Siirry suoraan sisältöön

User-Centered Design (5 op)

Toteutuksen tunnus: YTSP0400-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2024 - 31.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.08.2024 - 18.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Teknologiayksikkö
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 35
Koulutus
Master's Degree Programme in Information Technology, Full Stack Software Development
Opettajat
Jouni Huotari
Vastuuopettaja
Jouni Huotari
Ryhmät
YTS24S1
Master of Engineering, Degree Programme in Information Technology, Full Stack Software Development
YTS24S1AVO
Master of Engineering, Degree Programme in Information Technology, Full Stack Software Development
Opintojakso
YTSP0400

Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 23 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Pe 13.09.2024 klo 14:30 - 19:30
(5 t 0 min)
User-Centered Design YTSP0400-3006
P2_D426 Mediatekniikka
P2_D505 Koivuluokka (aik)
Pe 27.09.2024 klo 14:30 - 19:30
(5 t 0 min)
User-Centered Design YTSP0400-3006
P2_D426 Mediatekniikka
Pe 11.10.2024 klo 14:30 - 19:00
(4 t 30 min)
User-Centered Design YTSP0400-3006
Teams
Pe 01.11.2024 klo 14:30 - 19:00
(4 t 30 min)
User-Centered Design YTSP0400-3006
Teams
Pe 13.12.2024 klo 14:30 - 19:00
(4 t 30 min)
User-Centered Design YTSP0400-3006
P2_D426 Mediatekniikka
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0-5

Sisällön jaksotus

The course starts in the beginning of September. During the first workshop, you present your potential application idea. After that, there are three other workshops (once a month). The final seminar takes place during December.

Tavoitteet

You understand the terminology and principles of human-centered design. You can apply tools to create an user interface and a clickable prototype, and use usability evaluation methods to gather user requirements and feedback for software development .

Sisältö

The key topics are:
- Concepts, models, methods, procedures, and processes for user-centered design and development of systems and services
- Designing and delivering user experience (UX)
- User interface construction
- Usability evaluation

Aika ja paikka

Online (Teams) and f2f (Dynamo building); approximately one workshop per month.

Oppimateriaalit

Verkko-oppimisympäristössä julkaistava sähköinen materiaali.

Opetusmenetelmät

- luennot (online)
- itseopiskelu ja verkko-opinnot
- pienryhmätyöskentely
- harjoitustyöt, ja oppimistehtävät
- loppuseminaari

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

- UCD-projekti pienryhmissä

Kansainvälisyys

Small (international) group working on the same project idea

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Hyväksilukemisen menettelytavat kuvataan tutkintosäännössä ja opinto-oppaassa. Opintojakson opettaja antaa lisätietoa mahdollisista opintojakson erityiskäytänteistä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste (1 op) tarkoittaa keskimäärin 27 tunnin työtä.
- luennot 8 h
- harjoitustyöt ja työpajat 20 h
- tehtävät 72 h
- itsenäinen työskentely 35 h
Yhteensä 135 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

The evaluation is based on the quality of the four workshop implementations (a total of 80 points). In addition, all the quizzes must be passed. For the grades 1 and 2, you need to get 20 and 30 points, respectively.

To pass the course, you know the basics of user-centered design and you can analyse the usability and user experience. In addition, you can design a simple user interface based on a requirement definition of an idea.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

For the grades 3 and 4, you need to get 50 and 70 points, respectively.

You know the theory on user-centered design and you can analyse the usability and user experience. You can design a user interface and a clickable prototype based on a requirement definition.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

For the grade 5, you need to get at least 85 points.

You demonstrate mastery of the theory on user-centered design and you can analyse the usability and user experience in a versatile manner. You can design an extraordinary user interface for a clickable prototype based on a requirement definition.

Esitietovaatimukset

Aiempi osaaminen ohjelmistokehityksestä

Lisätiedot

Evaluation methods include continuous feedback (from teacher), self-assessment, and peer evaluation.
Evaluation is based on the quality of the workshop assignments and the final seminar containing both documentation and the oral presentations.

Siirry alkuun