Individual guidance and support (5 cr)
Code: AE00CQ30-3001
General information
- Timing
-
04.06.2024 - 03.06.2027
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Face-to-face
- Unit
- School of Professional Teacher Education
- Campus
- Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 50 - 50
- Degree programmes
- Vocational Special Needs Teacher Education
- Teachers
- Tiina Parviainen
- Kaisa Räty
- Riikka Hongisto
- Kaija Peuna-Korpioja
- Groups
-
AJE24SJEAmmatillinen erityisopettajan koulutus
- Course
- AE00CQ30
Evaluation scale
Pass/Fail
Content scheduling
Opintojakso toteutetaan lukuvuoden 24-25 aikana.
Objective
Tällä opintojaksolla perehdyt yksilöllisiin oppimisen valmiuksiin, vahvuuksiin ja tuen tarpeisiin. Opit tun-nistamaan ja huomioimaan yksilöllisiä oppimisvalmiuksia ja tuen tarpeita ja suunnittelemaan opetusta niiden mukaisesti.
Tällä opintojaksolla kehität
Oppimisen ohjaamisen osaamistasi yksilöllisistä tuen tarpeista ja keinoista niiden tukemiseen.
Content
Yksilölliset vahvuudet ja tuen tarpeet, tuen tarpeisiin vastaaminen.
Materials
Ahonen, T. ym. 2019. Oppimisen vaikeudet. NMI.
Wenström, S. 2022. Kaikilla vahvuuksilla. PS-kustannus.
Niskanen, T. & Jussila, V. 2024. Nepsy –materiaalipakki ammattilaiselle. Santalahti.
Lisäksi eri oppimisen vaikeuksiin liittyvää kirjallisuutta
Teaching methods
Not available in English
Completion alternatives
Osaamisen hankkiminen:
Tällä opintojaksolla tavoitteena olevan osaamisen hankit perehtymällä erilaisiin tuen tarpeisiin, niiden tunnistamiseen ja tukeen ja tuen arviointiin.
Osaamisen osoittaminen:
Tavoitteena olevan osaamisen osoitat a) perehtymällä kirjallisuuteen ja materiaaleihin sekä koostamalla raportin työskentelystä sekä b) osaamisen jakamisen avulla oppimispiirissä vertaisarvioiden.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5op ja se merkitsee sinulta 135 tunnin työpanosta; lukemista, materiaalin han-kintaa, työskentelyn suunnittelua, toteutusta ja arviointia sekä raportointia.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksyttävän tason arviointikriteerit ovat
Oppimisen ohjaamisen osaaminen: yksilöllisen tuen tarpeen tunnistaminen ja tuen tarpeisiin vastaami-nen.
Further information
Arviointi on oppimistavoitteisiin pohjautuvaa ja laadullista. Prosessin arvioinnin välineitä ovat palautteet ja itsearviointi. Arviointiaineiston muodostavat raportti ja itsearviointi. Arviointipäätöksen tekee kouluttaja, kun kaikki oppimistehtävät on tehty.