Saavutettava markkinointiviestintä matkailualalla (5 op)
Toteutuksen tunnus: MT00CK84-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
19.11.2024 - 09.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
17.03.2025 - 20.05.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Verkko-opetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 70
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Tourism Management (AMK)
- Opettajat
- Upe Nykänen
- Riitta Koivisto
- Ryhmät
-
ZJA25KMAvoin amk, marata
-
ZJK25KMKorkeakoulujen välinen yhteistyö, MARATA
- Opintojakso
- MT00CK84
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 7 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 18.03.2025 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Saavutettava markkinointiviestintä matkailualalla MT00CK84-3002 |
Webinaari_online
|
Ti 25.03.2025 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Saavutettava markkinointiviestintä matkailualalla MT00CK84-3002 |
Webinaari_online
|
Ti 29.04.2025 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Saavutettava markkinointiviestintä matkailualalla MT00CK84-3002 |
Webinaari_online
|
Ti 13.05.2025 klo 16:00 - 17:30 (1 t 30 min) |
Saavutettava markkinointiviestintä matkailualalla MT00CK84-3002 |
Webinaari_online
|
Arviointiasteikko
0-5
Sisällön jaksotus
Opintojakson alussa orientoidut kurssille ja tutustut saavutettavaan viestintään sekä kuinka huomioida asiakastarpeet. Keskivaiheella opintojaksoa keskityt verkkosivujen saavutettavuuteen ja opintojakson loppupuolella saavutettavuuteen dokumenteissa, sosiaalisessa mediassa sekä videoissa. Opintojakson tehtävät etenevät aiheiden mukana.
Tavoitteet
Tämän opintojakson tarkoituksena on syventää ymmärrystäsi esteettömästä matkailusta ja saavutettavasta markkinointiviestinnästä. Opit arvioimaan ja parantamaan matkailuyrityksen markkinointiviestinnän saavutettavuutta painottuen yrityksen verkkosivujen sisällön saavutettavuuteen ja esteettömistä palveluista viestimiseen. Kurssin jälkeen osaat suunnittella ja parantaa matkailualan digitaalista markkinointiviestintää saavutettavuusperiaatteiden mukaisesti eri asiakaskohderyhmien tarpeet huomioiden.
Tämän kurssin jälkeen osaat huomioida asiakkaiden tarpeet ja saavutettavuusperiaatteet digitaalisessa markkinoinnissa. Tiedät, mitä digitaalinen saavutettavuus tarkoittaa, ja osaat tunnistaa saavutettavuuteen liittyvät pullonkaulat digitaalisissa myyntikanavissa. Osaat analysoida saavutettavuutta digitaalisessa sisällössä ja markkinointiviestinnän kanavissa.
Sisältö
- Saavutetttava markkinointiviestintä
- Esteettömyys ja asiakkaan tarpeet
- Verkkosivujen saavutettavuus
- Saavutettavat tiedostot
- Saavutettavuus digitaalisessa markkinoinnissa ja myyntikanavissa
Aika ja paikka
Opintojaksolla on käytössä Moodle-verkko-oppimisympäristö, josta opintojaksotietojen lisäksi löytyvät opiskelumateriaalit. Opintojakson aikana järjestetään 4 webinaaria ja 2 ohjaustapaamista Zoomissa, minkä lisäksi itsenäistä opiskelua opettajan ohjeiden mukaisesti.
Oppimateriaalit
Jyväskylän ammattikorkeakoulu (2022). Matkailun saavutettavuutta vastuullisesti: Näkökulmia fyysiseen, digitaaliseen ja inklusiiviseen saavutettavuuteen Keski-Suomessa 2021–2022. https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-830-643-9
Saavutettavuuskirjasto Celia. Saavutettavasti.fi https://www.saavutettavasti.fi/
Visit Finland (2021). Inklusiivisen matkailun opas. https://www.businessfinland.fi/4af114/globalassets/julkaisut/visit-finland/tutkimukset/2021/inklusiivisen_matkailun_opas-2021.pdf
Opetusmenetelmät
Verkossa toteutettava opintojakso, joka sisältää webinaareja, itsenäistä opiskelua, markkinointiviestinnän saavutettavuuden kehittämistä matkailuyrityksessä sekä keskustelua ja vertaisoppimista.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakson aikana kehität (oman/valitsemasi) matkailuyrityksen markkinointiviestinnän saavutettavuutta.
