International Market Entry (5 op)
Toteutuksen tunnus: HL00CB09-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
04.08.2025 - 21.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
25.08.2025 - 19.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Toimipiste
- Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Liiketalous (AMK)
- Opettajat
- Mari Karjalainen
- Ryhmät
-
HBI25VSBachelor's Degree Programme in International Business, vaihto-opiskelu/Exchange studies
-
HTL24S1Tradenomi (AMK), liiketalous, päivätoteutus
-
HTL23S1Liiketalouden tutkinto-ohjelma (AMK)
- Opintojakso
- HL00CB09
Arviointiasteikko
0-5
Sisällön jaksotus
Yksi luento viikossa.
Osa luennoista korvautuu ryhmätyötapaamisilla ja tukitunneilla.
Tukituntien tarkemmasta ajoituksesta keskustellaan ensimmäisellä luennola. Alustava aikataulu näyttää tältä:
vk 35 Kurssin aloitus, esittäytymiset, orientaatio aiheeseen. Kotitehtävä.
vk 36 ei tuntia, kotitehtävän tekoa terminologiasta
vk 37 luento
vk 38 luento
vk 39 ei luentoa, ryhmätyön aloitus
vk 40 luento
vk 41 luento
vk 42 ei luentoja, lomaviikko
vk 43 luento
vk 44 luento
vk 45 ei luentoa, aikaa ryhmätyölle
vk 46 ryhmätyön tukitunti
vk 47 ryhmätöiden esitykset
vk 48 tentti
vk 49 uusintatentti
vk 50 uusintatentti
Tavoitteet
Kurssin tavoite
Kurssin tavoitteena on tarjota valmiuksia kansainväliseen markkinoille pääsyyn ja markkinointimixin päätöksentekoon. Kurssin aikana opit tapoja analysoida mahdollista markkinaa ja harkita, mitä se tarkoittaa markkinointimixin päätösten kannalta.
Osaamisalueet
Liiketoimintaosaaminen: Opiskelijat tuntevat keskeiset teoriat, jotka liittyvät tähän erikoistumisvaihtoehtoon. Opiskelijoilla on vähintään edistyneen aloittelijan taidot erikoistumisvaihtoehdon käytännön tehtävissä.
Oppiminen oppimisesta: Kykenee hankkimaan, arvioimaan kriittisesti ja soveltamaan asianmukaisesti kansallista ja kansainvälistä tietopohjaa ja käytäntöjä omalla alallaan.
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus: On perehtynyt kulttuuritaustansa vaikutuksiin toimintaansa ja pystyy kehittämään toimintatapoja, jotka ottavat monikulttuurisuuden huomioon työyhteisössään.
Oppimistulokset
Voit tarkastella, analysoida ja ymmärtää tietoa, joka on saatavilla akateemisista ja ammatillisista liike-elämän lähteistä kansainvälisessä markkinoinnissa ja markkina-analyysissä.
Pystyt soveltamaan tietojasi analysoimaan liiketoiminnan haasteita ja trendejä ehdottaaksesi toimenpiteitä markkinoille pääsyyn ja markkinointipäätöksiin perustuen löydöksiin.
Osallistut englannin kielellä suullisesti ja kirjallisesti ja osallistut monikulttuurisiin tiimeihin, joissa osoitat tiimityöskentelytaitojasi.
Sisältö
Kurssin sisältö muodostuu seuraavista osista: Markkina-analyysi, Markkinoillepääsyn strategiat, Kulttuurin rooli kansainvälisessä liiketoiminnassa, Markkinointimixin päätökset.
Markkinoillepääsyn suunnittelun toteuttamiseen tarjotaan työkaluja, kuten PESTEL-analyysi, Porterin viisi kilpailuvoimaa, Sinisen valtameren strategia, Kilpailullinen auditointi, Hofsteden kulttuurin ulottuvuudet.
Opiskelijat laativat kansainvälisen markkinoinnin tai markkinoillepääsyn suunnitelman yritykselle.
Aika ja paikka
Luokkaopetus
Oppimistila:Moodle
Oppimateriaalit
Luentomateriaali ja kurssikirja: Svend Hollensen: Global Markerting. Seventh edition (or newer) ISBN, 978-1-292-10011-1 Prentice Hall Additional readings will be assigned and provided by lecturer(s).
Opetusmenetelmät
Luennot, ryhmätyö, luokkakeskustelut
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ensimmäinen tentti viikolla 48, uusinnat 49 ja 50.
Kansainvälisyys
Asioita käsitellään monikulttuurisesta näkökulmasta, eli sellaisena kuin ne näyttäytyvät monikansallisissa yrityksissä. Vierailijaluennoitsijat kansainvälisistä partneriyliopistoista ovat mahdollisia.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen:
Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen)
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Opinnollistaminen
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 25 h
Tehtävät 55 h
Itsenäinen opiskelu 55 h
Yhteensä 135 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Välttävä 1
Yrität analysoida ja arvioida akateemista ja liiketoiminnallista tietoa, joka liittyy kansainväliseen markkinointiin ja markkinoillepääsyyn.
