Siirry suoraan sisältöön

Multicultural work (5 op)

Toteutuksen tunnus: SOSS2031-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2024 - 22.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.10.2024 - 18.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Hyvinvointiyksikkö
Toimipiste
Lutakon kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 50
Koulutus
Sosionomi (AMK)
Opettajat
Jenni Koivumäki
Vastuuopettaja
Jenni Koivumäki
Ryhmät
SOS23SM2
Sosionomi (AMK)
SOS23SM
Sosionomi (AMK)
Opintojakso
SOSS2031

Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 20 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 29.10.2024 klo 13:00 - 17:00
(4 t 0 min)
Multicultural work SOSS2031-3007
P2_D311 Monimuototila
To 07.11.2024 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Multicultural work SOSS2031-3007
P2_D206 Mäntyluokka
Ma 11.11.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Multicultural work SOSS2031-3007
P2_D311 Monimuototila
Ma 18.11.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Multicultural work SOSS2031-3007
P2_D311 Monimuototila
Ti 03.12.2024 klo 12:30 - 16:30
(4 t 0 min)
Multicultural work SOSS2031-3007
Webinaari
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

After completing the course, you
- master the basic concepts of multicultural work, culture and identity and their meaning in integration process
- master integration and acculturation process to a new country and to a new culture
- learn to use culturally sensitive counselling and work orientation
- understand the meaning of a culturally conscious worker as preventing the process of prejudice and racism, interaction between people from different cultures

Sisältö

The contents of the course are multicultural work, immigration globally and in Finland, current issues in asylum seeker´s process, integration and acculturation process to a new country and to a new culture as well as integration services and legislation. The course also discusses the meaning of culture and consider culturally conscious worker: how to prevent the process of prejudice and racism and increase interaction between people from different cultures.

Aika ja paikka

Kurssi on verkkokurssi, mutta sinulla on mahdollisuus tulla kampukselle luokkaan, jos haluat. Toteutus tehdään hybridinä.

Oppimateriaalit

Launikari, Mika & Puukari, Sauli (Eds.) (2005) Multicultural guidance and counselling. Theoretical Foundations and Best Practices in Europe. Institute for Educational Research. University of Jyväskylä.

Opetusmenetelmät

Luennot, vierailijat, videot, ryhmätehtävät, keskustelut, oppimispäiväkirja ja osallistuminen monikulttuurisen ohjaustyön opintokäynteihin. Webinaarit järjestetään Zoomissa ja sen lisäksi sinulla on mahdollisuus tulla kampukselle, paikan päälle opiskelemaan.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakson aikana tehdään opintokäynti monikulttuuriseen työpaikkaan, jossa opiskelija tutustuu monikulttuuriseen työhön käytännössä 1 op, 27 tuntia.

Kansainvälisyys

Monikulttuuriset järjestöt

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Voit hakea hyväksilukua aiemmilla vastaavilla korkeakouluopinnoilla (sisältö/tavoitteet/laajuus). Osasuorituksia voit hakea myös työkokemuksella. Keskustele osaamisestasi opettajatutorisi kanssa ja tee tarvittaessa e-ahothakemus viimeistään kaksi viikkoa ennen opintojakson alkamista.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

135 tuntia (5 op)
Luennot 20 tuntia
Ennakkotehtävä ja muut tehtävät 43 tuntia
Monikulttuurinen ohjaustyö, opintokäynti 27 tuntia
Oppimispäiväkirja 40 tuntia
Reflektio ja palaute 5 tuntia

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1
The student can name the some concepts of multicultural work. The student can recognize some aspects of the concept of culture and identity.
The student knows some practices of integration process. The student can name some practices of culturally sensitive counselling. The student knows some of the usable services used among immigrants.

2
The student can name the basic concepts of multicultural work
The student can explain the meaning of culture and identity, The student can explain the successful integration
process. The student can name the good practices of culturally sensitive counselling. The student can name usable services among immigrants

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3
The student can present the basic concepts of multicultural work.
The student can explain the meaning of culture and identity in integration process. The student can explain the successful integration
process. The student can explain the good practices of culturally sensitive counselling. The student can name and classify the best usable services among immigrants.

4
The student can explain the basic concepts of multicultural work.
The student can analyze the meaning of culture and identity in integration process. The student knows how to support the successful integration
process. The student can plan and evaluate the good practices of culturally sensitive counselling. The student can compare about the best usable services among immigrants.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
The student can explain and compare the basic concepts of multicultural work. The student can analyze and interpret the meaning of culture and identity in integration process.
The student can make conclusions and support the successful integration
process. The student can plan, evaluate and implement the good practices of culturally sensitive counselling. The student can compare and make suggestions about the best usable services used among immigrants

Lisätiedot

Tähän toteutukseen tulee mukaan myös Kuntoutuksen ristiinopiskelun verkoston opiskelijoita (ei rajoitettu paikkamäärää).

Kurssin suorittaminen edellyttää luennoille osallistumisen, opintojakson itsenäisten tehtävien tekemisen, monikulttuurisen ohjaustyön opintokäynnit sekä oppimispäiväkirjan laatimisen. Opintojakson arvosana perustuu oppimispäiväkirjasta saatavaan arvosanaan.

Siirry alkuun