Siirry suoraan sisältöön

User-Centered Design (5 op)

Toteutuksen tunnus: YTSP0400-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.08.2025 - 31.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
29.08.2025 - 19.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Teknologiayksikkö
Toimipiste
Lutakon kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 35
Koulutus
Master's Degree Programme in Information Technology, Full Stack Software Development
Opettajat
Jouni Huotari
Ryhmät
YTS25S1
Master of Engineering, Degree Programme in Information Technology, Full Stack Software Development
Opintojakso
YTSP0400

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 13 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Pe 12.09.2025 klo 14:30 - 19:00
(4 t 30 min)
User-Centered Design YTSP0400-3007
P2_D331 Tietoverkkolaboratorio
Pe 26.09.2025 klo 14:30 - 19:00
(4 t 30 min)
User-Centered Design YTSP0400-3007
Verkko/Online
Pe 24.10.2025 klo 14:30 - 19:00
(4 t 30 min)
User-Centered Design YTSP0400-3007
P2_D331 Tietoverkkolaboratorio
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0-5

Sisällön jaksotus

The course starts at the beginning of September (12.9.2025). During the first workshop, you present your potential application idea. After that, there are three other workshops (once a month: 26.9., 24.10. and 21.11.). The final seminar takes place during December (12.12.2025).

Tavoitteet

You understand the terminology and principles of human-centered design. You can apply tools to create an user interface and a clickable prototype, and use usability evaluation methods to gather user requirements and feedback for software development .

Sisältö

The key topics are:
- Concepts, models, methods, procedures, and processes for user-centered design and development of systems and services
- Designing and delivering user experience (UX)
- User interface construction
- Usability evaluation

Aika ja paikka

The first two workshops are in the Dynamo building, and the rest are online/hybrid. There is approximately one workshop per month; see below. Workshops start at 14.30 (EET) and end at 19.30.

Oppimateriaalit

Verkko-oppimisympäristössä julkaistava sähköinen materiaali.

Opetusmenetelmät

- luennot (online)
- itseopiskelu ja verkko-opinnot
- pienryhmätyöskentely
- harjoitustyöt, ja oppimistehtävät
- loppuseminaari

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

- UCD-projekti pienryhmissä

Kansainvälisyys

Small (international) group working on the same project idea

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Hyväksilukemisen menettelytavat kuvataan tutkintosäännössä ja opinto-oppaassa. Opintojakson opettaja antaa lisätietoa mahdollisista opintojakson erityiskäytänteistä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste (1 op) tarkoittaa keskimäärin 27 tunnin työtä.
- luennot 8 h
- harjoitustyöt ja työpajat 20 h
- tehtävät 72 h
- itsenäinen työskentely 35 h
Yhteensä 135 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

The evaluation is based on the quality of the four workshop implementations (a total of 80 points). In addition, all the quizzes must be passed. For the grades 1 and 2, you need to get 20 and 30 points, respectively.

To pass the course, you know the basics of user-centered design and you can analyse the usability and user experience. In addition, you can design a simple user interface based on a requirement definition of an idea.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

For the grades 3 and 4, you need to get 50 and 70 points, respectively.

You know the theory on user-centered design and you can analyse the usability and user experience. You can design a user interface and a clickable prototype based on a requirement definition.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

For the grade 5, you need to get at least 85 points.

You demonstrate mastery of the theory on user-centered design and you can analyse the usability and user experience in a versatile manner. You can design an extraordinary user interface for a clickable prototype based on a requirement definition.

Esitietovaatimukset

Aiempi osaaminen ohjelmistokehityksestä

Lisätiedot

Evaluation methods include continuous feedback (from the teacher), self-assessment, and peer evaluation. The evaluation is based on the quality of the workshop assignments and the final seminar, which contains both documentation and oral presentations.

Siirry alkuun