Skip to main content

Inclusive pedagogy (4 cr)

Code: AE00CQ31-3001

General information


Timing
04.06.2024 - 03.06.2027
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Face-to-face
Unit
School of Professional Teacher Education
Campus
Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
50 - 50
Degree programmes
Vocational Special Needs Teacher Education
Teachers
Tiina Parviainen
Kaisa Räty
Riikka Hongisto
Kaija Peuna-Korpioja
Groups
AJE24SJE
Ammatillinen erityisopettajan koulutus
Course
AE00CQ31
No reservations found for realization AE00CQ31-3001!

Evaluation scale

Pass/Fail

Content scheduling

Opintojakso toteutetaan lukuvuoden 24-25 aikana.

Objective

Tällä opintojaksolla perehdyt inklusiiviseen pedagogiikkaan yksilöllisissä oppimisen tuen tarpeissa. Opit tunnistamaan ja huomioimaan yksilöllisiä tuen tarpeita ja suunnittelemaan pedagogisia ratkaisuja niiden perusteella ja käyttämään inklusiivisen pedagogiikan ja erityisopetuksen keinoja niiden tukemiseen.

Tällä opintojaksolla kehität
Oppimisen ohjaamisen osaamistasi yksilöllisiin tuen tarpeisiin vastaamisesta.

Content

Tuen tarpeisiin vastaaminen erityisen tuen ja inklusiivisen pedagogiikan avulla.

Materials

Roiha, A. 2023, Onnistu eriyttämisessä.
Muuta soveltuvaa kirjallisuutta.

Oppimisen vaikeuksien testeihin ja kartoituksiin tutustuminen.

Teaching methods

Not available in English

Completion alternatives

Osaamisen hankkiminen:
Tällä opintojaksolla tavoitteena olevan osaamisen hankit perehtymällä yksilöllisen tuen menetelmiin ja niiden toteutukseen.
Osaamisen osoittaminen:
Tavoitteena olevan osaamisen osoitat a) koostamalla raportin oppimispiirin kanssa valitsemastanne menetelmästä sekä siihen liittyvästä kirjallisuudesta sekä b) vertaisarvioinnin avulla saaden palautetta oppimisestasi.

Student workload

Opintojakson laajuus on 4op ja se merkitsee sinulta 108 tunnin työpanosta; lukemista, materiaalin han-kintaa, työskentelyn suunnittelua, toteutusta ja arviointia sekä raportointia.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksyttävän tason arviointikriteerit ovat
Oppimisen ohjaamisen osaaminen: yksilöllisiin tuen tarpeisiin vastaaminen.
Verkosto-osaaminen: inklusiivisen pedagogiikan suunnittelu moniammatillisesti.

Further information

Arviointi on oppimistavoitteisiin pohjautuvaa ja laadullista. Prosessin arvioinnin välineitä ovat palaut-teet ja itsearviointi. Arviointiaineiston muodostavat raportti ja vertaisarviointi. Arviointipäätöksen tekee kouluttaja, kun kaikki oppimistehtävä on tehty.

Go back to top of page