Understanding and Developing UNESCO World Heritage Sites (5 op)
Toteutuksen tunnus: MT00CH09-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.08.2024 - 22.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
30.09.2024 - 06.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Tourism Management (AMK)
- Opettajat
- Susanna Nuijanmaa
- Ryhmät
-
ZJA24SMAvoin amk, marata
-
MTM23S1Bachelor's Degree Programme in Tourism Management
-
MTM22S1Bachelor's Degree Programme in Tourism Management
- Opintojakso
- MT00CH09
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
The purpose of the course is to create an understanding about the Unesco World Heritage concept and its international goals. The course is implemented in the cooperation between Jamk, Humak and JYU, that creates a great possibility for students to co-operate in multidiciplinary environment and multicultural group. You will join the development of the local Unesco sites in multi disciplinary groups.
Competences
Internationalization and multiculturalism, Sustainable development, Learning to learn
Learning objectives
The goal for the course is that you understand the Unesco World Heritage concept and its international nature. You understand its international goals but at the same time also the importance locally. You will learn about the development of the local Unesco sites and its influence at local communities and stakeholders.
Sisältö
Unesco World Heritage concept
International World heritage related contracts
Responsible management of Unesco sites
Development of the Unesco world heritage sites
Oppimateriaalit
Smith, Laurajane (2021): Emotional Heritage: Visitor Engagement at Museums and Heritage Sites. Routledge.
Opetusmenetelmät
Opintojaksolla käytetään useita erilaisia opetusmenetelmiä sisältäen käänteisen opetusmenetelmän. Opiskeluun kuuluu itsenäistä opiskelua, online-opiskelua, luentoja, workshoppeja sekä ryhmätyöskentelyä liittyen kehittämisprojektiin.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso liittyy Unesco-kohteiden kehittämiseen Keski-Suomessa. Opintojakso on suunniteltu yhteistyössä kolmen korkeakoulun kanssa sekä KESKI-Suomen maailmanperintökeskus -projektin kanssa.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Kansainvälisyys
Opintojakso on kansainvälinen luonteeltaan.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä 135 tutnia
Itsenäinen opiskelu 55 tuntia
Ryhmätyöskentely 50 tuntia
Luennot ja workshopit 30 tuntia
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Assessment methods are based on learning objectives.
A course accepted as completed is assessed on the following five-step scale:
If the student does not meet the minimum criteria set for the course, the grade is 0 (Fail)
1 (Sufficient) You identify Unesco World Heritage concept and know some International World heritage related contracts. You know the role of responsibility in Unesco sites management.
2 (Satisfactory) You understand Unesco World Heritage concept and International World heritage related contracts. You understand the role of responsibility in Unesco sites management.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3 (Good) You can explain Unesco World Heritage concept and International World heritage related contracts. You understand the role of responsibility in Unesco sites management and can apply it in project work.
4 (Very Good) You can explain Unesco World Heritage concept and International World heritage related contracts. You discuss the role of responsibility in Unesco sites management and can apply it in project work.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5 (Excellent) You can critically discuss Unesco World Heritage concept and International World heritage related contracts. You discuss the role of responsibility in Unesco sites management and can critically and creatively apply it in project work.
Esitietovaatimukset
-
Lisätiedot
Edufutura 10 (HUMAK 5 + JYU 5)
Arviointi perustuu 50% / 50 % itsenäiseen työskentelyyn sekä kehittämisprojektiin