Kansainvälisyys
Opintojakson aikana opit myös kansainvälisten käytännön esimerkkien kautta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sinulla on oikeus hakea hyväksilukua, jos sinulla on aiempaa osaamista. Lisätietoja Jamk tutkintosäännöstä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Orientoituminen (5 tuntia): Tutustuminen oppimistavoitteisiin, sisältöihin, tehtäviin, ajan hallinta ja henkilökohtaiset tavoitteet
Webinaarit ja ohjaus (10 tuntia): Osallistut opintojakson webinaareille ja saat ohjausta.
Itsenäinen opiskelu ja oppimistehtävät (120 tuntia): Opettajien antamien ohjeiden mukainen työskentely yrityksen markkinointiviestinnän saavutettavuuden parantamiseksi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Välttävä 1: Tiedät, mitä digitaalinen saavutettavuus tarkoittaa, ja osaat tunnistaa saavutettavuuden digitaalisissa myyntikanavissa. Tiedät, miten analysoida digitaalisen sisällön ja markkinointiviestintäkanavien saavutettavuutta. Tiedät, kuinka ottaa huomioon asiakkaiden tarpeet ja esteettömyyden digitaalisessa markkinoinnissa.
Tyydyttävä 2: Ymmärrät, mitä digitaalinen saavutettavuus tarkoittaa, ja osaat tunnistaa saavutettavuuden digitaalisissa myyntikanavissa. Ymmärrät, kuinka analysoida digitaalisen sisällön ja markkinointiviestintäkanavien saavutettavuutta. Ymmärrät, kuinta ottaa huomioon asiakkaiden tarpeet ja esteettömyyden digitaalisessa markkinoinnissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä 3: Osaat kertoa, mitä digitaalinen saavutettavuus tarkoittaa sekä osaat tunnistaa ja käsitellä saavutettavuutta digitaalisissa myyntikanavissa. Ymmärrät, kuinka analysoida digitaalisen sisällön ja markkinointiviestintäkanavien saavutettavuutta. Havainnollistat, kuinka huomioida asiakkaiden tarpeet ja esteettömyyden digitaalisessa markkinoinnissa.
Kiitettävä 4: Havainnollistat, mitä digitaalinen saavutettavuus tarkoittaa sekä osaat tunnistaa ja käsitellä saavutettavuutta digitaalisissa myyntikanavissa. Havainnollistat myös, kuinka analysoida digitaalisen sisällön ja markkinointiviestintäkanavien saavutettavuutta. Otat digitaalisessa markkinoinnissa huomioon asiakkaiden tarpeet ja saavutettavuusperiaatteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen 5: Osoitat ymmärryksesi digitaalisesta saavutettavuudesta, ja osaat tunnistaa ja käsitellä saavutettavuutta digitaalisissa myyntikanavissa. Osaat kriittisesti analysoida digitaalisen sisällön ja markkinointiviestintäkanavien saavutettavuutta. Pystyt kehittämään digitaalista markkinointia asiakkaiden tarpeet ja saavutettavuusperiaatteet huomioiden laaja-alaisesti
Esitietovaatimukset
Markkinointiviestinnän perusteiden ymmärtäminen
Esteettömän matkailun erityispiirteiden ymmärtäminen
Lisätiedot
Tehtävien arviointi pohjautuu kurssin arviointikriteereihin, jonka lisäksi arvioit omaa oppimistasi.