Siirry suoraan sisältöön

Digital Services in Tourism (5 op)

Toteutuksen tunnus: MTMW3000-3010

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
25.08.2025 - 19.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in Tourism Management (AMK)
Opettajat
Kalle Raijonkari
Susanna Riekkinen
Ryhmät
MTM23S1
Bachelor's Degree Programme in Tourism Management
Opintojakso
MTMW3000
Toteutukselle MTMW3000-3010 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

The object of the course
In this course you will gain important skills needed in the digitalizing tourism industry as a business manager.You will gain insight about digital trends and how to utilize these in the tourism industry. After completing this course, you will know how to develop digital services in order to mediate experiences both online and offline.

Course competences

The learning objectives of the course
You understand the impact of digitalization in tourism and the role of different digital services along the customer journey. You recognize the value of digital services for different customer segments. You have basic knowledge of the user-centred design and evaluation of digital services. You understand how to develop digital services.

Sisältö

The principal contents of this course are (1) Digital services and touchpoints along the customer journey, (2) Customer insight in the digital context, (3) The basics of user-centred design, (4) Digital customer experience, and (5) Analytical evaluation of existing digital services.

Oppimateriaalit

Ajankohtainen materiaali saatavilla oppimisympäristössä (Moodle).
Suositeltava kirjallisuus: Benckendorff, P., Sheldon, P., Xiang, Z. 2019. Tourism Information Technology. 3rd Edition. CABI Publishing.

Opetusmenetelmät

Kontaktiopetus ja ohjaus luokassa sisältäen:
- luennot ja videotallenteet
- itseopiskelu ja tehtävät
- projektityö ryhmässä

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Projektityössä käytetään oikeaa case-yritystä, jonka palvelusta tehdään tutkimusta ja kehityssuunnitelma

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Kansainvälisyys

Kansainvälisiä case-esimerkkejä matkailualalta
Projektityön voi tehdä kansainvälisestä yrityksestä

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sinulla on oikeus hakea hyväksilukua ja hankitun osaamisen tunnustamista Jamkin tutkintosäännön (17 §) mukaisesti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan työtä. Opintojakson kokonaiskuormitus on 135 tuntia.
- luennot ja videotallenteet 25 tuntia
- projektityö 40 tuntia
- itsenäinen opiskelu sisältäen lukemisen, tiedonhankinnan ja tehtävät 70 tuntia

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Assessment is based on learning objectives and is both qualitative and quantitative. Assessment is implemented by students (self-assessment), peers, and the teacher. Unless otherwise defined in the curriculum, a course accepted as completed is assessed on the following five-step scale:

0 (Fail) You do not meet the minimum criteria set for the course.

1 (Sufficient) You can describe the impact of digitalization in tourism. You identify the value of digital services. You can explain how to develop digital services.

2 (Satisfactory) You describe the impact of digitalization in tourism. You explain the value of digital services.You illustrate and give examples how to develop digital services.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3 (Good) You explain the impact of digitalization in tourism. You distinguish the value of different digital services. You can evaluate digital services and produce a plan how to develop them.

4 (Very Good) You can analyze the impact of digitalization in tourism. You can compare the value of digital services for different customer segments. You create a concrete development plan for digital services based on evaluation.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5 (Excellent) You show critical thinking in analyzing the impact of digitalization in tourism. You analyze the value of digital services for different customer segments. You display creativeness in the evaluation process of digital services. You construct a concrete development plan based on evaluation.

Esitietovaatimukset

Basic knowledge about digitalization in tourism

Lisätiedot

Sinun tulee vahvistaa osallistumisesi opintojaksolle suorittamalla orientaatiotehtävän annettuun aikarajaan mennessä.
Tekoälyn käyttö oppimistehtävissä on perustuttava Jamkin tekoälyohjeistukseen sekä eettisiin periaatteisiin.

Opintojakson arviointi perustuu oppimistavoitteisiin sekä arviointikriteereihin.
Sisältää itse- ja vertaisarviointia.

Siirry alkuun