Palvelujen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: HM00CA15-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
04.08.2025 - 21.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
25.08.2025 - 19.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Verkko-opetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Palveluliiketoiminta (AMK)
- Opettajat
- Janne-Valtteri Nisula
- Ryhmät
-
MPT25KMPalveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
-
ZJAMPT25KMAvoin AMK, marata, AMK- Väylät, palveluliiketoiminta, monimuoto
- Opintojakso
- HM00CA15
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
Opit palvelujen markkinoinnin periaatteet ja menestyvän palveluliiketoiminnan toimintoja. Saat kokonaisvaltaisen ymmärryksen palveluliiketoiminnasta. Opit palvelumuotoilun vaikutuksen ja merkityksen markkinoinnissa.
Sisältö
Palveluiden ja tuotteiden markkinoiden väliset erot
Kuluttajakäyttäymisen ja ostopäätösprosessin perusteet
Markkinointitutkimuksen perusteet ja markkinoiden analysointi
Palvelujen laatuajattelun hyödyntäminen asiakaskokemusta analysoidessa
Käyttäjäkokemus ja digitaalinen markkinointi
Oppimateriaalit
Wilson A., Zeithaml V., Bitner M. & Gremler D. 2016. Services Marketing: integrating customer focus across the firm (Third/Fourth European Edition). New York: McGraw-Hill Education
Kurssikirja on saatavilla e-kirjana Jamkin kirjaston kautta (vaatii kirjautumisen): https://janet.finna.fi/Record/jamk.993662044506251
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset ja tentti
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssintentin ja uusintatenttien ajankohdat vahvistetaan kurssin alussa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoitukset 60 tuntia, kurssilla työskentely ja opiskelu 75 tuntia.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1 (välttävä)
Opiskelija tunnistaa palvelujen markkinoinnin keskeisiä käsitteitä sekä tunnistaa joitakin siihen liittyviä periaatteita ja lainalaisuuksia. Hän on tietoinen, että näitä sovelletaan palvelujen markkinoinnissa, mutta hahmottaminen käytännön tasolla on puutteellista.
2 (tyydyttävä)
Opiskelija tunnistaa palvelujen markkinoinnin keskeisiä käsitteitä sekä tunnistaa siihen liittyvät periaatteet ja lainalaisuudet. Hän on tietoinen, että näitä sovelletaan palvelujen markkinoinnissa, mutta hahmottaminen käytännön tasolla on osittain puutteellista.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3 (hyvä)
Opiskelija osoittaa kehittyvää palvelujen markkinoinnin eri osa-alueiden hallintaa sekä tietää siihen liittyvät periaatteet ja lainalaisuudet. Hän tietää, miten erilaisia palvelujen markkinoinnin osa-alueita käytetään liiketoiminnassa.
4 (kiitettävä)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa palvelujen markkinoinnin eri osa-alueet sekä ymmärtää siihen liittyvät periaatteet ja lainalaisuudet. Hän ymmärtää, miten erilaisia palvelujen markkinoinnin osa-alueita käytetään liiketoiminnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5 (erinomainen)
Opiskelija osoittaa kokonaisvaltaista palvelujen markkinoinnin eri osa-alueiden hallintaa sekä hallitsee siihen liittyvät periaatteet ja lainalaisuudet. Hän ymmärtää, miten erilaisia palvelujen markkinoinnin osa-alueita käytetään ja sovelletaan liiketoiminnassa.
Lisätiedot
Arviointimenetelmät kerrotaan tarkemmin kurssin alussa.
avoin amk 15 (sis. max-määrään)