Skip to main content

Music Pedagogy in the Early Stages of Life (4 cr)

Code: KP00CC92-3001

General information


Enrollment
18.11.2024 - 09.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2025 - 19.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Face-to-face
Unit
School of Health and Social Studies
Campus
Finnish Music Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor's Degree Programme in Music Pedagogue, Early Childhood Music Education and Cultural Well-being
Teachers
Leena Kangastalo
Groups
KPV24S1
Varhaisiän musiikkikasvatus ja kulttuurihyvinvointi tutkinto-ohjelma (AMK)
Course
KP00CC92

Realization has 17 reservations. Total duration of reservations is 44 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 14.01.2025 time 14:30 - 17:00
(2 h 30 min)
Musiikkipedagogiikka elämän alkuvaiheessa KP00CC92-3001
P18_238 Luova luokka Jamk
Tue 21.01.2025 time 14:30 - 17:00
(2 h 30 min)
Musiikkipedagogiikka elämän alkuvaiheessa KP00CC92-3001
P18_238 Luova luokka Jamk
Tue 28.01.2025 time 14:30 - 17:00
(2 h 30 min)
Musiikkipedagogiikka elämän alkuvaiheessa KP00CC92-3001
P18_238 Luova luokka Jamk
Tue 04.02.2025 time 14:30 - 17:00
(2 h 30 min)
Musiikkipedagogiikka elämän alkuvaiheessa KP00CC92-3001
P18_238 Luova luokka Jamk
Tue 11.02.2025 time 14:30 - 17:00
(2 h 30 min)
Musiikkipedagogiikka elämän alkuvaiheessa KP00CC92-3001
P18_238 Luova luokka Jamk
Tue 18.02.2025 time 14:30 - 17:00
(2 h 30 min)
Musiikkipedagogiikka elämän alkuvaiheessa KP00CC92-3001
P18_238 Luova luokka Jamk
Tue 04.03.2025 time 14:30 - 17:00
(2 h 30 min)
Musiikkipedagogiikka elämän alkuvaiheessa KP00CC92-3001
P18_238 Luova luokka Jamk
Tue 11.03.2025 time 14:30 - 17:00
(2 h 30 min)
Musiikkipedagogiikka elämän alkuvaiheessa KP00CC92-3001
P18_238 Luova luokka Jamk
Tue 18.03.2025 time 14:30 - 17:00
(2 h 30 min)
Musiikkipedagogiikka elämän alkuvaiheessa KP00CC92-3001
P18_238 Luova luokka Jamk
Tue 25.03.2025 time 14:30 - 17:00
(2 h 30 min)
Musiikkipedagogiikka elämän alkuvaiheessa KP00CC92-3001
P18_238 Luova luokka Jamk
Tue 01.04.2025 time 14:30 - 17:00
(2 h 30 min)
Musiikkipedagogiikka elämän alkuvaiheessa KP00CC92-3001
P18_238 Luova luokka Jamk
Tue 08.04.2025 time 14:30 - 17:00
(2 h 30 min)
Musiikkipedagogiikka elämän alkuvaiheessa KP00CC92-3001
P18_238 Luova luokka Jamk
Tue 15.04.2025 time 14:30 - 17:00
(2 h 30 min)
Musiikkipedagogiikka elämän alkuvaiheessa KP00CC92-3001
P18_238 Luova luokka Jamk
Tue 22.04.2025 time 14:30 - 17:00
(2 h 30 min)
Musiikkipedagogiikka elämän alkuvaiheessa KP00CC92-3001
P18_238 Luova luokka Jamk
Tue 29.04.2025 time 13:00 - 17:00
(4 h 0 min)
Musiikkipedagogiikka elämän alkuvaiheessa KP00CC92-3001
P18_238 Luova luokka Jamk
Tue 06.05.2025 time 14:30 - 17:00
(2 h 30 min)
Musiikkipedagogiikka elämän alkuvaiheessa KP00CC92-3001
P18_238 Luova luokka Jamk
Tue 13.05.2025 time 14:30 - 17:00
(2 h 30 min)
Musiikkipedagogiikka elämän alkuvaiheessa KP00CC92-3001
P18_238 Luova luokka Jamk
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

Pass/Fail

Objective

After the course, you will understand the importance of music in supporting the child's comprehensive development. You are aware of the importance of supporting musical interaction between parent and child and take into account the principles of inclusion in early childhood music teaching. You are able to use and apply the working methods and methods of music education when planning and implementing goal-oriented and experiential music activities in groups of expectant mothers, small children and parents.

You understand the importance of music in supporting the well-being of people of all ages.

You will learn to evaluate and develop your theoretical and practical competence as well as your guidance skills in teaching.

Content

The starting points, goals, working methods and methods of early childhood music education
Parent-child interaction in early childhood music education.
Principles of inclusion in guidance..
Basics of music education during the waiting period.
Goal-oriented music and art education activities for children under 3 years of age and their families.

Materials

KARPPINEN, S., PUURULA, A. ja RUOKONEN, I. (toim.) 2007. Elämysten alkupolulla. Helsinki: Finn Lectura.
LINDEBERG-PIIROINEN, A. & RUOKONEN, I. (toim.) 2017. Musiikki varhaiskasvatuksessa -käsikirja. Classicus Oy.
AHONEN, L. & ROSS, P. 2021.Untuvikot. Alle 3-vuotiaiden pedagogiikka. PS-Kustannus.
RUOKONEN, I.(toim.) 2022. Ilmaisun ilo. Käsikirja 0-8 vuotiaiden taito- ja taidekasvatukseen. PS-kustannus.

Teaching methods

You will participate in lessons, including lectures, demonstrations and workshops. You will practice group guidance in your student group, familiarising yourself with music education materials for children under the age of three. You will work independently with other students in a small group, making a mini-project for families with children in a community, for example. cultural clinic, art museum, kindergarten.
You will learn about early childhood music education and the work of a music teacher by following groups of children whose ages vary.
You write a learning diary describing the development of your learning process.
The materials and assignments of the course are in an e-learning environment, where you also return all the tasks you have done.

Employer connections

You observe the lessons in a place of your choice, for example in a Muskaristudio, the music groups of parish or private music schools.

The mini-project is implemented in a nearby place, eg in kindergartens, an art museum.

Completion alternatives

Osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen: Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen)

Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Opinnollistaminen.
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.

Student workload

4 cr = 108 h
lectures, demos 35 - 40 h
Mini project 38 h
Individual and group assignments 30 h

Assessment criteria, approved/failed

Successful completion of the course requires active participation and attendance.

You understand the importance of supporting a child's comprehensive development as well as the importance and principles of supporting musical interaction between parent and child in early childhood music teaching.

You are familiar with the planning and implementation of music education activities in accordance with the objectives of early childhood music education.You know how to use and apply the working methods of music education.

Qualifications

You have learned about the basics of music education, early childhood music education or early childhood education.

Go back to top of page