Skip to main content

Institutional Safety and Well-being (5 cr)

Code: AJ00BP53-3004

General information


Enrollment
21.10.2024 - 31.10.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2024 - 31.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Campus
Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
School of Professional Teacher Education
Teachers
Ritva Ylitervo
Groups
AJA21SJJ
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJS
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJHK
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJH
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJA
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJF
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJB
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA23SJF
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA23SJP
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA23SJH
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJVO
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA23SJA
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJVI
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA23SJS
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJVN
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJVV
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJVU
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJVY
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA22SJH
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA22SJS
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJVM
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA22SJF
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA22SJP
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA22SJA
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJVA
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJV
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA21SJVE
Ammatillinen opettajankoulutus
Course
AJ00BP53
No reservations found for realization AJ00BP53-3004!

Evaluation scale

Pass/Fail

Content scheduling

Opintojakso jakautuu kolmeen teemaan ja tehtäviin

1) Ympäristön hyvinvoinnin edistäminen
1. Tehtävä. SWOT analyysi toimintaympäristön turvallisuudesta ja hyvinvoinnista.

2) Oman hyvinvoinnin edistäminen
2. Tehtävä. Hyvinvointiin liittyvät harjoitteet ja oman työhyvinvoinnin vuosikello.
3. Tehtävä. Omat kommentit ja ajatukset työhyvinvoinnista PSYKOPODIA podcasteihin pohjautuen.

3) Opiskelijan hyvinvoinnin edistäminen
4. Tehtävä. Materiaalin pohjalta käytävä vapaamuotoinen opintopiirikeskustelu opiskelijan hyvinvoinnin edistämisestä.
5. Tehtävä Itsearviointi

Objective

Tavoitteena on, että ammatillinen opettaja/ erityisopettaja osaa tukea kokonaisvaltaista hyvinvointia oppilaitoksessa, toimia monialaisen opiskelijahuoltoryhmän tai opiskelijoiden hyvinvointiryhmän jäsenenä ja tuoda oman asiantuntemuksensa opiskelijan tukemiseen.

Tavoitteena on, että opettaja edistää turvallisia oppimisympäristöjä ja yhteisöjä.

Opintojaksolla kehitetään erityisesti kohtaamisosaamista ja kehittämisosaamista.

Content

Opintojakso jakautuu kolmeen teemaan ja tehtäviin

1) Ympäristön hyvinvoinnin edistäminen
1. Tehtävä. SWOT analyysi toimintaympäristön turvallisuudesta ja hyvinvoinnista.

2) Oman hyvinvoinnin edistäminen
2. Tehtävä. Hyvinvointiin liittyvät harjoitteet ja oman työhyvinvoinnin vuosikello.
3. Tehtävä. Omat kommentit ja ajatukset työhyvinvoinnista PSYKOPODIA podcasteihin pohjautuen.

3) Opiskelijan hyvinvoinnin edistäminen
4. Tehtävä. Materiaalin pohjalta käytävä vapaamuotoinen opintopiirikeskustelu opiskelijan hyvinvoinnin edistämisestä.

Teaching methods

The course is implemented only in Finnish.

Assessment criteria, approved/failed

Kohtaamisosaaminen ja kehittämisosaaminen:

Ammatillinen opettaja-/erityisopettajaopiskelija
* tunnistaa kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin osatekijöitä oppilaitoksissa ja tukee yksilöllisen
hyvinvoinnin edistämistä.
* toimii ja toteuttaa opiskelijahuoltotyötä oman asiantuntijuutensa näkökulmasta.
* tunnistaa eri tukimuotojen merkityksen opiskelijan hyvinvoinnin kannalta sekä suhteessa
muihin opiskelijan tukitoimiin
* toimii turvallisen oppimisympäristön ja yhteisöjen rakentajana

Further information

Opintojaksoon sisältyy yksilötehtäviä sekä keskusteluja annetuista teemoista.

Tavoitteet ja arvioinnin kriteerit

Ammatillinen opettaja/ erityisopettaja osaa tukea kokonaisvaltaista hyvinvointia oppilaitoksessa, toimia monialaisen opiskelijahuoltoryhmän tai opiskelijoiden hyvinvointiryhmän jäsenenä ja tuoda oman asiantuntemuksensa opiskelijan tukemiseen. Opettaja edistää turvallisia oppimisympäristöjä ja yhteisöjä.

Ammatillinen opettaja-/erityisopettajaopiskelija

* tunnistaa kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin osatekijöitä oppilaitoksissa ja tukee yksilöllisen
hyvinvoinnin edistämistä.
* toimii ja toteuttaa opiskelijahuoltotyötä oman asiantuntijuutensa näkökulmasta.
* tunnistaa eri tukimuotojen merkityksen opiskelijan hyvinvoinnin kannalta sekä suhteessa
muihin opiskelijan tukitoimiin
* toimii turvallisen oppimisympäristön ja yhteisöjen rakentajana

Go back to top of page