Siirry suoraan sisältöön

Management of Accessible Tourism Services (online) (5 op)

Toteutuksen tunnus: MT00CK85-3001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
17.03.2025 - 19.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Verkko-opetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in Tourism Management (AMK)
Opettajat
Petra Blinnikka
Ryhmät
MTM25VK
Bachelor's Degree Programme in Tourism Management,vaihto-opiskelu/Exchange studies
MTM23S1
Bachelor's Degree Programme in Tourism Management
ZJA25KM
Avoin amk, marata
ZJK25KM
Korkeakoulujen välinen yhteistyö, MARATA
MTM22S1
Bachelor's Degree Programme in Tourism Management
Opintojakso
MT00CK85
Toteutukselle MT00CK85-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Tämän opintojakson tarkoituksena on syventää ymmärrystäsi esteettömästä matkailusta. Opit, kuinka esteettömyyttä toteutetaan asiakaspalvelussa, tuotantoprosesseissa, tuotekehityksessä ja henkilöstöhallinnassa. Tämän opintojakson jälkeen ymmärrät, kuinka tärkeää on palvelu- ja asenneympäristö on esteettömien palveluiden ja palvelutuotannon johtamisessa, sekä tunnet erilaisia menetelmiä, joilla voidaan arvioida esteettömyyttä fyysisessä ympäristössä.

Osaamiset: Matkailuliiketoiminta, Eettisyys, Kestävä kehitys

Oppimistulokset: Osaat tunnistaa, kuinka esteettömyys voidaan ottaa huomioon sekä asiakaspalvelussa, tuotantoprosesseissa, tuotekehityksessä että henkilöstöhallinnassa. Ymmärrät palvelu- ja asenneympäristön merkityksen esteettömien palveluiden ja palvelutuotannon johtamisessa. Tunnistat menetelmiä fyysisen esteettömyyden arvioimiseksi. Osaat hyödyntää ymmärrystäsi esteettömien matkailupalveluiden kehittämisessä ja johtamisessa.

Sisältö

Palveluprosessit ja saavutettavuus
Esteetön palvelu- ja asennekulttuuri
Esteettömien palvelujen kehittäminen
Esteettömyyden arviointi
Esteettömien matkailupalvelujen johtaminen

Aika ja paikka

Opintojakso alkaa 17. maaliskuuta, jolloin Moodle-työtila avataan ja opiskelijat saavat ennakkotehtävän kurssille. Tällä kurssilla on viisi webinaaria ja webinaarien välissä opiskelijat opiskelevat itsenäisesti opettajan antamien ohjeiden mukaisesti.

Oppimateriaalit

Buhalis, D. & Darcy, S. (eds.) 2011. Accessible tourism. Concepts and issues. Channel View Publications.

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan virtuaalisesti. Opetus- ja oppimismenetelminä hyödynnetään:
* webinaareja
* oppimistehtäviä
* ryhmäkeskusteluja.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla hyödynnetään vierailijaluennoitsijoita sekä käytännön esimerkkejä matkaiualalta havainnollistamaan opintojaksojen sisältöjä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sinulla on oikeus hakea opintojesi hyväksilukemista, jos sinulla on aiemmin hankittua osaamista (esim. muualla suoritettuja yliopisto-opintoja), joka voidaan hyväksilukea parhaillaan suorittamaasi tutkintoon.

Aiemmin hankitun osaamisen tunnustaminen on mahdollista kolmella ensisijaisella tavalla: hyväksilukeminen (korvaaminen tai sisällyttäminen), informaalin oppimisen tunnustaminen ja opiskelu. Tarkemmat tiedot: Jamkin tutkintosääntö 17 §.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 27 tunnin työtä, eli viiden opintopisteen kuormitus on noin 135 tuntia. Kuorma jakautuu seuraavasti:
* verkkowebinaarit ja ryhmäkeskustelut 20
* itsenäiset harjoitustyöt ja muu itsenäinen työskentely (kirjallisuuden opiskelu, luennoille valmistautuminen) 115

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Välttävä 1: Ymmärrät, miten esteettömyys voidaan ottaa huomioon sekä asiakaspalvelussa, tuotantoprosesseissa, tuotekehityksessä että henkilöstöhallinnossa. Ymmärrät palvelu- ja asennekulttuurin tärkeyden esteettömien palvelujen ja palveluntuotannon johtamisessa. Tunnistat menetelmiä fyysisen esteettömyyden arvioimiseksi. Osaat hyödyntää ymmärrystäsi esteettömien matkailupalveluiden kehittämisessä ja johtamisessa.

Tyydyttävä 2: Ymmärrät, miten esteettömyys voidaan ottaa huomioon sekä asiakaspalvelussa, tuotantoprosesseissa, tuotekehityksessä että henkilöstöhallinnossa. Osaat selittää palvelu- ja asennekulttuurin tärkeyden esteettömien palvelujen ja palveluntuotannon johtamisessa. Luokittelet menetelmiä fyysisen esteettömyyden arvioimiseksi. Osaat hyödyntää ymmärrystäsi esteettömien matkailupalveluiden kehittämisessä ja johtamisessa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä 3: Löydät ratkaisuja siihen, kuinka esteettömyys voidaan ottaa huomioon sekä asiakaspalvelussa, tuotantoprosesseissa, tuotekehityksessä että henkilöstöhallinnossa. Voit selittää palvelu- ja asennettakulttuurin merkityksen esteettömien palvelujen ja palvelutuotannon hallinnassa. Näytät menetelmiä fyysisen esteettömyyden arvioimiseksi. Hyödynnät esteettömyyden ymmärrystäsi esteettömien matkailupalvelujen kehittämisessä ja hallinnassa.

Kiitettävä 4: Voit verrata erilaisia ratkaisuja esteettömyyden parantamiseen asiakaspalvelussa, tuotantoprosesseissa, tuotekehityksessä ja henkilöstöhallinnossa. Voit selittää palvelu- ja asennettakulttuurin merkityksen esteettömien palvelujen ja palvelutuotannon hallinnassa. Näytät menetelmiä fyysisen esteettömyyden arvioimiseksi. Sovellat esteettömyyden ymmärrystäsi esteettömien matkailupalvelujen kehittämisessä ja hallinnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen 5: Voit kriittisesti analysoida erilaisia ratkaisuja parantaaksesi asiakaspalvelun, tuotantoprosessien, tuotekehityksen ja henkilöstöhallinnan esteettömyyttä. Sovellat palvelun ja asennekulttuurin merkitystä esteettömien palveluiden ja palvelutuotannon johtamisessa. Sovellat menetelmiä fyysisen esteettömyyden arvioimiseksi. Sovellat esteettömyyden ymmärrystäsi matkailupalveluiden kehittämisessä ja johtamisessa

Esitietovaatimukset

Opiskelija ymmärtää esteettömään matkailuun liittyvät käsitteet. Hän tunnistaa esteettömien palveluiden asiakkaiden erityispiirteet ja tarpeet.

Lisätiedot

Avoin amk 5
Campusonline 20

Siirry alkuun