User-Centered Design (5 op)
Toteutuksen tunnus: YTSP0400-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.08.2024 - 31.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
26.08.2024 - 18.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Teknologiayksikkö
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Master's Degree Programme in Information Technology, Full Stack Software Development
- Opettajat
- Jouni Huotari
- Vastuuopettaja
- Jouni Huotari
- Ryhmät
-
YTS24S1Master of Engineering, Degree Programme in Information Technology, Full Stack Software Development
-
YTS24S1AVOMaster of Engineering, Degree Programme in Information Technology, Full Stack Software Development
- Opintojakso
- YTSP0400
Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 23 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Pe 13.09.2024 klo 14:30 - 19:30 (5 t 0 min) |
User-Centered Design YTSP0400-3006 |
P2_D426
Mediatekniikka
P2_D505 Koivuluokka (aik) |
Pe 27.09.2024 klo 14:30 - 19:30 (5 t 0 min) |
User-Centered Design YTSP0400-3006 |
P2_D426
Mediatekniikka
|
Pe 11.10.2024 klo 14:30 - 19:00 (4 t 30 min) |
User-Centered Design YTSP0400-3006 |
Teams
|
Pe 01.11.2024 klo 14:30 - 19:00 (4 t 30 min) |
User-Centered Design YTSP0400-3006 |
Teams
|
Pe 13.12.2024 klo 14:30 - 19:00 (4 t 30 min) |
User-Centered Design YTSP0400-3006 |
P2_D426
Mediatekniikka
|
Arviointiasteikko
0-5
Sisällön jaksotus
The course starts in the beginning of September. During the first workshop, you present your potential application idea. After that, there are three other workshops (once a month). The final seminar takes place during December.
Tavoitteet
You understand the terminology and principles of human-centered design. You can apply tools to create an user interface and a clickable prototype, and use usability evaluation methods to gather user requirements and feedback for software development .
Sisältö
The key topics are:
- Concepts, models, methods, procedures, and processes for user-centered design and development of systems and services
- Designing and delivering user experience (UX)
- User interface construction
- Usability evaluation
Aika ja paikka
Online (Teams) and f2f (Dynamo building); approximately one workshop per month.
Oppimateriaalit
Verkko-oppimisympäristössä julkaistava sähköinen materiaali.
Opetusmenetelmät
- luennot (online)
- itseopiskelu ja verkko-opinnot
- pienryhmätyöskentely
- harjoitustyöt, ja oppimistehtävät
- loppuseminaari
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
- UCD-projekti pienryhmissä
Kansainvälisyys
Small (international) group working on the same project idea
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Hyväksilukemisen menettelytavat kuvataan tutkintosäännössä ja opinto-oppaassa. Opintojakson opettaja antaa lisätietoa mahdollisista opintojakson erityiskäytänteistä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi opintopiste (1 op) tarkoittaa keskimäärin 27 tunnin työtä.
- luennot 8 h
- harjoitustyöt ja työpajat 20 h
- tehtävät 72 h
- itsenäinen työskentely 35 h
Yhteensä 135 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
The evaluation is based on the quality of the four workshop implementations (a total of 80 points). In addition, all the quizzes must be passed. For the grades 1 and 2, you need to get 20 and 30 points, respectively.
To pass the course, you know the basics of user-centered design and you can analyse the usability and user experience. In addition, you can design a simple user interface based on a requirement definition of an idea.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
For the grades 3 and 4, you need to get 50 and 70 points, respectively.
You know the theory on user-centered design and you can analyse the usability and user experience. You can design a user interface and a clickable prototype based on a requirement definition.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
For the grade 5, you need to get at least 85 points.
You demonstrate mastery of the theory on user-centered design and you can analyse the usability and user experience in a versatile manner. You can design an extraordinary user interface for a clickable prototype based on a requirement definition.
Esitietovaatimukset
Aiempi osaaminen ohjelmistokehityksestä
Lisätiedot
Evaluation methods include continuous feedback (from teacher), self-assessment, and peer evaluation.
Evaluation is based on the quality of the workshop assignments and the final seminar containing both documentation and the oral presentations.