Siirry suoraan sisältöön

Side Quest (10 op)

Toteutuksen tunnus: HG00CF58-3002

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
12.01.2026 - 20.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
2 - 10
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
10 op
Toteutustapa
Verkko-opetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 100
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in Business Information Technology
Opettajat
Kalle Raijonkari
Juulia Kääriä
Ilari Miikkulainen
Ryhmät
HTG24S1
Bachelor's Degree Programme in Business Information Technology
Opintojakso
HG00CF58
Toteutukselle HG00CF58-3002 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0-5

Sisällön jaksotus

The student is personally in charge of setting the weekly working hours towards the project completion and making sure that the project can be worked on among other studies and personal responsibilities.

Tavoitteet

Sivutehtävän tarkoituksena on ottaa pelikehitys- ja niihin liittyvät supervoimat käyttöön ja laittaa ne käytäntöön! Sivutehtävä voi olla joko henkilökohtainen projekti, jonka tarkoituksena on syventää taitojasi, tai asiakaslähtöinen projekti – kummassakin tapauksessa lopullisena tavoitteena on lisätä merkityksellistä parannusta ammattimaiseen portfoliisi.

Tarkoituksena on tunnistaa nykyinen osaamisesi ja ajatella tulevaa käytännön harjoittelua ja työnhakua: Millaisia osaamisia haluat esitellä portfoliossasi? Mihin osa-alueisiin haluat harjoitella ja syventyä?

Kurssin kompetenssit
Toimiminen työpaikalla: Ymmärrät työelämän muuttuvuuden monimutkaisuuden ja oman joustavuutesi muuttuvissa työelämätilanteissa.
Proaktiivinen kehittäminen: Kykenet työskentelemään projekteissa yhteistyössä eri alojen toimijoiden kanssa.
Monitieteinen osaaminen peleissä: Pystyt soveltamaan taitoja ja tietämystä erityisalalla pelituotannossa, -kehityksessä tai -suunnittelussa, tai muulla alalla, joka liittyy digitaalisiin peleihin.
Pelituotannon osaaminen: Kykenet tuottamaan sisältöä peliprojektille ja työskentelemään työkalujen kanssa merkityksellisellä ja systemaattisella tavalla.

Kurssin oppimistavoitteet:
Kurssin suoritettuasi sinulla on parempi käsitys omista työpaikkatavoitteistasi. Opit myös määrittelemään selkeät tavoitteet ja sopivan laajuuden kehitysprojektille. Vahvistat myös supervoimiasi projektin tuottamiseen ja opit organisoimaan ja dokumentoimaan oman työsi.

Sisältö

Sivutehtävässä suunnittelet, toteutat, raportoit ja arvioit itsenäisesti valitsemaasi projektia. Projektin tulisi liittyä omiin vahvuuksiisi ja osaamiseesi BIT-tutkinto-ohjelman tavoitteiden mukaisesti. Projekti voi olla henkilökohtainen tai asiakaslähtöinen. Kurssi hyväksytään sen perusteella, kuinka monta työtuntia käytät projektin valmiiksi saattamiseen. Voit suorittaa myös useita projekteja kurssille, niin kauan kuin sinulla on jäljellä olevia opintopisteitä kurssilla.

Aika ja paikka

Nonstop, independent of time or place.

Oppimateriaalit

Student chooses relevant sources of additional information, depending on the topic of the project. Instructions for planning and reporting are found in Moodle.

Opetusmenetelmät

In the Side Quest, the student will conduct an individual project in the field of their own superpower, to enhance their portfolio. The project may be conducted for a client, or to deepen the student’s own knowledge in a game development related topic.
The Side Quest project must be related to game industry core competences, but the content of the project is not limited to only game projects. For example, if the students core skills are related to graphic design, a graphic design project related to marketing materials can be accepted. Similarly, if the students core skills are related to programming, a non-gaming related software project can be accepted. If the student is unsure if their project idea fits the course, they can contact the teacher in charge, who will guide with selecting suitable project content.
Enrolment to the course is non-stop, and the project may be started at any point. There is no individual guidance for students during about the implementation of the project – the students are expected to have basic project management skills, as well as basic studies in the field of the project.

Guidance for the Side Quest is given by the following methods:
- Online info sessions: Autumn / Spring:
- Assignments: Project Plan and Project Report
- Project Presentation: A written blog post about the project in the course Moodle

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

The objective of the project is to add to the student’s portfolio material and aid the student in their job-seeking for Practical Training and work after graduation. The project can also be conducted for a client. Therefore, the student must acquaint themselves with what kind of products the companies in the field are producing, and how their own portfolio will reflect the working-life.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

There is no exam on the course.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

You have the right to apply for recognition of your studies if you have prior learning (e.g. university studies completed elsewhere) that can be accredited towards the degree you are currently completing.

The recognition of prior learning is possible in three primary ways: accreditation (replacement or inclusion), recognition of informal learning and studification. More precise info: Jamk Degree Regulations, section 17.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

The Side Quest credits will be tracked based on the used hours for the project. 1 ECTS equals 27 hours of work. Therefore, 10 ECTS = 270 hours of work.

Accepted projects should be at least 5 ECTS in length, i.e. 135 hours of work. For shorter projects, the students must contact the course teacher before starting the project.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointi perustuu oppimistavoitteisiin ja laatuun sekä opiskelijan itsearviointiin. Oppimistulokset arvioidaan suhteessa projektisuunnitelmassa asetettuihin tavoitteisiin.

Esitietovaatimukset

Vaikka tämä kurssi voi sisältää uusia teknisiä tai sisältöön liittyviä taitoja, sinun on silti oltava perustavaa tietoa projektinhallinnasta, peliliiketoiminnasta sekä edistyneet taidot valitsemistasi teknologioista.

Lisätiedot

The Side Quest course is evaluated as Pass/Fail, the student will receive a passing mark when the project has been completed, and all the necessary documentation and assignments have been delivered. There is a high emphasis on self-evaluation.

Siirry alkuun