Sinulla on joitain, mutta kapeita taitoja liiketoiminnan haasteiden ja trendien analysoinnissa kansainvälisessä markkinoinnissa ja ideointia johtamisen vaikutuksista.
Pystyt välittämään rajoitetusti omasi ja tiimisi ideoita ja löydöksiä englanniksi.
Osoitat joitain, mutta matalan tason taitoja osallistua inter- ja monikulttuuriseen ympäristöön sekä tiimityöhön.
Tyydyttävä 2
Sinulla on jonkin verran kykyä analysoida ja arvioida akateemista ja liiketoiminnallista tietoa, joka on merkityksellistä kansainväliselle markkinoinnille ja markkinoillepääsylle.
Kykenet tunnistamaan liiketoiminnan haasteita ja trendejä ja voit ideoida johtamisen vaikutuksia kansainväliseen markkinointiin ja markkinoillepääsyyn, mutta lähestymistapaa ei tueta perusteluilla.
Pystyt välittämään pääviestisi, kun esität omasi ja tiimisi ideoita ja löydöksiä englanniksi. Osoitat jonkin verran taitoa osallistua tuottavasti inter- ja monikulttuuriseen ympäristöön sekä tiimityöhön.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä 3
Sinulla on kyky arvioida relevanttia akateemista ja liiketoiminnallista dataa sekä harkita mahdollisia lähestymistapoja ja tuloksia liiketoiminnalle kansainvälisen markkinoinnin ja markkinoillepääsyn päätöksissä.
Osoitat analyyttisiä taitoja ja loogista ajattelua perusteluineen liittyen ratkaisuihin kansainvälisen markkinoinnin ja markkinoillepääsyn suhteen.
Pystyt luomaan ja esittelemään omasi ja tiimisi ideoita ja löydöksiä englanniksi.
Tiedät, miten voit tuoda tuottavalla tavalla panoksesi esille inter- ja monikulttuurisessa ympäristössä ja tiimityössä.
Kiitettävä 4
Pystyt analysoimaan relevanttia akateemista ja liiketoiminnallista dataa mahdollisten tulosten kanssa liittyen kansainväliseen markkinointiin ja markkinoillepääsyyn.
Ehdotat hyvin perusteltuja ratkaisuja liiketoiminnan haasteisiin, jotka liittyvät kansainväliseen markkinointiin ja markkinoillepääsyyn.
Pystyt työskentelemään ja viestimään omasi ja tiimisi ideat ja löydökset ammattimaisesti englanniksi. Osoitat itsesi arviointitaitoja osallistuessasi tuottavasti inter- ja monikulttuuriseen ympäristöön ja osoitat tiimityöskentelytaitoja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen 5
Sinulla on kyky analysoida, arvioida ja yhdistää akateemista ja liiketoiminnallista tietoa eri lähteistä kansainvälisen markkinoinnin ja markkinoillepääsyn päätöksissä.
Pystyt ehdottamaan hyvin perusteltuja liiketoimintaratkaisuja perustasolla. Sinulla on ongelmanratkaisutaitoja, joita tarvitaan kansainvälisissä markkinointi- ja markkinoillepääsytilanteissa.
Perustelet ja esität omasi ja tiimisi ideat vakuuttavasti englanniksi. Olet perusteellisesti arvioinut panostasi inter- ja monikulttuurisessa ympäristössä ja sinulla on tiimityöskentelytaidot.
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin perusteet
Lisätiedot
Opiskelijan tulee läpäistä kaikki kurssin osasuoritukset saadakseen arvosanan:
- ryhmätyö 50 % arvosanasta
- tentti 50 % arvosanasta
Arviointi asteikolla 0-5
Läsnäolijat tarkistetaan kolmen viikon kuluttua toteutuksen alkamisajankohdasta. Opiskelijan tulee tänä aikana osoittaa aktiivisuutensa sillä, että on liittynyt Moodle-työtilassa ryhmätyöhön tarvittavaan ryhmään ja palauttanut ennakkotehtävän. Muussa tapauksessa opiskelijan ilmoittautuminen Pepissä hylätään.
Tekoälysovelluksia voidaan käyttää toteutuksella apuna esimerkiksi aiheen valintaan ja tärkeiden teemojen ideointiin, työn rakenteen suunnitteluun ja tiedonhaun suunnitteluun ja ideointiin
Jos hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, sen käyttö tulee kuvata esimerkiksi johdantoluvussa. Kerro mitä tekoälysovelluksia (esim. ChatGPT, Copilot, Gemini, DeepL, Grammarly) hyödynnät ja miten niitä on hyödynnetty (esim. tiedonhaun apuna, ideoinnissa, kieliasun tarkistamisessa, kääntämisessä, visualisoinnissa). Jos viittaat tekoälysovellukseen ohjelmistona tai tekoälysovelluksen kanssa käymääsi keskusteluun, käytä Jamkin raportointiohjetta.
Kurssitöiden palautuksissa on plagioinnin ja tekoälyn käytön tarkistus käytössä. Tekoälyn käyttö tulee merkitä tekstiviitteisiin.