Siirry suoraan sisältöön

Strateginen markkinointi (7 op)

Toteutuksen tunnus: HBIB0022-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.11.2024 - 09.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2025 - 18.05.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
7 op
Lähiosuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 70
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in International Business (AMK)
Opettajat
Sunday Olaleye
Vastuuopettaja
Sunday Olaleye
Ryhmät
HBI23S1
Bachelor's Degree Programme in International Business
Opintojakso
HBIB0022

Toteutuksella on 17 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 42 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Ke 15.01.2025 klo 12:30 - 15:00
(2 t 30 min)
Strategic Marketing HBIB0022-3005
R35D205 Tulikari Auditorio (IB/LIKE)
Ke 22.01.2025 klo 12:30 - 15:00
(2 t 30 min)
Strategic Marketing HBIB0022-3005
R35D205 Tulikari Auditorio (IB/LIKE)
Ke 29.01.2025 klo 12:30 - 15:00
(2 t 30 min)
Strategic Marketing HBIB0022-3005
R35D205 Tulikari Auditorio (IB/LIKE)
Ke 05.02.2025 klo 12:30 - 15:00
(2 t 30 min)
Strategic Marketing HBIB0022-3005
R35D205 Tulikari Auditorio (IB/LIKE)
Ke 12.02.2025 klo 12:30 - 15:00
(2 t 30 min)
Strategic Marketing HBIB0022-3005
R35D205 Tulikari Auditorio (IB/LIKE)
Ke 19.02.2025 klo 12:30 - 15:00
(2 t 30 min)
Strategic Marketing HBIB0022-3005
R35D205 Tulikari Auditorio (IB/LIKE)
Ke 05.03.2025 klo 12:30 - 15:00
(2 t 30 min)
Strategic Marketing HBIB0022-3005
R35D205 Tulikari Auditorio (IB/LIKE)
Ke 12.03.2025 klo 12:30 - 15:00
(2 t 30 min)
Strategic Marketing HBIB0022-3005
R35D205 Tulikari Auditorio (IB/LIKE)
Ke 19.03.2025 klo 12:30 - 15:00
(2 t 30 min)
Strategic Marketing HBIB0022-3005
R35D205 Tulikari Auditorio (IB/LIKE)
Ke 26.03.2025 klo 12:30 - 15:00
(2 t 30 min)
Strategic Marketing HBIB0022-3005
R35D205 Tulikari Auditorio (IB/LIKE)
Ke 02.04.2025 klo 12:30 - 15:00
(2 t 30 min)
Strategic Marketing HBIB0022-3005
R35D205 Tulikari Auditorio (IB/LIKE)
Ke 09.04.2025 klo 12:30 - 15:00
(2 t 30 min)
Strategic Marketing HBIB0022-3005
R35D205 Tulikari Auditorio (IB/LIKE)
Ke 16.04.2025 klo 12:30 - 15:00
(2 t 30 min)
Strategic Marketing HBIB0022-3005
R35D205 Tulikari Auditorio (IB/LIKE)
Ke 23.04.2025 klo 12:30 - 15:00
(2 t 30 min)
Strategic Marketing HBIB0022-3005
R35D205 Tulikari Auditorio (IB/LIKE)
Ke 30.04.2025 klo 12:30 - 15:00
(2 t 30 min)
Strategic Marketing HBIB0022-3005
R35D205 Tulikari Auditorio (IB/LIKE)
Ke 07.05.2025 klo 12:30 - 15:00
(2 t 30 min)
Strategic Marketing HBIB0022-3005
R35D205 Tulikari Auditorio (IB/LIKE)
Ke 14.05.2025 klo 12:30 - 15:00
(2 t 30 min)
Strategic Marketing HBIB0022-3005
R35BP06 IT-tila Marata/Tourism/LIKE BTI/TEKN
R35B115 IT-tila UTI/TEKN IB/TA/LIKE
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Kurssi koostuu kahdesta osasta, jotka ovat teoreettinen ja käytännöllinen. Kurssin teoreettisessa osassa käsittelemme useita strategisia markkinoinnin kysymyksiä. Opimme kehittämään markkinointistrategioita ja suunnitelmia. Saamme kuluttajanäkemyksiä tutkimalla asiakasanalyysin ja kuluttajakäyttäytymisen käsitteitä. Keskustellaan siitä, miten tuote tai palvelu sijoitetaan tietylle kuluttajalle käyttämällä oikeita brändäystä, hinnoittelua, tuotekehitystä, kanavanhallintaa ja markkinointiviestintää koskevia strategioita. Käytännön osassa opiskelijat tekevät ryhmissä strategisen markkinointisuunnitelman.

