Learning materials and recommended literature

King, A. K, 2015. Complete Guide to B2B Marketing, The: New Tactics, Tools, and Techniques to Compete in the Digital Economy
Muut oppimisympäristön materiaalit

Teaching methods

Yksilölliset oppimistehtävät
Pienryhmätyöskentely
Luennot tai webinaarit
Tentti

Practical training and working life connections

Vierailuluentoja
Harjoitustehtävä case-yritykseen,

Exam dates and retake possibilities

Tentin ajankohta ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Hylätyn tenttisuorituksen voi uusia kaksi kertaa opintojaksolla ilmoitettuna aikana.

Student workload

- luennot 18 tuntia
- oppimistehtävät ja opiskelumateriaaliin perehtyminen 60 tuntia
- tenttiin valmistautuminen ja tentti 30 tuntia

Yhteensä 108 opiskelijan työtuntia.

Content scheduling

Sisältömarkkinointi ja sisältöjen tuottaminen
Tietosuojaan liittyvät näkökulmat
Markkinoinnin automaation prosessi ja työkalut

Further information for students

Avoin amk 5

Opintojakso sisältää tentin. Ryhmätyön arviointi perustuu jatkuvaan palautteeseen.

Evaluation scale

0-5

Evaluation criteria, satisfactory (1-2)

Välttävä 1 Tunnet markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja -menetelmät. Osaat tehdä yksinkertaisen markkinoinnin automaation suunnitelman. Osaat tuottaa sisältöä automaation tueksi.

Tyydyttävä 2 Hallitset markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja -menetelmät. Osaat tehdä markkinoinnin automaation suunnitelman ja teet osittain tavoitteisiin perustuvia markkinointipäätöksiä. Osaat tuottaa osittain tavoitteisiin liittyvää sisältöä automaation tueksi.

Evaluation criteria, good (3-4)

Hyvä 3 Hallitset markkinoinnin automaation kokonaisuuden. Ymmärrät käsitteiden suhteet ja osaat tehdä valintoja markkinoinnin automaation suunnittelussa. Osaat tehdä tavoitteisiin perustuvia markkinointipäätöksiä. Osaat tuottaa tavoitteisiin soveltuvaa sisältöä automaation tueksi.

Kiitettävä 4 Hallitset markkinoinnin automaation kokonaisuuden ja osaat arvioida eri menetelmien tilanteeseen soveltuvuutta. Osaat kerätä, soveltaa ja välittää tietoa itsenäisesti. Raportoinnissasi hyödynnät lähteitä monipuolisesti. Teet toimivia strategisia valintoja markkinoinnin automaation suunnittelussa ja luotettavia markkinoinnin päätöksiä, jotka perustuvat selkeästi muodostettuihin tavoitteisiin. Tuotat tavoitteisiin ja kohderyhmälle soveltuvaa, visuaalisesti havainnollistettua sisältöä automaation tueksi.

Evaluation criteria, excellent (5)

Erinomainen 5 Hallitset markkinoinnin automaation kokonaisuuden ja osaat yhdistää sen yrityksen strategiaan. Arvioit kriittisesti ja perustelet tekemäsi valinnat. Keräät, sovellat ja välität tietoa itsenäisesti. Raportoinnissasi hyödynnät lähteitä monipuolisesti ja kriittisesti. Suunnittelet erilaisia strategiaan pohjautuvia markkinoinnin automaation ratkaisuja. Osaat tehdä luotettavia markkinoinnin päätöksiä, jotka perustuvat selkeästi muodostettuihin tavoitteisiin. Osaat itsenäisesti tuottaa tavoitteisiin ja kohderyhmälle soveltuvaa, visuaalisesti vaikuttavaa sisältöä automaation tueksi. Perustelet kriittisesti tekemäsi valinnat.

Prerequisites

Markkinoinnin perusteiden hallinta, digitaalisen markkinoinnin perusosaaminen