Siirry suoraan sisältöön

Saavutettava markkinointiviestintä matkailualalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: MT00CK84-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.11.2024 - 09.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.03.2025 - 20.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkko-opetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 70
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in Tourism Management (AMK)
Opettajat
Upe Nykänen
Riitta Koivisto
Ryhmät
ZJA25KM
Avoin amk, marata
ZJK25KM
Korkeakoulujen välinen yhteistyö, MARATA
Opintojakso
MT00CK84

Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 7 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Ti 18.03.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Saavutettava markkinointiviestintä matkailualalla MT00CK84-3002
Webinaari_online
Ti 25.03.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Saavutettava markkinointiviestintä matkailualalla MT00CK84-3002
Webinaari_online
Ti 29.04.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Saavutettava markkinointiviestintä matkailualalla MT00CK84-3002
Webinaari_online
Ti 13.05.2025 klo 16:00 - 17:30
(1 t 30 min)
Saavutettava markkinointiviestintä matkailualalla MT00CK84-3002
Webinaari_online
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0-5

Sisällön jaksotus

Opintojakson alussa orientoidut kurssille ja tutustut saavutettavaan viestintään sekä kuinka huomioida asiakastarpeet. Keskivaiheella opintojaksoa keskityt verkkosivujen saavutettavuuteen ja opintojakson loppupuolella saavutettavuuteen dokumenteissa, sosiaalisessa mediassa sekä videoissa. Opintojakson tehtävät etenevät aiheiden mukana.

Tavoitteet

Tämän opintojakson tarkoituksena on syventää ymmärrystäsi esteettömästä matkailusta ja saavutettavasta markkinointiviestinnästä. Opit arvioimaan ja parantamaan matkailuyrityksen markkinointiviestinnän saavutettavuutta painottuen yrityksen verkkosivujen sisällön saavutettavuuteen ja esteettömistä palveluista viestimiseen. Kurssin jälkeen osaat suunnittella ja parantaa matkailualan digitaalista markkinointiviestintää saavutettavuusperiaatteiden mukaisesti eri asiakaskohderyhmien tarpeet huomioiden.

Tämän kurssin jälkeen osaat huomioida asiakkaiden tarpeet ja saavutettavuusperiaatteet digitaalisessa markkinoinnissa. Tiedät, mitä digitaalinen saavutettavuus tarkoittaa, ja osaat tunnistaa saavutettavuuteen liittyvät pullonkaulat digitaalisissa myyntikanavissa. Osaat analysoida saavutettavuutta digitaalisessa sisällössä ja markkinointiviestinnän kanavissa.

Sisältö

- Saavutetttava markkinointiviestintä
- Esteettömyys ja asiakkaan tarpeet
- Verkkosivujen saavutettavuus
- Saavutettavat tiedostot
- Saavutettavuus digitaalisessa markkinoinnissa ja myyntikanavissa

Aika ja paikka

Opintojaksolla on käytössä Moodle-verkko-oppimisympäristö, josta opintojaksotietojen lisäksi löytyvät opiskelumateriaalit. Opintojakson aikana järjestetään 4 webinaaria ja 2 ohjaustapaamista Zoomissa, minkä lisäksi itsenäistä opiskelua opettajan ohjeiden mukaisesti.

Oppimateriaalit

Jyväskylän ammattikorkeakoulu (2022). Matkailun saavutettavuutta vastuullisesti: Näkökulmia fyysiseen, digitaaliseen ja inklusiiviseen saavutettavuuteen Keski-Suomessa 2021–2022. https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-830-643-9
Saavutettavuuskirjasto Celia. Saavutettavasti.fi https://www.saavutettavasti.fi/
Visit Finland (2021). Inklusiivisen matkailun opas. https://www.businessfinland.fi/4af114/globalassets/julkaisut/visit-finland/tutkimukset/2021/inklusiivisen_matkailun_opas-2021.pdf

Opetusmenetelmät

Verkossa toteutettava opintojakso, joka sisältää webinaareja, itsenäistä opiskelua, markkinointiviestinnän saavutettavuuden kehittämistä matkailuyrityksessä sekä keskustelua ja vertaisoppimista.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakson aikana kehität (oman/valitsemasi) matkailuyrityksen markkinointiviestinnän saavutettavuutta.

Kansainvälisyys

Opintojakson aikana opit myös kansainvälisten käytännön esimerkkien kautta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sinulla on oikeus hakea hyväksilukua, jos sinulla on aiempaa osaamista. Lisätietoja Jamk tutkintosäännöstä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Orientoituminen (5 tuntia): Tutustuminen oppimistavoitteisiin, sisältöihin, tehtäviin, ajan hallinta ja henkilökohtaiset tavoitteet
Webinaarit ja ohjaus (10 tuntia): Osallistut opintojakson webinaareille ja saat ohjausta.
Itsenäinen opiskelu ja oppimistehtävät (120 tuntia): Opettajien antamien ohjeiden mukainen työskentely yrityksen markkinointiviestinnän saavutettavuuden parantamiseksi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Välttävä 1: Tiedät, mitä digitaalinen saavutettavuus tarkoittaa, ja osaat tunnistaa saavutettavuuden digitaalisissa myyntikanavissa. Tiedät, miten analysoida digitaalisen sisällön ja markkinointiviestintäkanavien saavutettavuutta. Tiedät, kuinka ottaa huomioon asiakkaiden tarpeet ja esteettömyyden digitaalisessa markkinoinnissa.
Tyydyttävä 2: Ymmärrät, mitä digitaalinen saavutettavuus tarkoittaa, ja osaat tunnistaa saavutettavuuden digitaalisissa myyntikanavissa. Ymmärrät, kuinka analysoida digitaalisen sisällön ja markkinointiviestintäkanavien saavutettavuutta. Ymmärrät, kuinta ottaa huomioon asiakkaiden tarpeet ja esteettömyyden digitaalisessa markkinoinnissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä 3: Osaat kertoa, mitä digitaalinen saavutettavuus tarkoittaa sekä osaat tunnistaa ja käsitellä saavutettavuutta digitaalisissa myyntikanavissa. Ymmärrät, kuinka analysoida digitaalisen sisällön ja markkinointiviestintäkanavien saavutettavuutta. Havainnollistat, kuinka huomioida asiakkaiden tarpeet ja esteettömyyden digitaalisessa markkinoinnissa.

Kiitettävä 4: Havainnollistat, mitä digitaalinen saavutettavuus tarkoittaa sekä osaat tunnistaa ja käsitellä saavutettavuutta digitaalisissa myyntikanavissa. Havainnollistat myös, kuinka analysoida digitaalisen sisällön ja markkinointiviestintäkanavien saavutettavuutta. Otat digitaalisessa markkinoinnissa huomioon asiakkaiden tarpeet ja saavutettavuusperiaatteet.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen 5: Osoitat ymmärryksesi digitaalisesta saavutettavuudesta, ja osaat tunnistaa ja käsitellä saavutettavuutta digitaalisissa myyntikanavissa. Osaat kriittisesti analysoida digitaalisen sisällön ja markkinointiviestintäkanavien saavutettavuutta. Pystyt kehittämään digitaalista markkinointia asiakkaiden tarpeet ja saavutettavuusperiaatteet huomioiden laaja-alaisesti

Esitietovaatimukset

Markkinointiviestinnän perusteiden ymmärtäminen
Esteettömän matkailun erityispiirteiden ymmärtäminen

Lisätiedot

Tehtävien arviointi pohjautuu kurssin arviointikriteereihin, jonka lisäksi arvioit omaa oppimistasi.

Siirry alkuun