Markkinoinnin keskeisten ideoiden ja ilmiöiden ymmärtäminen.
Markkinointianalyysitaidot
Kuinka suunnitella brändin asemointi ja rakentaa brändiomaisuutta
Strategisia aiheita ovat segmentointi, kohdistaminen, hintakilpailun hallinta, jakelukanavien kehittäminen ja strategian, markkinoinnin ja toiminnan yhdistäminen.
Uuden ja perinteisen median optimointi markkinointiviestintään
Lisäksi opiskelijat oppivat käsittelemään strategisia markkinoinnin kysymyksiä kehittämällä ja tuomalla markkinoille uuden tuotteen.

Kurssin tavoitteena on kehittää ILO:n noudattamista
*Opiskelija osaa arvioida kriittisesti, analysoida ja ymmärtää akateemisista ja ammattimaisista liiketoiminnallisista lähteistä saatavaa tietoa.
*Opiskelijat hankkivat liiketoiminnallisia taitoja soveltaa strategista markkinoinnin tietämystä tarkastellakseen akateemista kirjallisuutta kriittisesti; analysoi ja arvioi liiketoimintatietoja; harkita mahdollisia lähestymistapoja ja ennakoida tuloksia; ja tehdä tietoon perustuvia päätöksiä ja toimintasuunnitelmia, joiden tarkoituksena on luoda uutta arvoa.
*Opiskelijat hankkivat viestintätaidot kommunikoidakseen vastuullisesti ja tehokkaasti englanniksi suullisessa, kirjallisessa ja digitaalisessa muodossa akateemisissa ja ammatillisissa yhteyksissä.
*Opiskelijat hankkivat kulttuurienvälisiä yhteistyötaitoja osoittaakseen kulttuurienvälistä ryhmätyötä, johtamistaitoja ja konfliktinratkaisutaitoja.

Sisältö

Strateginen markkinointisuunnitelma
Strategisen markkinoinnin johtamisen ymmärtäminen
Markkinoinnin oivallusten taltiointi
Yhteydenpito asiakkaaseen
Strategian päättäminen: Tunnista segmentoinnin, kohdistamisen ja sijoittelun periaatteet.
Vahvan brändin rakentaminen
Brändin asemoinnin luominen
Kilpailuun vastaaminen ja kasvun edistäminen
Tuotestrategian asettaminen
Palveluiden suunnittelu ja hallinta
Hinnoittelustrategian ja -ohjelmien kehittäminen
Integroitujen markkinointikanavien suunnittelu ja hallinta
Markkinointiviestinnän johtaminen

Oppimateriaalit

Luentomateriaalit, oppikirjat, artikkelit, kirjan luvut, konferenssijulkaisut, tosielämän tapaustutkimukset.

Opetusmenetelmät

Fyysistä kontaktiopetusta käytetään, mukaan lukien luennot, työpajat, käytännön laboratoriot ja käännetty luokkahuonemenetelmä. Toimitustapa perustuu strategisen markkinoinnin käytännöllisyyteen, jossa analysoidaan kriittisesti eri toimialojen markkinoille pääsyä, kehitystä ja monipuolistamisstrategioita.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Hyödynnetään erilaisia tapoja yhdistää opiskelijat työelämään alumnivuorovaikutuksen ja vierailevien luentojen kautta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sinulla on oikeus hakea opintojen tunnustamista eRPL:n kautta Peppissä, jos sinulla on aiemmin suoritettua muualla yliopistosta suoritettua opiskelua, joka voidaan akkreditoida parhaillaan suorittamaasi tutkintoon.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työmäärä tällä kurssilla on 135 tuntia. Kurssin aikana tämä tarkoittaa 6,75 viikkotuntia opiskelua.

