Service Business (5 op)
Toteutuksen tunnus: MT00CF71-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
-
27.10.2025 - 19.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Toimipiste
- Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 45
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Tourism Management (AMK)
- Opettajat
- Susanna Nuijanmaa
- Ryhmät
-
ZJAMTM25S1Avoin AMK, marata, amk-väylä, Tourism Management
-
MTM25S1Bachelor's Degree Programme in Tourism Management
- Opintojakso
- MT00CF71
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
This course examines the role of the service economy in society, covering foundational definitions of services. You will learn the key business functions and adapt a business-oriented mindset for successful service business. You understand the importance of hospitality as part of customer interaction in services.
Competences
Learning to learn, Operating in workplace, Tourism business competence
Learning objectives
You understand the role of services in society. You learn the key business functions in a service company. You understand the definitions of services and business orientation in hospitality and tourism industry. You can apply hospitality mindset in service operations.
Sisältö
- Services in society
- Service economy
- Basic theories and definitions of services
- Major business functions and basic definitions of a service company
- Business orientation
- Hospitality
Aika ja paikka
Luennot kahdesti viikossa koko lukukauden ajan pääkampuksella.
Oppimateriaalit
Hudson, S. & Hudson, L. 2017. Customer service for hospitality and tourism. Oxford, UK : Goodfellow Publishers Ltd. (e-book available)
Johnston, R. Clark, G. Shulver M. 2021. Service operations management : improving service delivery. Pearson Education. 5th edition. (e-book available)
Opetusmenetelmät
Tämä opintojakso on kontaktiopetusta luokassa. Opetus- ja oppimismetodit ovat kontaktiopetus ja ohjaus luokassa sisältäen luennot ja ohjauksen, itseopiskelua kuten tiedonhaku ja lukeminen sekä itsenäiset ja ryhmätehtävät
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Vierailevat luennoitsijat ja yritysvierailut
Opintojakso sisältää case-esimerkkejä matkailualalta.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti opintojakson lopussa
Kaksi uusintayritystä, jos tenttitulos on hylätty
Kansainvälisyys
Kansainväliset case-esimerkit
Matkailuteollisuus on kansainvälinen luonteeltaan.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sinulla on oikeus hakea opintojesi hyväksilukemista, jos sinulla on aiemmin hankittua osaamista (esim. muualla suoritettuja yliopisto-opintoja), joka voidaan hyväksilukea parhaillaan suorittamaasi tutkintoon.
Aiemmin hankitun osaamisen tunnustaminen on mahdollista kolmella ensisijaisella tavalla: hyväksilukeminen (korvaaminen tai sisällyttäminen), informaalin oppimisen tunnustaminen ja opiskelu. Tarkemmat tiedot: Jamkin tutkintosääntö 17 §.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan työtä. Opintojakson kokonaiskuormitus on 135 tuntia.
Luennot ja ohjaus 40 tuntia
Itsenäiset ja ryhmätehtävät 55 h
Tentti ja tenttiin valmistautuminen 40 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1 (Sufficient)
You identify the role of services in society. You understand basic definitions of services and business functions. You understand how to apply hospitality in service operations. You take responsibility for your own actions and take others into account. Working within given deadlines requires development.
2 (Satisfactory)
You can define the role of services in society. You can explain multiple definitions of services and business functions. You can apply hospitality in service operations. You take responsibility for your own actions and share your learning with others. Working within given deadlines requires improvement.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3 (Good)
You can explain the role of services in society. You can demonstrate multiple perspectives in services and business functions. You can analyze hospitality in service operations. You take responsibility for your own actions and share your learning with others.You are able to work within given deadlines.
4 (Very Good)
You can analyze the role of services in society. You can evaluate multiple perspectives in services and business functions. You can analyze hospitality in service operations. You take responsibility for your own actions and share your learning with others. You work responsibly within given deadlines.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5 (Excellent)
You can evaluate the role of services in society. You can criticize multiple perspectives in services and business functions. You can develop hospitality in service operations. You take responsibility for your own actions, share your learning with others and critically reflect what you have learned. You work responsibly within given deadlines.
Esitietovaatimukset
-
Lisätiedot
Opintojakson arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa, laadullista, kriteeriperusteista ja siinä opiskelijan itsearvioinnilla on tärkeä rooli.
Avoin AMK 5, vaihto-opiskelijat 5