Siirry suoraan sisältöön

Experience Design (5 op)

Toteutuksen tunnus: MT00CI60-3001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
12.01.2026 - 10.04.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in Tourism Management (AMK)
Opettajat
Susanna Nuijanmaa
Ryhmät
MTM24S1
Bachelor's Degree Programme in Tourism Management
Opintojakso
MT00CI60
Toteutukselle MT00CI60-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0-5

Sisällön jaksotus

Teoria: Osallistut teorialuennoille ja opiskeket itsenäisesti sekä osallistut tenttiin

Käytännön työ: Sovellat teoriaa käytäntöön ja luot ryhmäsi kanssa elämyskonseptin potentiaaliselle toimenksiantajalle.

Esittelet konseptin sekä muille opiskelijoille että potentiaaliselle toimeksiantajalle

Itse- ja ryhmäarviointi tehdään projektin lopussa

Tavoitteet

The purpose of the course is to give students tools and ideas to create meaningful experiences for Customers in tourism and hospitality industry. We are moving from service industry towards experience industry where customers are willing to pay for the possibility to experience something meaningful for them. Understanding customers and being able to provide valuable services for them will lead to the more profitable business and happier employees as well.

Competences:
Proactive development, tourism business

Learning objectives:
The course is continuum especially from the service business and tourism service management courses. After completing the course, you know the basic concepts and phenomena in experience economy. You understand the importance of creating meaningful experiences in tourism and hospitality industry. You understand the general concepts and models relating to experience design and are able to assess the requirements set by various types of customers. You can use the service design process to design experiences to customers and through that create more profitable business to the companies.

Sisältö

- Experience economy
- Analyzing meaningful experiences
- Designing and developing meaningful experiences
- Service design process and tools
- Creativity in design process

Aika ja paikka

Opintojakso suoritetaan kontaktiopiskeluna Jamk pääkampuksella.

Oppimateriaalit

Pine, B., Gilmore, J., 2011. The experience economy: work is theatre every business a stage. Boston MA: Harvard Business School Pres

Tarssanen, S. (edit.): Handbook for Experience Stagers

Ajankohtaiset artikkelit

Opetusmenetelmät

Tällä opintojaksolla hyödynnetään kokemuksellista oppimista ensisijaisena oppimismenetelmänä. Tutustut sisältöön ensin teorian kautta ja sen jälkeen sovellat tietoa käytäntöön luomalla elämyskonseptin. Esittelet konseptin opintojakson lopussa. Konsepti tehdään mahdollisuuksien mukaan toimeksiantajalle.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Elämyskonsepti toteutetaan mahdollisuuksien mukaan toimeksiantajalle, mikä tarjoaa sinulle mahdollisuuksia ammatilliseen verkostoitumiseen.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti järjestetään opintojakson keskivaiheilla. Kaksi uusintamahdollisuutta järjestetään myöhemmin opintojaksolla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan kokonaistyökuorma on 135 tuntia
Luennot ja ryhmätyöskentelyn tutorointi 55 tuntia
Itsenäiset ja ryhmätehtävät 60 tuntia
Tentti 20 tuntia

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1 (Sufficient)
You know the basic concepts and phenomena in experience economy. You know the importance of creating meaningful experiences in tourism and hospitality industry. You know the general concepts and models relating to experience design and know the need to assess the requirements set by various types of customers. You know the service design process related to experience design.

2 (Satisfactory)
You know the basic concepts and phenomena in experience economy. You understand the importance of creating meaningful experiences in tourism and hospitality industry. You understand the general concepts and models relating to experience design and know the need to assess the requirements set by various types of customers. You know the service design process related to experience design.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3 (Good)
You understand the concepts and phenomena in experience economy. You understand the importance of creating meaningful experiences in tourism and hospitality industry. You can explain the general concepts and models relating to experience design and are able to assess the requirements set by various types of customers. You can use the service design process related to experience design.

4 (Very Good)
You can explain the concepts and phenomena in experience economy. You understand the importance of creating meaningful experiences in tourism and hospitality industry. You can explain the general concepts and models relating to experience design and are able to assess the requirements set by various types of customers. You can use the service design process to design innovative experiences to target customers.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5 (Excellent)
You can explain the concepts and phenomena in experience economy. You understand the importance of creating meaningful experiences in tourism and hospitality industry. You can explain the general concepts and models relating to experience design and are able to critically assess the requirements set by various types of customers. You can use well the service design process to design innovative experiences to customers and through that create more profitable business to the companies.

Esitietovaatimukset

You understand the concepts related to service operations and has basic customer competence. You understand the general concepts and phenomena related to tourism.

Lisätiedot

Tällä opintojaksolla tentti arvioidaan 0-5, ja se muodostaa 30% lopullisesta arvosanasta.
Ryhmätyö arvioidaan 0-5, ja se muodostaa 70% lopullisesta arvosanasta.
Muut tehtävät arvioidaan hyväksytty/hylätty

Avoin ammattikorkeakoulu 5
Vaihto-opiskelijat 5

Siirry alkuun