- Oppitunnit 32 tuntia

-Tehtävät, esitykset 48h

- Itsenäinen lukeminen ja tutkimus 55 t

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Riittävä (1)
Opiskelija pyrkii osoittamaan teoreettisen ja käsitteellisen tietonsa. Aihealueen hallinta on kuitenkin edelleen epäselvää.
Opiskelija ei osoita vakuuttavaa kykyä tunnistaa ja analysoida markkinoinnin ongelmia ja ratkaisuja niihin Tiimiympäristössä hän osallistuu sisältöön riittämättömästi eikä ole luotettava jäsen. Opiskelija yrittää kommunikoida ajatuksiaan, mutta hänen suullinen ja kirjallinen kommunikaationsa ovat hieman epäselviä. Opiskelijalla on heikkouksia tietotekniikan käytössä raporttien ja esitysten laatimisessa.

Tyydyttävä (2)
Opiskelija on osoittanut riittävän nykyaikaisen markkinoinnin teoreettisen ja käsitteellisen ymmärryksen hallinnan.
Opiskelija osoittaa olennaisen kyvyn tunnistaa ja analysoida markkinoinnin ongelmia ja ehdottaa ratkaisuja.
Opiskelija osaa esittää ajatuksensa riittävän hyvin suullisessa ja kirjallisessa viestinnässään. Opiskelijalla on tyydyttävä taito käyttää tietotekniikan työkaluja raportin ja esitysten laadinnassa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3)
Opiskelija on osoittanut hyvän markkinoinnin teoreettisen ja käsitteellisen ymmärryksen hallinnan.
Opiskelija osoittaa hyvää kykyä tunnistaa ja analysoida markkinoinnin ongelmia ja ehdottaa ratkaisuja.
Opiskelija osaa esittää ajatuksensa riittävästi suullisessa ja kirjallisessa viestinnässään. Opiskelija käyttää riittäviä tietoteknisiä työkaluja raportin ja esitysten laatimiseen.

Erittäin hyvä (4)
Opiskelija osoittaa erinomaisen teoreettisen ja käsitteellisen ymmärryksen markkinoinnista. Opiskelija osoittaa erinomaista markkinoinnin taitoa.
Opiskelija on erittäin hyvä tunnistamaan ja analysoimaan markkinoinnin ongelmia ja ehdottamaan ratkaisuja.
Opiskelija osaa erinomaisesti esittää ajatuksensa suullisessa ja kirjallisessa viestinnässään. Opiskelija osaa täydellisesti tietotekniikan työkalut raportin ja esitysten laatimiseen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5)
Opiskelija osoittaa poikkeuksellista teoreettista ja käsitteellistä ymmärrystä markkinoinnista. Opiskelija osoittaa erinomaista markkinoinnin taitoa.
Opiskelija osoittaa erinomaista kykyä tunnistaa, analysoida markkinoinnin ongelmia ja ehdottaa ratkaisuja
Opiskelija osaa erinomaisesti esittää ajatuksensa suullisessa ja kirjallisessa viestinnässään. Opiskelija on taitava tietotekniikan työkalujen käyttäjä raportin ja esityksen laatimiseen.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Yksittäinen tehtävä – artikkelitarkistus (5 %)
Yksittäinen tehtävä – artikkelin yhteenveto (5 %)
Ryhmätoimeksianto – Case Company (20 %)
Ryhmän esittely – Case Company (10 %)
Loppukoe (60 %)

Arvosana:
Arvosana 0 = 0-44 pistettä = Epäonnistui
Arvosana 1 = 45-54 pistettä
Arvosana 2 = 55-64 pistettä
Arvosana 3 = 65-74 pistettä
Arvosana 4 = 75-84 pistettä
Arvosana 5 = 85-100 pistettä

Esitietovaatimukset

Opiskelija on suorittanut ensimmäisen vuoden opinnot, erityisesti markkinoinnin periaatekurssi on suoritettu onnistuneesti.

Lisätiedot

Kurssin arviointi perustuu tapaustutkimukseen ja kriittiseen analyysiin nykyisistä ja tulevista strategisista markkinoinnin trendeistä. Se sisältää suullisen palautteen sekä kirjallisen palautteen Moodlen kautta.

Siirry alkuun